13. júla 2021

Šialenstvo SPAC, špeciálne vytvorených akvizičných spoločností, ktoré uvedú získanú firmu na burzu, prinieslo ďalšieho člena do klubu miliardárov.

Beachbody so sídlom v Santa Monica – viacúrovňový marketingový biznis zameraný spočiatku na tréningové DVD a výživové doplnky na chudnutie, ktorý sa postupom času vyvinul do online fitness značky – sa koncom júna dostal s akciami na Newyorskú burzu cenných papierov.

Predchádzalo tomu spojenie s výrobcom rotopédov Myx Fitness a s Forest Road Acquisition Corp. Ide o špeciálne vytvorenú spoločnosť na akvizície, ktorá má väzby na bývalú hviezdu NBA Shaquille O’Neala a bývalého generálneho riaditeľa TikToku Kevina Mayera.

Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Beachbody Carl Daikeler, ktorý spoločnosť založil v roku 1998, sa vďaka svojmu 44-percentnému podielu v hodnote 1,7 miliardy stal miliardárom.

Cieľom spojenia je vybudovať z novej spoločnosti priameho konkurenta popredných fitness značiek ako Peloton a Lululemon (ktoré v júni 2020 kúpili výrobcu fitness zariadení Mirror za 500 miliónov dolárov).

Reklama

Malo by priniesť kombináciu rýchlo rastúceho digitálneho predplatného spoločnosti Beachbody a jej bohatej knižnice live tréningov a kurzov na požiadanie s rotopédom Myx vybaveným dotykovou obrazovkou – a tým sa stal lacnejšou alternatívou k Pelotonu. Rotopéd Myx sa podľa webovej stránky firmy predáva za 1 299 dolárov, pričom najnižšia ponuka Pelotonu znie 1 895 dolárov.

Chcú pomôcť ľuďom

Myx Fitness je vo svete rotopédov relatívny nováčik. Z predaja stacionárnych bicyklov v roku 2020, ktorý bol prvým rokom ich predaja, dosiahol Myx tržby necelých 30 miliónov dolárov. Spoločnosť Beachbody v tom čase vykázala čistú stratu 21 miliónov dolárov z predaja vo výške 864 miliónov dolárov. Rok predtým mala zisk 32 miliónov dolárov a tržby 756 miliónov dolárov.

„Ide o dôležitý míľnik spoločnosti Beachbody, ktorej misiou je pomôcť viacerým ľuďom dosiahnuť ich ciele a viesť zdravý a plnohodnotný život,“ uviedol 57-ročný Daikeler vo vyhlásení, ktorým v pondelok oznámili spojenie.

„Touto transakciou získame kapitál na rozvoj našej platformy, akvizíciou Myxu pridáme do našej ponuky fitness hardvér a budeme pokračovať vo vytváraní čo najinovatívnejšieho obsahu pre domáce cvičenie.“

Hovorca Beachbody neodpovedal na žiadosť o komentár na Daikelerovo čisté imanie.

Z problému obchodná príležitosť

Ako Forbes podrobne popisoval v článku z roku 2018, Daikeler vyrastal na okraji Filadelfie a absolvoval Ithaca College s bakalárskym titulom v podnikových médiách v roku 1986. Potom pracoval ako producent polčasových šou pri televíznych futbalových zápasoch.

V roku 1987 začal podnikanie v oblasti fitness reklám, z ktorých sa v 90. rokoch postupne stali natočené fitness tréningy.

V roku 1994 spoluzaložil spoločnosť TelAmerica Media, predal dva milióny kópií úspešného videa „Buns of Steel“, potom svoj podiel predal a vrátil sa späť do sveta reklám. V roku 1998 založil spoločnosť Beachbody, spolu so spolupracovníkom Jonom Congdonom a 500 000 dolármi od anjelských investorov.

„Zistil som, že riešenie môjho vlastného problému – že nerád cvičím a zle sa stravujem – bola skvelá obchodná príležitosť,“ povedal pre Forbes v roku 2018, keď bol jeho podiel v spoločnosti ocenený odhadom na 660 miliónov dolárov.

Prvým úspechom Beachbody bol P90X, trojmesačný výcvikový tábor, ktorý odvtedy vychvaľujú napríklad Michelle Obama a bývalý americký predseda snemovne reprezentantov Paul Ryan.

Daikeler a Congdon vytvorili zo spoločnosti obrovský multilevel marketingový gigant s viac ako 400 000 „trénermi“,. Tí na sociálnych sieťach predávajú videá na cvičenia, koktaily na chudnutie a ďalšie doplnky.

Spolupracujú aj s celebritami

V roku 2015 Daikeler riskantne stavil na spustenie Beachbody on Demand, služby podobnej Netflixu, ktorá ponúka celú knižnicu cvičebných videí (v hodnote 7-tisíc dolárov, ak by ste si ich všetky zakúpili) za 99 dolárov ročne.

Aj keď to z krátkodobého hľadiska bolo bolestivé – počet trénerov sa znížil zo 450 000 v roku 2016 na 340 000 v roku 2018 – táto stratégia sa vyplatila v roku 2020, keď pandémia zavrela telocvične po celej krajine a ľudia prešli na domáci fitness.

Začiatkom roku 2019 Congdon spustil v rámci Beachbody službu Openfit, ktorá ponúka live fitness videá za 19 dolárov mesačne. Aj v jej prípade rok 2020 priniesol popularitu a služba pomohla zvýšiť digitálne predplatné spoločnosti o 53 percent na 2,6 milióna zákazníkov, v porovnaní s tromi miliónmi spoločnosti Peloton. (Congdonov zhruba 6-percentný podiel v Beachbody má hodnotu asi 220 miliónov dolárov).

Live fitness tiež predstavuje pre Beachbody príležitosť diverzifikovať sa nad rámec zdravých potravín, doplnkov výživy a nápojov Shakeology, ktoré v roku 2019 priniesli dve tretiny celkových výnosov.

Tieto nápoje boli však pred niekoľkými rokmi podrobené vyšetrovaniu: v roku 2017 po vyšetrovaní právnym zástupcom mesta Santa Monica spoločnosť prisľúbila zaplatiť vyrovnanie vo výške 3,6 milióna dolárov. Shlasila tiež s ukončením používania určitých tvrdení o zdravotných účinkoch jej produktov.

Napriek tomu však stále investuje na trhu s výživou, a to aj s pomocou celebrít: v decembri 2020 získala spoločnosť LeBrona Jamesa a Arnolda Schwarzeneggera Ladder za 28 miliónov dolárov.

Reklama

Otvorení novým možnostiam

Zatiaľ čo tržby spoločnosti Beachbody v minulom roku dosiahli 864 miliónov dolárov, čo je zlepšenie oproti 756 miliónom dolárov v roku 2019, predstavuje to prudký pokles z 1 miliardy dolárov, ktoré Beachbody uviedla pre Forbes v roku 2017.

Spojenie s Myx Fitness umožňuje Daikelerovi poistiť sa v biznise tým, že Beachbody pretvorí na firmu, ktorá má širokú ponuku pre domáce cvičenie a môže tak konkurovať spoločnostiam ako Peloton a iFIT, materskej spoločnosti NordicTrack a ProForm.

„Rovnako ako streamovanie otvorilo mediálny svet, aj domáci fitness otvára ekosystém cvičenia,“ hovorí Simeon Siegel, analytik z BMO Capital Markets. „Spoločnosť, ktorá dokáže mať pôsobivý produkt a pútavý obsah, má pred sebou dlhú cestu.“

Článok vyšiel na Forbes.com. Autorom je redaktor Giacomo Tognini.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?