24. novembra 2021

Spoločnosť Lego spojila vo svojej reklame populárne svety z Hier o tróny či Hviezdnych vojen a všetko to prepojila originálnou cover verziou piesne Don´t stop me now od Queenu. Myslela však pri tom skutočne na detský svet? Čo si o Lego kampani myslia odborníci z oblasti marketingu?

Ondrej Kořínek, Creative director, Zaraguza

Myslím si, že reklamy pre deti by mali byť bez odkazov na dospelú agendu. Nie je to fér. Video kampane Rebuild the world je krásne a vôbec nič by sa nestalo, keby v ňom nebol plagát na Rómea a Júliu. Ale je tam. A ja sa už nepozerám na reklamu na detskú stavebnicu, ktorá hovorí postav si svet, aký sa ti páči, ale na agitáciu, ktorá ukazuje, ako ho treba prestavať. Svet treba vylepšiť a aj reklama a značky tomu môžu pomôcť, ale nepridávajme do detskej fantázie dospelé smernice.

Andrej Vershyna, Digital marketing specialist, RIESENIA

Nová kampaň Lego #RebuildtheWorld je o doplnení starých hračiek. Páči sa mi, že v rámci tejto iniciatívy kampaň navrhuje nájsť kreatívne riešenia na zmenu detského sveta. Aby sa kocky použili ešte raz, namiesto toho, aby skončili v garáži.

Prvý spot kampane názorne ukazuje všetky možnosti použitia hračiek. Druhý spot akoby na túto myšlienku nenadväzoval. Je viac všeobecným promo. Kreatíva je veľmi pestrá, interaktívna, ale zabúda na svoj slogan.

Reklama

Tvorcovia sa v druhom spote snažili umiestniť všetky sady populárne u mileniálov, ktorí nakupujú z lásky k svojim obľúbeným filmom. Vidíme Star Wars, Game of Thrones a spievame spolu s Queenom. Osloví to však deti generácie Z? Ak bolo cieľom spoločnosti spojiť v spote generácie, tak sa to podarilo.

Pozitívom celej kampane je to, že je plne integrovaná do offline aj do online priestoru. Ma jediný claim #RebuildtheWorld. Škoda, že nebolo pripravených niekoľko verzií pre rôzne cieľové skupiny.

Tomáš Cako, Creative Strategist, Digiline

Pekné, milé, zábavné. Kultová značka Lego prerobila kultový song od Queenu podľa svojich predstáv a snaží sa nás primäť, aby sme robili to isté. Aby sme sa vrátili ku podstate a opäť mysleli tak, ako to robia deti – out of box. No a čo, že je nereálne, že drak miesto chrlenia ohňa chrlí vodu a hasí tak požiar. A čo, že najväčším nepriateľom Stormtrooperov je „včela zabijak“. Posolstvo je jasné. A pekná exekúcia, predpokladám, zodpovedá produkčným nákladom.

Blažena Ambróz Sedrovičová, Managing Director, PS:Digital

Lego vo svojich kampaniach málokedy šliapne vedľa. A tak je to aj v tomto prípade. Dobre vystavaná dramaturgia spotu, hravé obrazy podčiarknuté notoricky známou hudbou, ktorá vás zdvihne z gauča. Vidíme tam aj napojenie na ich predchádzajúci spot a predovšetkým, keď ste Lego tak tých možností, ako sa „vyhrať“ s kampaňou je nekonečno. Mňa osobne tento ich čarovný až rozprávky svet veľmi baví.

Ján Laurenčík, senior konzultant v Basta digital

Geniálne!

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?