Najväčší ťahúni v predajoch za druhý kvartál sú klimatizácie a markízy. Prepadákom sú naopak trezory. Analýzu druhého štvrťroka roku 2024 prináša pravidelný eCommerce Insider z analýz nákupného poradcu Heureka.
Klimatizácie si pripísali za toto obdobie až 160-percentný nárast v predajoch, za ktorými nasledujú markízy (+52 %). Takmer 50-percentný nárast zaznamenali doplnky stravy na kĺby, kosti a svaly. Na štvrtom mieste je záhradný ratanový nábytok (+46 %), ktorý bol skokanom 1. kvartálu tohto roka.
Na opačnej strane rebríčka sa ocitli trezory, ktorých predaj sa prepadol o 64 percent. Za nimi nasledujú elektronické stavebnice (-58 percent). Výraznejší prepad zaznamenali aj dojčenské mlieka (-34 percent). „Zaujímavosťou medzi skokanmi je zrnková káva, ktorú spotrebitelia začali z dôvodu rastu cien vyhľadávať na internete,“ hovorí David Chmelař.
Priemerná hodnota objednávky je 65 eur. V porovnaní s minuloročnými hodnotami je takmer identická. „Popularita a dostupnosť online nakupovania vrátane výhodných cien dopravy podporujú aj menšie nákupy,“ vysvetľuje David Chmelař.