Len pred pár dňami skončila na Slovensku s rozvozom jedál Foodora. Aj o jej zákazníkov sa pokúsi zabojovať internetový obchod Košík, ktorý posilňuje svoju pozíciu v Čechách aj v Bulharsku.
K donáškovým službám, ako sú Bolt Food, Wolt či bistro.sk, pribudne pre slovenských zákazníkov ďalšia. Je ňou internetový obchod s potravinami Košík, ktorý chce z domovského Česka expandovať ďalej. Predpokladaný príchod na Slovensko je na prelome letných prázdnin, prípadne aj skôr. O plánoch na expanziu informoval portál e15.cz.
Okrem Čiech, kde si Košík upevnil svoju pozíciu, pôsobí aj v Bulharsku. V oboch krajinách sa rozširuje do viacerých miest (25 menších a okresných miest v Česku, pozn. red.).
Úplne novým trhom pre český internetový obchod s potravinami, v ktorom má až 75-percentný podiel dvojica Daniel Křetínsky a Patrik Tkáč (štvrtinový podiel má veľkoobchod Metro), je Slovensko. K dispozícii by mal byť pre zákazníkov v Bratislave, Nitre, Banskej Bystrici, Žiline a Košiciach.
K susedom a ešte ďalej
V roku 2025 by mal Košík vstúpiť aj do ďalších krajín. Šéf firmy Ivan Utěšil pre portál e15.cz naznačil, že v hľadáčiku majú rumunský, maďarský a poľský trh.
„Rýchlosť otvárania sa bude odvíjať od našej úspešnosti v Česku, na Slovensku aj v Bulharsku,“ tvrdí. Aj v budúcnosti by mala byť pre Košík podpora Metra kľúčová, čo umožňuje expanziu s nižšími nákladmi.
Portál ďalej informuje, že okrem prieniku na nový trh sa Košík prezlieka z červenej farby do fialovej a mení logo. Ďalšou novinkou je aj zameranie sa na veľké nákupy zákazníkov – chce im ponúkať množstevnú zľavu.
„Naším cieľom je byť jednotkou pre veľké nákupy. Chceme, aby veľká objednávka, ktorú bežná domácnosť spraví raz za týždeň alebo dva, znamenala vždy nízku cenu – a to opakovane, aj keď bude zákazník celý rok kupovať ten istý tovar,“ vysvetlil pre e15.cz Utěšil.
Číslo dňa
54,5 milióna eur
Najväčšia gastronomická skupina na Slovensku Medusa za rok 2023 zaznamenala tržby v tejto hodnote – 54,5 milióna eur. To medziročne predstavuje konsolidovaný rast o 25 percent.
Zisk skupiny, do ktorej patrí viac ako 40 gastro zariadení na Slovensku, v Česku, Rakúsku a v Spojených arabských emirátoch, dosiahol 8,4 milióna eur. V medziročnom porovnaní skupina obslúžila o 12 percent viac zákazníkov.
Krátke správy
Turizmus na Slovensku opäť prekvitá. Medziročne za február sa návštevnosť ubytovacích zariadení zvýšila o 4,5 percenta. Hostia strávili v hoteloch a penziónoch viac ako milión nocí, priemerná dĺžka pobytu bola 2,7 noci. Dosiahnutá návštevnosť sa takmer vyrovnala hodnotám turisticky úspešného roka 2019.
Získajte výber najlepších správ
Prihláste sa na odber Newslettra Forbes Espresso a získavajte exkluzívne postrehy a rady od úspešných podnikateľov, odborníkov a inšpiratívnych lídrov z rôznych odvetví.
Pri vyplnení emailu súhlasím so spracovaním osobných údajov.
Ďakujeme za vaše prihlásenie! Vitajte v komunite Forbes.
V priemere 21 ľudí sa hlási na jedno pracovné miesto. Portál Profesia hlási, že záujem o zamestnanie bol takýto naposledy v prvom kvartáli roka 2021, keď bolo počas pandémie zverejnených 52-tisíc ponúk.
Prechádzky v prírode patria medzi najobľúbenejšie aktivity Slovákov. Aspoň raz do mesiaca si ich doprajú tri štvrtiny opýtaných, 17 percent chodí do prírody každý deň.
Vyplýva to z prieskumu nadnárodnej lekárenskej skupiny Pilulka.sk a výskumnej agentúry Behavio, ktorý bol realizovaný na reprezentatívnej vzorke 1 000 ľudí. Dáta zároveň ukazujú, že vôbec necvičí a ani sa nevenuje žiadnemu individuálnemu športu každý piaty Slovák.
Portál index.sk informoval, že zakladateľ najväčšieho pracovného portálu Profesia.sk, Dalibor Jakuš, odchádza po 27 rokoch z firmy. Portál opustila v minulosti aj bývalá šéfka Ivana Molnárová.