Americký výrobca športovej obuvi a oblečenia Nike zaznamenal v 3. kvartáli súčasného obchodného roka pokles zisku o vyše 11 percent, pod čo sa podpísali najmä vyššie náklady.
Podľa portálu CNBC musela spoločnosť zápasiť aj s množstvom nepredaných zásob v skladoch, ktoré boli následkom problémov v dodávateľskom reťazci. Odrazila sa aj zmena správania zákazníkov, ktorí s vysokou infláciou prehodnotili priority. Taktiež sa na výsledkoch podpísal slabší predaj v Číne. Aj napriek tomu značka prekonala očakávania trhu. Zisk aj tržby sa zvýšili o viac ako desatinu.
Čistý zisk spoločnosti za 3. kvartál 2022/2023, ktorý zahŕňa obdobie od decembra do konca februára, dosiahol 1,24 miliardy dolárov (1,15 miliardy eur). V rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka vykázala firma Nike zisk na úrovni 1,40 miliardy dolárov.
Po úprave o mimoriadne položky dosiahol zisk na akciu 0,79 dolára. Nike tak prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s upraveným ziskom na akciu iba na úrovni 0,55 dolára.
Tržby vzrástli o 14 percent na 12,39 miliardy dolárov a firma zlepšila vyhliadky v tomto ukazovateli na celý obchodný rok. Zatiaľ čo pôvodne počítala s rastom tržieb na strednej úrovni jednociferného pásma, teraz očakáva ich rast v hornej úrovni jednociferného pásma.