Tento článok je PRestige. Čo to znamená?
29. septembra 2021

Keď si s ňou sadnete za stôl v showroome, aby ste sa rozprávali o projekte, vaša idea nezostane len pri predstave. Budete totiž odchádzať s kopou ďalších návrhov a riešení, ktoré by ste na začiatku rozhovoru nečakali. A navyše, s dobrým pocitom z prínosného osobného stretnutia plného ľudskosti.

Čo zahŕňa vaša práca riaditeľky ELITE BATH+KITCHEN pre Slovensko?

Pre mňa osobne je dôležité mať voľnú ruku a dostať dôveru, že robím všetko pre cieľ, ktorý sme si vytýčili. Som srdcom i dušou obchodník. Značku, úžasný showroom, portfólio a celý tím i jeho skúsenosti sa snažím priblížiť slovenským architektom, developerom a zákazníkom. Som hrdá na to, ako spoločne tento biznis budujeme a posúvame. Dokonca natoľko, že na registračnej značke svojho auta mám ELITE BATH+KITCHEN. (smiech)

Mám rada štýl a krásne veci, preto mi práca v EBK vyhovuje. Akonáhle vidím, že niekde existuje potenciál, ako uspieť či posunúť sa, tak je to ako keby ste ma pokropili živou vodou. Slovo „nejde“ pre mňa neexistuje, naopak, núti ma k reakcii. 

V čom sa slovenský showroom líši od toho pražského? Je v niečom špecifický?

Jeho podobu, rovnako ako v prípade toho pražského, riešili architekti – štúdio DAM. Sme za to nesmierne radi, pretože tu funguje nadväznosť a rovnaká myšlienka priestoru. Len rok po otvorení totiž showroom získal prestížne medzinárodné ocenenie International Property Awards za najlepší obchodný interiér v Európe. Mnoho prvkov vrátane spŕch je v showroome funkčných. Voda totiž netečie stále rovnako, vydáva rôzne zvuky, vytvára tvary. Dokonca haptika materiálov a foriem batérií dokáže byť veľmi rozdielna. A ako je naším dobrým zvykom, showroom disponuje aj funkčnou kuchyňou, kde pre klientov alebo architektov organizujeme spoločné raňajky a večere. Na Slovensku máme na jednom mieste súčasne najväčšiu funkčnú expozíciu spotrebičov Gaggenau. Exkluzívne predávame prémiové nemecké kuchyne značky bulthaup. 

Prémiové kuchyne bulthaup zastupujete exkluzívne pre slovenský a český trh. Mali ste nejaké odporúčania a poznatky, ktoré pomohli s rozhodnutím pre túto značku?

Značka bulthaup je najvyššia špička. Prieskum nám ukázal, že kuchyňa bulthaup vám zhodnotí nehnuteľnosť až o 12 percent. Uvažovali sme o talianskych značkách, ale nakoniec sme usúdili, že nemecká bude vhodnejšia aj kvôli povahe zákazníkov. Tí viac než okázalosť preferujú funkčnosť, technickú dokonalosť a precízne detaily. Značka bulthaup vyrába tri línie kuchýň: b1, b2 a b3. Predávame však všetky, pretože slovenský zákazník nevolí typ samostatných skríň s predĺženým pultom, ktoré sa skvele hodia napríklad do loftového bývania. Najčastejšie vyberá tradičnejšie usporiadanie, ktoré je vhodné pre kuchyne prepojené s jedálňou alebo obývacím priestorom. Kuchyňa je pre nás srdcom bývania. Pre všetky línie bulthaup je signifikantný minimalizmus, prírodná farebná škála a top kvalita prevedenia. Je krásne pozorovať, ako sa rozžiaria oči predovšetkým architektom, keď si ich prezerajú. Návšteva nášho showroomu je komplexný zážitok, ktorý treba zažiť.

Zmenili sa počas vášho pôsobenia na Slovensku preferencie zákazníkov?

ELITE BATH+KITCHEN je v českej republike už ôsmy rok, na slovenskom trhu sme stále na začiatku, pôsobíme tu predsa len necelé tri roky. Domnievam sa, že náš čas ešte príde. Momentálne je dôležité dobre komunikovať značky, ktoré predávame, aby sa dostali do povedomia zákazníkov, čaká nás hlavne osveta. Rozdiel v správaní zákazníkov, samozrejme, je. Medzi koncovými zákazníkmi už neprevažujú tí, ktorí rekonštrukciu kúpeľne či kuchyne riešia sami. Čoraz častejšie chodia spoločne s architektom, čo je dobre. Fungujeme ako konzultanti, máme skúsenosti, dokážeme poradiť, avšak architekt vie poskladať všetko do celku, navrhnúť ďalšie stavebné úpravy a mnoho iného. 

Vaši klienti tvoria trojlístok: architekti, developeri a koncoví zákazníci, pričom architekti sú kľúčoví. Akým spôsobom ich oslovujete?

Som za najväčšiu klasiku – osobný kontakt, ktorý nenahradí nič. Nadviazať vzťah s klientom, získať si ho perfektným produktom aj servisom a potom mať radosť, keď nás odporúča ďalej je nevyčísliteľný pocit. V tomto sme všetci perfekcionisti. My v ELITE BATH+KITCHEN nepredávame tvary, ale príbehy a emócie, preto je osobný kontakt pre nás naďalej úplným základom. Stretávanie je kľúč nášho úspechu a dúfame, že ním bude aj naďalej. Pre nás je zmysluplné venovať čas a starostlivosť našim obchodným partnerom a klientom. Veľmi dobre si totiž uvedomujeme, koho máme na druhej strane. Zákazníkov, ktorí majú minimum času, sú ochotní investovať a očakávajú adekvátnu kvalitu. Stoja o našu značku práve preto, že sme elitní v tom, čo robíme.

“Krása je veľmi subjektívny pojem, každý si pod ním predstavuje niečo iné. Všetci sa ňou ale obklopujeme z rovnakého dôvodu – aby sme sa cítili dobre,” hovorí Tereza Mutter. Zdroj foto: ELITE BATH+KITCHEN

Nadštandardný predaj značiek, realizácia a servis – takto prezentujete firmu, v ktorej pracujete. Môžete povedať viac?

Celok môže byť väčší než súhrn jednotlivých častí. Odporuje to logike? Nie, matematické princípy totiž do svojich vzorcov nezaraďujú ľudský prvok a emócie. Práve tie často robia veľké rozdiely a to my v ELITE BATH+KITCHEN dobre vieme. Preto tiež pre môj tím na Slovensku neexistujú bezvýznamné projekty. Sme tu pre každého klienta. Predajom najlepších značiek, ako sú napríklad Ceramica Cielo, Fantini, Agape, SapienStone a ich prémiových produktov s vysokou funkčnou a estetickou hodnotou, to ani zďaleka nekončí. Som hrdá, že sme exkluzívnymi predajcami a ako jediní na trhu sme tak zákazníkom schopní splniť priania a vízie o dizajne interiéru na medzinárodnej úrovni. Vybudovali sme si sieť vybraných autorizovaných partnerov, ktorí zaistia celý proces výstavby. Napríklad vďaka strategickému partnerstvu s JEŽ (kamenárske práce) je naše technologické zázemie na spracovanie prírodného kameňa, veľkoformátových kamenných dosiek a keramických dosiek jediné svojho druhu na trhu. Práve kombinácia know-how, zázemia, remeselných zručností a portfólia špičkových produktov nám umožňuje dosiahnuť dokonalý výsledok v realizáciách. Komfort a servis pre klienta je pre nás prioritou. Navyše sme presvedčení, že servis má byť nielen vysoko profesionálny a spoľahlivý, ale taktiež priateľský, ústretový a ochotný. Práve nadštandardné vzťahy so zákazníkmi, architektmi a developermi nás robia elitou.