26. mája 2021

Slovenská platforma Boataround patrí medzi popredné online rezervačné portály na prenájom lodí, v raste jej pomohla aj pandémia koronavírusu. Firma za minulý rok zdvojnásobila svoje tržby a teraz získala investíciu vo výške 1,2 milióna eur. Cieľ? Dostať sa na vrchol svetového rebríčka v prenájme lodí.  

Online platforma funguje na podobnom princípe ako napríklad Booking.com v sektore hotelierstva. Prostredníctvom nej si môžu zákazníci prenajať loď na piatich kontinentoch, v súčasnosti má v databáze približne 24-tisíc plavidiel v 70 krajinách sveta. V tomto roku plánuje uskutočniť viac ako 7 000 rezervácií v celkovej hodnote 25 miliónov eur.

Momentálne sú v Európe na druhom a celosvetovo na štvrtom mieste. Aj preto sa investori z investičnej platformy Crowdberry spolu fondom v správe CB Investment Management rozhodli naliať do firmy 1,2 milióna eur.

Expanzia na nové trhy

Za firmou stoja bývalí manažéri online portálu Booking.com Jana Escher a Pavel Pribiš, ktorí spustili vlastný biznis pred piatimi rokmi. V minulosti získali takmer 560-tisíc eur od investičnej skupiny Miton, ktorá stála napríklad pri zrode Slevomatu, Bonami, Rohlík.cz či Heureka.

Ďalších 350-tisíc eur dostal od privátneho investora prostredníctvom platformy Crowdberry aj investíciu vo výške 800-tisíc eur od spomínaného fondu a Slovak Investment Holdingu.

Reklama
Zakladatelia s investormi pri podpise zmluvy. Foto: archív Crowdberry

„Pandémiou koronavírusu, ktorá obzvlášť zasiahla oblasť cestovného ruchu, preplával Boataround s výrazným rastom (aj na úkor paralyzovaných konkurentov), a je tak na dosah k cieľu stať sa svetovou jednotkou. Vzhľadom na mimoriadne výsledky a nové trhové príležitosti vnímame tento cieľ ako splniteľný a sme veľmi radi, že máme príležitosť byť spolu s našimi investormi jeho súčasťou,“ vysvetlil Branislav Hóz, investičný manažér Crowdberry.

Z 1,2-miliónovej investície by sa mali financovať rozšírenia databázy plavidiel, expanzia na nové trhy, posilnenie tímu o kľúčových ľudí a príprava na medzinárodné Series A financovanie.

Rast v čase pandémie

Medziročný nárast tržieb Boataround predstavoval v januári tohto roka 200 %. Progres nastal aj v číslach návštevnosti, ktorá medziročne narástla na 212 000 reálnych používateľov za mesiac január, čo predstavuje nárast o 30- tisíc.

„Dovolenka na jachte znamená vytvorenie bezpečnej bubliny, v ktorej sa vyskytuje len úzka skupina ľudí. Jachty predstavujú v týchto časoch ideálnu alternatívu k hotelom,“ vysvetľuje Pribiš.

Prenájmu lodí pandémia pomohla. Foto: archív Boataround

Ako uviedol minulý rok pre Forbes.sk pandémia v istom zmysle vrátila mnoho firiem na rovnakú štartovaciu dráhu. A hoci im ešte v marci minulého roka spadli rezervácie o 80 percent, všetko dobehli aj s náskokom. „Pozerali sme sa na Čínu a ich model a podľa toho sme skúsili nastaviť rôzne scenáre obnovy aj tu v Európe,“ vysvetlil Pribiš.Hľadali najmä miesta, kde bol jachting aj v tomto období stále aktívny a ľudia nepotrebovali cestovať cez hranice. Takto v Boataround testovali niekoľko regiónov v Európe. Napríklad v okolí Barcelone si mnoho ľudí podľa Pribiša prenajalo jachtu v snahe ujsť pred nákazou z mesta.

Plavia sa aj Slováci

Boataround má momentálne zákazníkov vo všetkých európskych krajinách a využívajú ich aj Slováci. Tunajší dovolenkári sa zaujímajú najviac o destinácie, do ktorých sa dá jednoduchšie dostať autom. A aké sú ich preferencie?

„Slováci preferujú kvalitnejšie a novšie lode. Kopírujú tým, na rozdiel od Čechov či Poliakov, skôr klientov z Nemecka. Približne 35 % ľudí si rezervuje svoju dovolenku už počas januára a februára, ďalších 20 % tak urobí do konca mája,“ vysvetlil Pavel Pribiš.

Nezanedbateľným kritériom pri rozhodovaní je aj cena pobytu. V prípade štvorčlennej skupiny vyjde cena na osobu a noc v hlavnej sezóne v priemere 60 eur.

A pre koho je prenájom určený? Podľa Pribiša si ich lode prenajímajú študenti a rovnako aj najbohatší Slováci, keďže vo svojej flotile majú nielen malé motorové člny, ale aj desaťtisícové jachty s profesionálnou posádkou a siedmimi kúpeľňami. „Našich klientov väčšinou spája láska k vode, možnosť stráviť čas s priateľmi a na chvíľu ‚vypnúť motor‘,“ hovorí.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?