20. júna 2018

Na svete existuje veľa ľudí, ktorí si cenia trofeje. Jednou z týchto trofejí sú i vysokoškolské tituly. Tie sú síce prínosné, no ani akademické vzdelanie z vás neurobí múdrejšieho človeka. Niekedy vás práve skutočný život môže naučiť viac než akákoľvek univerzita.

Niektorí ľudia si takéto trofeje a iné ocenenia hromadia preto, aby zaujali ostatných. Človek, ktorý ich zbiera a taký, ktorý si ich cení viac než čokoľvek iné, sú ako stvorení jeden pre druhého!

5 znakov, že pracujete pre naozaj slabého manažéra

Ak máte v práci nadriadeného, ktorý na niečom podobnom lipne aj keď sa mu vy snažíte ukázať to najlepšie, čo v sebe máte, len tým strácate čas. Možno že vo firme existuje iné oddelenie, ktoré by pre vás bolo vhodnejšie. Svoje zanietenie a pracovnú vášeň totiž nedokážete udržiavať, ak prídete do práce a šéf vás zhadzuje, lebo nemáte diplom.

Zamyslite sa nad tým, že takýto človek by vami mohol byť zastrašený. Možno, že v skutočnosti toho viete viac ako on. A on si pritom tak veľmi cení vysokoškolské diplomy, pretože ten jeho je to jediné, čo má.

Možno sa pri pohľade na váš pracovný výkon a odborné znalosti manažér cíti neisto. Zrejme sa pýta sám seba, ako môže byť niekto bez vysokoškolského titulu taký dobrý v tom, čo robí.

Odhaľte ich už na pohovore. Toto je 10 znakov, že je firma lakomá

Akademické tituly nerobia človeka múdrejším a práve tí najmúdrejší ľudia ich často ani nemajú. Tu máte 10 znakov, ktoré dokazujú, že ste múdrejší, než si sami myslíte:

1. Iní ľudia si k vám chodia po rady. Keď zákazník potrebuje odpoveď, najskôr príde za vami.

2. Baví vás riešiť hádanky a problémy.

3. Prichádzate s novými nápadmi a zlepšovaním procesov sami. Vaše nápady si cenia aj vaši kolegovia.

4. Videli ste v očiach svojho manažéra záblesk podráždenia, keď ste povedali niečo múdrejšie a bystrejšie než čokoľvek, čo kedy povedal on sám.

5. Učíte sa z každej novej skúsenosti a aplikujete svoje poznatky na nové problémy. Chcete vedieť, prečo veci fungujú tak, ako fungujú. A tiež neprestávate pátrať, kým nedostanete všetky odpovede, ktoré potrebujete.

6. O tom, ako úspešne dokončiť úlohy a prácu na vašom oddelení viete viac než ktokoľvek iný.

7. Ak v práci nastane problém, ste prvou osobou, ktorú zavolajú, aby ho vyriešila.

8. Učíte sa za chodu. Učíte sa tým, že nové veci skúšate a nie čítaním kníh.

9. V oblastiach, na ktorých vám záleží, ste expertom – aj keď by ste sa ním sami nenazvali.

10. Hlboko vnútri, bez ohľadu na to, čo vám svojho času povedal váš protivný triedny učiteľ, ste vždy vedeli, že ste múdri. Vždy ste vedeli, že v sebe máte niečo silné, čo môžete svetu ponúknuť.

Zabudnite preto na to, či ste študovali na vysokej škole, alebo ste po strednej hneď nastúpili do práce. Už na tom viac nezáleží.

V určitom životnom bode možno prekvapíte samých seba. Nakoniec sa možno rozhodnete pre návrat do školy z tých správnych dôvodov. Nie preto, že by ste tým chceli niekomu niečo dokázať alebo napraviť nejaký fiktívny nedostatok, ktorý si myslíte, že máte. No preto, že sa chcete učiť a rozširovať svoje obzory. A možno sa rozhodnete učiť iných ľudí to, čo viete. To je tiež skvelá životná skúsenosť.

Dokonca i ľudia s viacerými titulmi sa stretávajú v živote s ďalšími, ktorí sa na nich povýšenecky pozerajú zvrchu. Nikdy nevyhoviete každému, a to bez ohľadu na to, ako veľmi sa snažíte. Tým, ktorí si vaše kvality nevážia, dajte zbohom.

Hlavná foto: Pexels

Autorka Liz Ryan je CEO a zakladateľka Human Workplace a autorka Reinvention Roadmap. Pre Forbes.com píše o úspechu v práci.