Tento článok je PRestige. Čo to znamená?
8. januára 2022

Slovenský kreatívny priemysel získal uznanie na tohtoročnej medzinárodnej typografickej súťaži Best of the best v New Yorku. Hlavnú cenu v súťaži s americkými, francúzskymi, kanadskými a holandskými spoločnosťami si odniesol Kanovits Print Atelier z Dunajskej Stredy.

Zakladateľa a majiteľa firmy Zoltána Kanovitsa považovali mnohí za odvážlivca, keď sa rozhodol vybrať si neznámu cestu. Nešetriac čas, energiu a peniaze sa pustil do budovania digitálneho tlačiarenského štúdia a laserového centra. Podnikateľ po štyridsiatke si zakladá na kvalite a je ňou priam posadnutý. Jeho angažovanosť priniesla ovocie a dnes je jednou z najvyhľadávanejších autorít v oblasti digitálnej tlače. Jeho spoločnosť je synonymom sofistikovanosti. Tvrdí, že pre podnikateľov je imidž a kvalita spracovania tým najdôležitejším prvkom, ktorý ich odlíši od ostatných. Dobrá firma, ktorá sa považuje za progresívnu, vnímanie značky posilňuje napríklad aj tým, že sa prezentuje exkluzívnymi tlačiarenskými produktmi vyhotovenými povrchovými zušľachťovacími procesmi. Kanovits Print Atelier je v našich končinách expertom práve na takýto dizajn a výrobu.

Od reklamných plôch po laserové štúdio

História spoločnosti sa začala písať pred šestnástimi rokmi, keď po veľkoplošnej reklame obrátil Zoltán Kanovits svoju pozornosť aj na digitálnu tlač a založil Kanovits Print Atelier. Za cieľ si vytýčil ukázať verejnosti niečo, čo ešte predtým nevideli.

„Zaviazali sme sa poskytnúť prémiovú kvalitu každému, hoci aj v malom náklade,“ hovorí zakladateľ a majiteľ firmy Zoltán Kanovits. Zdroj foto: Kanovits Print Atelier

„Včas som si uvedomil, že naši klienti potrebujú exkluzívne návrhy a riešenia,“  hovorí Kanovits. Samotný tlačiarenský priemysel sa v poslednej polovici dekády posunul smerom k nízkonákladovej tlači, čo značne znevýhodňuje veľké tlačiarne s tradičnou technológiou. Takáto tlač si vyžaduje rýchle digitálne zariadenia, ktoré prešli od čias prvých xeroxov obrovským vývojom. „My sme si vybrali túto cestu a ako prví na Slovensku sme si zakúpili vtedy najvýkonnejšiu digitálnu tlačiareň Xerox Color 1000,“ vysvetľuje Kanovits. Tá je schopná napríklad parciálneho lakovania, čiže vie pokryť jednotlivé časti grafiky priesvitným lesklým lakom. Novší Xerox Iridesse vie toho ešte viac, v ohromnej kvalite dokáže potlačiť papier bielou farbou a metalickými efektmi, napríklad striebornou alebo zlatou. Spoločnosť disponuje oboma týmito tlačiarňami a majú aj niečo navyše – laserové zariadenia, ktoré dokážu vyrezať ľubovoľný, aj veľmi zložitý motív do papiera alebo detailne gravírovať do iných materiálov vrátane kože, plastu, plexiskla a dreva.

Oddanosť kvalite

Oznámenie, ktoré nominovala firma Kanovits Print Atelier do súťaže, bolo pôvodne vyhotovené na odbornú tlačiarenskú konferenciu. Expertom digitálnej tlače to dalo riadne zabrať, pretože nevedeli prísť na to, ako bolo vyhotovené. Neskôr nám v súťaži v New Yorku prinieslo vo svojej kategórii prvenstvo,“ spomína na účasť v prestížnej svetovej súťaži Kanovits. Zvláštnu cenu Best of show sme zase získali za náš firemný kalendár a príbeh, ktorý sa za jeho výrobou skrýval,“ vysvetľuje. Každá jedna strana kalendára bola vyrobená inou technológiou, čím chcela spoločnosť prezentovať, čo všetko dokážu ich zariadenia. Kalendár bol napokon zaslaný tlačiarom a kreatívcom do 37 krajín sveta, jeden sa dostal aj do Francúzska. Práve tento jediný exemplár si všimol najväčší distribútor pohľadníc a pozdravov v krajine, ktorý so spoločnosťou nadviazal kontakt.

Zdroj foto: Kanovits Print Atelier

Pán Kanovits, skúšajúc možnosti zariadenia Xerox Iridesse, strávil stovky hodín návrhom a tlačou. Na dosiahnutie čo najzaujímavejšieho efektu potlačil okrem tých tradičných aj kvalitné talianske, francúzske a japonské kreatívne papiere. Výsledky potom zverejnil na odborných fórach a po čase si firmu všimol aj gigant Xerox. Na pozvanie tejto nadnárodnej spoločnosti prednášal prvýkrát dvesto najlepším typografom sveta a predstaviteľom 150 exkluzívnych kreatívnych agentúr v portugalskom meste Vilamoura. Následne bol pozvaný aj do Milána, Viedne a Tokia. 

Budúcnosť sa už začala

Dnes už takmer každý, kto je ochotný investovať do digitálnej tlačiarne strednej triedy, dokáže tlačiť v dobrej kvalite a farebnosti. Ale aby bol produkt naozaj výnimočný, potrebujete niečo navyše. „Našim klientom popri najmodernejšej technológii a extra kvalitných materiáloch ponúkame tiež premyslený dizajn a veľké množstvo zušľachťovacích postupov,“ hovorí Kanovits. Či ide o potlač zlatou, striebornou, metalickou alebo bielou farbou, o následný laserový výsek alebo gravírovanie, spoločnosť to spoľahlivo zvládne. „Tlačoviny dodáme aj v nízkom náklade, sme ochotní vyhotoviť hoci aj jediný exemplár, aby sa klient mohol presvedčiť, že ide o produkt, ktorý potrebuje a ktorým dokáže vyniknúť. Snažíme sa vyhovieť každej výzve, od návrhu a výroby exkluzívnych vizitiek cez firemné katalógy až po luxusné darčekové balenia,“ uzatvára Kanovits.