1. decembra 2020

Silvia Kyselová sa ako jediná Slovenka ocitla v najnovšom rebríčku talianskeho Forbesu „100 úspešných marketingových riaditeľov“. Magazín ju ocenil ako šéfku marketingu talianskeho Salesforce, technologickej firmy miliardára Marca Benioffa, ktorý patrí medzi 400 najbohatších ľudí sveta. Svoju riaditeľskú stoličku si vybojovala šikovnosťou a trpezlivosťou. Každému, kto chce byť dobrým lídrom radí, aby začal odspodu a nemal vysoké nároky. Aká je podľa nej najväčšia prekážka na ceste za snami?

Pred 10 rokmi sedela Silvia medzi pobalenými krabicami v talianskom podnájme. Týždne predtým strávila rozposielaním životopisov, kontaktovaním ľudí cez LinkedIn a navštevovaním pohovorov, z ktorých napokon nič nebolo. Bola stále frustrovanejšia. Po tom, čo dala výpoveď z práce, ktorá ju nenapĺňala, sa rozhodla, že odíde z Talianska.

„Nastali posledné týždne v práci, už som mala pobalené krabice, keď mi prišla ponuka z firmy Ricoh. Iný typ firmy, pre mňa úplne nová pozícia a nová náplň práce, v ktorej som nemala žiadnu skúsenosť. Bolo to to, po čom som tajne túžila? Nie, ale bola to jednoznačne príležitosť začať robiť niečo iné, a tým pádom získať skúsenosť naviac,“ spomína.

Toto rozhodnutie ju napokon priviedlo k vytúženej marketingovej pozícii v talianskom Salesforces, globálnej technologickej firme s centrálou v San Franciscu.

Úspech v marketingu

Silviinu prácu nedávno ocenil aj taliansky Forbes v najnovšom rebríčku 100 najúspešnejších marketingových riaditeľov. „Často sú kľúčom k úspechu (alebo neúspechu) spoločnosti či projektu,“ píše Forbes o členoch rebríčka, pričom zvýraznil pár zaujímavých osobností, ktoré tento rok úspešne pomohli svojej firme v boji proti koronakríze.

Reklama
„Predtým, než sa človek začne cítiť frustrovaný a bude sa ľutovať, mal by si byť na 200 percent istý, že sa snažil urobiť všetko preto, aby dosiahol, čo chcel,“ hovorí Silvia. Foto: archív respondentky

Silvia začínala v Salesforce, ktorý poskytuje integrovanú technológiu pre riadenie vzťahov so zákazníkmi, pred piatimi rokmi, pričom išlo o jej prvú pozíciu v oblasti marketingu. Na riaditeľskú stoličku sa prepracovávala postupne.

„Ak sa chce človek vyšplhať na líderskú pozíciu, nie je nič lepšie, ako začať odspodu. Dokáže tak lepšie pochopiť a pomôcť svojim ľuďom a taktiež vie, čo treba zmeniť alebo zlepšiť, aby tím pracoval podľa jeho najlepších možností a schopností,“ myslí si Silvia, ktorá do Talianska odišla pred rokmi študovať na vysokej škole a už sa odtiaľ nevrátila.

Popri škole začala stážovať v Gartner, celosvetovej firme zaoberajúcej sa prieskumom a poradenstvom v oblasti technológií pre biznis, kde naberala svoje prvé pracovné skúsenosti. „Tu som sa prvýkrát oboznámila so svetom konferencií a podujatí, ktoré sú jednou z marketingových taktík, ktoré som si zamilovala,“ hovorí a dodáva, že túto oblasť rozvíja aj v súčasnej práci.

Ako teda prebiehali konferencie v Salesforce v roku 2020? Ako takmer všetky podujatia, online. Napriek tomu sa však podľa Silvie dokázali odlíšiť od konkurencie.

Krízu treba využiť

Digitálne podujatia a webináre spustili v čo najrýchlejšom možnom čase a zatiaľ čo iné firmy pracovali na kvalite, oni už získavali publikum. „Prvé vystúpenie možno nebolo najideálnejšie, čo sa týka kvality, ale dopyt a odozvy boli pozitívne – mali sme kvalitný obsah a téma bola zaujímavá pre našich klientov,“ vysvetľuje Silvia a dodáva, že rýchlosť, flexibilita a zaujímavý a relevantný obsah mali prevahu nad perfekcionizmom.

Súčasťou Silviinej práce je aj organizácia konferencií. Foto: archív respondentky

Posledné mesiace hodnotí ako náročné, no zároveň plné výziev. Hneď po vypuknutí pandémie zahodili 50 % marketingového plánu na rok 2020 do koša, no aj vďaka tomu im toto obdobie prinieslo veľa nových inovatívnych myšlienok.

„Filozofia zakladateľa našej firmy je tá, že v momente, keď nastane kríza, treba to využiť – v dobrom slova zmysle – a prísť s niečím novým,“ hovorí Silvia. Ona sama sa za posledné mesiace naučila väčšej disciplíne a zameraniu sa na priority.

Nebojte sa zariskovať

Mladým Slovákom, ktorí chcú uspieť v zahraničí, by Silvia poradila trpezlivosť. „Ísť si za svojím cieľom, mať pozitívne myslenie a snažiť sa urobiť všetko pre to, aby človek dosiahol to, po čom túži. No netreba mať vysoké nároky, nie na začiatku. Treba si preskákať všetky etapy – len týmto spôsobom človek naberie skúsenosti,“ hovorí Silvia z vlastnej skúsenosti.

Podľa nej je tiež dôležité vnímať a prijímať všetko, čo dané okolie a prostredie ponúkne, príležitosti, možnosti, kontakty, informácie, a najmä stretávať sa s ľuďmi a naberať inšpiráciu. Taktiež sa nebáť zariskovať. „Som si vedomá, že nie všetci sa nachádzajú v situácii, kde si to môžu dovoliť, ale svet je plný ľudí, ktorí len z pohodlnosti neurobia nič pre to, aby si splnili svoj cieľ a možno tá príležitosť je práve za rohom,“ vraví.

A ako to vidí s návratom na Slovensko? Chce sa raz vrátiť? „Niekedy si túto otázku kladiem aj ja, je to v podstate už 16 rokov, čo žijem v Taliansku. Nevylučujem túto možnosť, no momentálne je to pre mňa otázka možností a príležitostí,“ hovorí na záver.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?