3. septembra 2019

Stavili na vitamíny a antioxidanty. Manželia Alexandra a Lucian Grófovci si s tým, aké ovocné šťavy by mohli dať vlastným deťom, dlho hlavy nelámali. Podrobné študovanie etikiet a obsahu výrobkov sa skončilo, keď si povedali, že sa do výroby takýchto produktov pustia sami. Žiadne konzervanty ani riedenie vodou. A tak založili značku Dr. Berry, ktorú museli premenovať na Jos Berry. 

Keď sa Alexandre a Lucianovi v roku 2013 narodila dcéra, tak si už ako rodičia dvoch detí začali naplno uvedomovať, že im na trhu chýbajú zdravé ovocné šťavy. Také, ktoré by si mohli pribaliť do kočíka alebo tašiek a ponúknuť ich deťom napríklad počas bezstarostného hrania sa na ihrisku. „Stretávali sme sa s nápojmi pre deti, ktoré obsahovali konzervanty, farbivá a boli prisladzované,“ sťažuje sa otvorene Alexandra. Takých už mali „plné zuby“.

arónia, rakytníková šťava, Dr. Berry, JOS Berry, 100 % ovocné šťavy, šťavy balené v skle.
Šťavy Jos Berry sa manželia rozhodli neriediť vodou. Prišli však i s alternatívou pre tých, ktorí stopercentné neobľubujú. Foto: archív značky Jos Berry

Čo sa týka kvality potravín, tak v tomto smere nechceli robiť doma žiadne kompromisy. Preto sa spontánne rozhodli, že ak v obchodoch nenájdu to, čo chcú, tak si to skrátka skúsia vyrobiť sami. A presne tak sa aj stalo. Manželia prišli so značkou Dr. Berry a čerstvými bio ovocnými šťavami, ktorými chcú od prvého momentu osloviť tých najmenších aj ich rodičov.

Po cideri našli potenciál v kvalitnom nealku. Napríklad s chuťou borievky

„Začiatky boli ťažké, keďže sme boli malá rodinná firma s dvomi zamestnancami. Celú výrobu sme financovali z vlastných peňazí,“ vysvetľuje bližšie Alexandra. Prvotné investície vo výške okolo 15-tisíc eur teda smerovali predovšetkým do obalového materiálu, dizajnu, reklamy či budovania značky na sociálnych sieťach.

Slovenské bio farmy a balenie do fliaš zo skla

Alexandra a Lucian si potrpia na zdravý životný štýl a udržateľný prístup. Keď teda hľadali dodávateľov drobného ovocia pre svoje čerstvé šťavy, tak premýšľali lokálne. Spoluprácu nadviazali so slovenskými certifikovanými bio farmami, napríklad tými v oravskom regióne. Okrem toho však museli osloviť i zahraničných dodávateľov v Rakúsku, Taliansku aj Maďarsku, keďže na Slovensku sa ovocie nedá pestovať počas celého roka.

Ľudia si o nich mysleli, že vyrábajú čučo.
Ich cider ale získal gastronomického Oscara

Šťavu z prevažne bobuľového ovocia získavajú lisovaním za studena. Následne ju krátko pasterizujú, aby v nej uchovali čo možno najviac živín, vitamínov, ale tiež prirodzenú farbu a chuť. A manželia svorne tvrdia, že v ich biznise niet miesto pre umeliny ani plasty. Čerstvé šťavy tak putujú z bio fariem na stredné Slovensko, kde sa nachádza plniaca linka značky, a končia vo fľašiach zo skla.

Šťavy aj pre detské športové talenty

Svoju značku a svoje čerstvé šťavy chceli manželia dostať tiež do regálov obchodných sietí, no to bolo pre ich malú firmu pomerne ťažké. Všade totiž zohrávala hlavnú úlohu cena produktu. „Našou konkurenciou boli veľké spoločnosti, ktorých cene sme nevedeli konkurovať pri našej vysokej kvalite. Produkty neriedime vodou, teda nie sú z koncentrátu, nepridávame žiadne konzervačné látky ani farbivá, a ani sladidlá,“ opisuje Alexandra.

V biznise ale mysleli aj na ľudí, ktorým stopercentné šťavy a ich výrazná chuť nie sú celkom po vôli. Preto do svojej ponuky zaradili i nápoje riedené jablkovou šťavou.

arónia, rakytníková šťava, Dr. Berry, JOS Berry, 100 % ovocné šťavy, šťavy balené v skle.
Manželia nechceli, aby ich vlastné deti pili šťavy plné umelín a sladidiel. Poradili si s tým tak, že sa pustili do vlastného biznisu. Foto: archív značky Jos Berry

V tejto značke však neostali len manželia. Do firmy pribrali i svojich dobrých priateľov, Petra a Jozefa Pukalovičovcov, ktorí sa venujú organizovaniu rôznych športových podujatí pre deti, ako napríklad detské behy pre najmenších či preteky batoliat. A od začiatku tohto roka zmenil tím značku Dr. Berry na Jos Berry. „Dôvodom bola registrácia loga v Európskej únii, no pôvodný názov nám neschválili. Museli sme teda vymyslieť niečo nové a pútavé,“ prezrádza Alexandra. V tejto súvislosti museli tiež investovať do prípravy nových marketingových materiálov.

Aktuálne majú v Jos Berry v ponuke 11 druhov stopercentných neriedených štiav. Obľúbená je rakytníková šťava i ovocie ako arónia, čučoriedky, brusnice, maliny či čierne ríbezle. V najbližšom čase sa tím zo značky plánuje zamerať na podporu detských športových talentov, a preto uvažuje, že by na trh uviedol i nejaké nové produkty práve pre ne.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk