Predplatené overenie účtov na Twitteri využili stovky podvodníkov. Vytvorili aj nepravé účty spoločností Tesla a SpaceX, ktorých vlastníkom je samotný Musk.
Na sociálnej sieti Twitter sa objavilo množstvo falošných účtov známych osobností vrátane pápeža Františka či bývalého amerického prezidenta Georgea Busha ml. Stalo sa tak po tom, čo Twitter spustil službu mesačného poplatku za overenie používateľov. TASR správu prevzala z denníka The Guardian.
Symbol označujúci overeného užívateľa získal aj tento falošný účet bývalého prezidenta USA G. W . Busha. Foto: Twitter
Twitter na začiatku novembra spustil službu, v rámci ktorej si používatelia mohli za osem dolárov mesačne zakúpiť známy symbol bielej fajočky na modrom pozadí označujúci overených užívateľov. Predtým, než sociálnu sieť kúpil miliardár Elon Musk, dostali symbol overenia len skutočné účty osobností známych z politického, kultúrneho či športového sveta.
Twitter mal doposiaľ zhruba 423-tisíc overených účtov, z ktorých mnohé patrili aj novinárom z celého sveta.
Po spustení novej služby sa však na platforme objavilo veľké množstvo účtov, ktoré sa tvárili ako originálne účty politikov, umelcov či nadnárodných korporácií. Vzhľadom na rýchlosť zmien, ktoré sa na Twitteri udiali, tieto účty priviedli do omylu viacerých ľudí a došlo aj ku finančným škodám. Napríklad farmaceutická spoločnosť Eli Lilly musela uvádzať na pravú mieru vymyslené vyhlásenie, že bude poskytovať inzulín zadarmo.
Farmaceutická spoločnosť Eli Lilly čelila útoku „overeného“ účtu, ktorý vyhlásil, že jej inzulín bude zadarmo. Foto: Twitter
Farmaceutická spoločnosť Eli Lilly následne čelila prepadu cien akcií. Foto: Twitter/Rafael Shimunov
Cieľom bol aj účet nového vlastníka Twitteru
Podvodníci dokonca vytvorili i nepravé účty spoločností Tesla a SpaceX, ktorých vlastníkom je samotný Musk.
Užívatelia si vystrelili aj z Elona Muska, ktorý po kúpe Twitteru chaoticky mení pravidlá fungovania sociálnej siete. Foto: Twitter
The Guardian pripomína, že v súčasnosti existujú dve kategórie bielych fajočiek. Po kliknutí na tento symbol pri mene účtu sa objaví informácia, že používateľ je buď „známou osobnosťou politiky, spravodajstva, kultúry či inej kategórie“, alebo len predplatiteľom novej služby.
Možnosť pridať si do účtu bielu fajočku Twitter preto v noci na sobotu dočasne pozastavil. Minulý týždeň zároveň začal k oficiálnym účtom pridávať dodatočný symbol sivej farby, aby ich tak odlíšil od predplatených účtov. Toto označenie v priebehu nasledujúcich dní zrušil a vzápätí opäť obnovil.