Tento článok je AdVoice. Čo to znamená?
10. marca 2021

Keď Tesla oznámila nákup bitcoinu za 1,5 mld. USD, spustila mediálnu vlnu a cena bitcoinu reagovala okamžitým nárastom. Treba však povedať, že Tesla zďaleka nie je prvá veľká firma, ktorá sa rozhodla investovať svoje prostriedky do kryptomien. V tejto chvíli existujú už desiatky veľkých hráčov, ktorí akumulujú bitcoin a iné digitálne aktíva v stovkách miliónov dolárov. Tesla prináša navyše svoj mediálny vplyv a imidž inovatívnej firmy, ktorá predstavuje cestu k pokrokovejšej budúcnosti.

Pri kryptomenách doposiaľ existovali dve vrstvy investorov: individuálni nadšenci a špekulanti. Po každom náraste prišla masívna korekcia práve preto, že špekulanti tvorili veľkú časť dopytu a pri vyberaní krátkodobých ziskov ich pôvodná vrstva nadšencov nedokázala skúpiť. To sa však teraz mení. Prichádza tretia vrstva investorov – veľkí hráči, ktorí bitcoin kupujú preto, že ho považujú za rezervné aktívum budúcnosti. 

Juraj Forgács, zakladateľ a CEO spoločnosti Fumbi. Zdroj foto: Archív Fumbi.

Závody v akumulácii bitcoinu sa stále zrýchľujú. Po MicroStrategy a Tesle sa pridávajú ďalšie firmy. Dopyt po nakupovaní kryptomien spoločnosťami sme zaznamenali aj na Slovensku. V prípade firiem nejde o cenovú špekuláciu, ale o skutočnú potrebu nezávislých, tvrdých peňazí. Uloženie 10-15 % voľných rezerv v tomto novom pilieri finančného systému sa postupne stáva novým trhovým štandardom. Samozrejme, prví adoptéri získajú ako bonus aj zhodnotenie z kurzového rastu. V prípade, že sa v blízkej budúcnosti pridá napríklad Apple, uvidíme ďalší závod v bankovom sektore. 

Pri investovaní do bitcoinu a ďalších kryptomien odporúčame dať pozor na spôsob úschovy a správy týchto aktív. Ak nemáte bezpečne uložené kryptomeny, tak sa vystavujete veľkému riziku. Určite neodporúčam spravovať veľkú hodnotu na improvizovanom systéme založenom na spotrebiteľských HW peňaženkách. Potrebujete zabezpečiť nielen samotné kľúče ku kryptomenám, ale predovšetkým niekoľko vrstvové zabezpečenie autorizačného toku. Firmy však nemusia takýto systém budovať sami, pretože riešenie im vieme ponúknuť.

Tento článok je AdVoice.
Autorom je Juraj Forgács, zakladateľ a CEO spoločnosti Fumbi.
Vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Bratislave. Pracoval ako ekonomický analytik a finančný riaditeľ pre medzinárodné spoločnosti. Pred dvoma rokmi založil a stále riadi slovenskú investično-kryptomenovú spoločnosť Fumbi.