30. januára 2019

Spoločnosť Profesia udelila už po siedmykrát ocenenia v ankete Najatraktívnejší zamestnávateľ. Vyše 13-tisíc hlasujúcich si zvolilo víťazov celkovo v desiatich kategóriách.

Okrem nich však Profesiu zaujímali aj faktory, ktoré považovali ľudia pri výbere najlepších zamestnávateľov za najdôležitejšie. Podľa zistení spoločnosti to boli najmä silná a známa značka či dobré meno spoločnosti. Na ďalších miestach skončili tiež platové ohodnotenie a zamestnanecké benefity, kvalitné služby, ale i produkty, kolektív a ľudia.

„Anketa tento rok ukázala, že kolektív a ľudia, ktorí nás v zamestnaní obklopujú, sú pre nás takmer rovnako dôležití ako platové ohodnotenie. Môžeme tak vidieť, že napriek tomu, že povinné zverejňovanie platov v pracovných ponukách zvýšilo počet diskusií o mzdách, pre ľudí je stále dôležité aj to, aby sa vo svojom zamestnaní, v ktorom trávia často viac času ako doma, cítili dobre a boli obklopení ľuďmi, s ktorými si rozumejú,“ informovala výkonná riaditeľka spoločnosti Profesia Ivana Molnárová.

Naj zamestnávateľ? Podľa Profesie vedie Lidl či Telekom

Anketa medzi zamestnancami tiež ukázala, že len 300 z vyše 13-tisíc hlasujúcich prejavilo ochotu niesť veľkú zodpovednosť za chod a smerovanie zamestnávateľov. „Takéto čísla odrážajú problém aj v našej spoločnosti, keď ľudia často nie sú spokojní, ale zároveň nie sú ochotní zobrať si zodpovednosť na svoje plecia. My poukazujeme však na to, že firmy práve v súčasnosti hľadajú ľudí, ktorí nemajú iba hard skills, teda odborné znalosti, ktoré sa vedia naučiť v práci, ale taktiež soft skills, ako vedieť sa správne rozhodovať, nebáť sa učiť nové veci, napredovať a nebáť sa zodpovednosti,“ dodala Molnárová.

Pozrite si víťazov v desiatich kategóriách:

Hlavné foto:  Facebook spoločnosti ZSSK