Značka Powerlogy prišla na trh pred ôsmimi rokmi ako predajca prémiovej kávy. Jej portfólio produktov sa však postupne rozrástlo. Zakladateľ a CEO Powerlogy Dušan Plichta má jasný cieľ – chce viesť ľudí k ľahkej a zdravšej strave. Tento zámer sa mu darí realizovať na Slovensku, dnes sa však značke otvárajú dvere aj k zahraničnému exportu.
Powerlogy ponúka ľuďom alternatívu k výrobkom, ktoré nájdu v každom obchode. Tie však nie sú vždy vyrábané s ohľadom na to, aký majú dopad na fungovanie tela či mysle. Pre dosiahnutie lepšej chuti či dlhšej trvanlivosti majú bežné potraviny často vysoký podiel aditív, cukru a palmového oleja. Zámerom tejto spoločnosti je, aby ľudia konzumovali zdravšie potraviny, ktoré sú prirodzené a kvalitné, preto do ich portfólia produktov pribudli výrobky ako MCT kokosový olej, ghee maslo, orechové krémy, pravá horká čokoláda, prírodný kolagén a rôzne iné alternatívy ku konvenčným priemyselne spracovaným potravinám.
Na Slovensku ľudia ignorujú BIO certifikáciu, v zahraničí je to inak
Z pohľadu doterajších skúseností a dát zo spätnej väzby slovenského a českého trhu je jasné, že síce tam potenciál je, ale domáci trh ešte nedospel na prémiové biopotraviny vyšších štandardov. Percento ľudí, ktorí vidia zdravotnú hodnotu v investícii do jedla, nie je na Slovensku tak vysoké, ako je na vyspelejších trhoch Nemecka, Dubaja či Japonska.
Export do zahraničia má značke zabezpečiť, že nebude musieť zvyšovať ceny svojich výrobkov na domácom trhu. Ceny neustále rastú a potravinový priemysel je jeden z tých, ktorý to postihuje najviac. Rovnako tak stúpa aj cena dopravy, logistiky, balenia materiálov a energie vo výrobe. V prípade Powerlogy, ktoré je celé postavené na prvotriednej kvalite vstupných ingrediencií, je takýto nárast cien potravín veľmi citeľný. Napríklad bioorechy sú až o 40 percent drahšie ako konvenčné orechy.
Avšak spoločnosť sa napriek týmto úskaliam rozhodla urobiť maximum pre to, aby ceny na Slovensku dvíhať nemusela. A práve preto chce posilniť zahraničný export.
Aktuálna komunikácia značky Powerlogy – Povzbudzujúce potraviny
Existuje však ešte jeden dôvod, pre ktorý sa v Powerlogy rozhodli pre export. „Naša osobná vízia je reprezentovať Slovensko a inšpirovať mladých ľudí v našej krajine k podnikaniu a sebarealizácii. Verím, že keď na sebe človek, podnikateľ a firma komplexne pracuje, tak môže uspieť s tvorbou hodnoty na Slovensku kdekoľvek vo svete,“ vysvetľuje Dušan Plichta.
Sieť predajní zatiaľ neplánujú
Vlastné kamenné predajne realizovať Powerlogy zatiaľ nebude, plánované sú maximálne Flagship store v Dubaji, ak sa podarí. Export bude spočívať v kombinácii vybraných distribútorov a online e-shopu podľa toho, kde to bude dávať zmysel. Momentálne je firma v štádiu, kedy „zapálila viac želiezok v ohni“ a sleduje, aká bude odpoveď trhu. Najväčší potenciál vidí spoločnosť v online priestore Nemecka a Spojených arabských emirátov v spolupráci s lokálnym partnerom.
Ľuďom nestačí zdravšia potravina, pre drvivú väčšinu je to stále o chuti
„Na potravinovom trhu je veľa silných hráčov a firiem, ktoré majú oveľa väčší kapitál, peniaze na marketing, vybudovanú distribúciu alebo len ‚štempel‘, že sú z Nemecka či Švajčiarska,“ uvádza CEO spoločnosti Dušan Plichta a dodáva, že firma stavia na silnom produkte a dizajne značky pre budovanie dôvery a zážitku u zákazníka. „Powerlogy spája povzbudzujúce potraviny s výnimočnou chuťou. V segmente Functional Food, kam patríme aj my, nie je až tak veľa firiem, ktoré dokážu vyhrať sedem ocenení Great Taste Awards v Londýne a zároveň si zdravotne obhájiť vysoké nutričné zloženie bez chémie, cukru a nevhodných tukov,“ dodáva.
„Teším sa na každé biznis stretnutie a som vďačný, že môžem s odvahou a sebavedomím pracovať na tvorbe slovenskej globálnej značky,“ hovorí Dušan Plichta. Zdroj foto: Dávid Vepy
Vyhrať ocenenie Great Taste Awards sedemkrát vo svetovej konkurencii nie je zanedbateľný počet, buduje to sebavedomie. Výzvou ostáva nájsť tie správne kanály a dostať sa k správnym zákazníkom, ktorí ocenia prémiový produkt bez kompromisov.
„Teším sa na každé biznis stretnutie a som vďačný, že môžem s odvahou a sebavedomím pracovať na tvorbe slovenskej globálnej značky. Hlavný predpoklad je ale postavený na prísloví, že doma nie je nikto prorokom, a teda, že pragmaticky vidíme väčší profit v zahraničí, ktorý chceme preinvestovať postupne na Slovensku. Tu najviac vyrábame, zamestnávame a tvoríme našu celkovú hodnotu,“ uzatvára Dušan Plichta.
Zdroj foto: Powerlogy