Tento článok je PRestige. Čo to znamená?
7. decembra 2020

Stovky sledovateľov počas priameho prenosu, desiatky otázok a viac ako 1200 divákov za 24 hodín. To je výsledok semináru PROXENTA 2020 investičnej skupiny Proxenta, ktorý sa pre nariadené pandemické opatrenia prvýkrát presunul do online priestoru. Divákom sa v ňom naživo prihovoril majiteľ skupiny Pavol Kožík. 

Tradičný jesenný seminár, ktorý organizovala pre svojich klientov investičná skupina Proxenta, bol pre mnohých z nich vítanou príležitosťou dozvedieť sa, ako sa skupine darí a čo je nové v jednotlivých projektoch. „Naši investori majú na tieto informácie právo,“ hovorí Pavol Kožík, majiteľ a generálny riaditeľ skupiny Proxenta. „A hoci nám súčasná pandémia znemožnila stretnúť sa s klientmi priamo, vďaka moderným technológiám máme možnosť spojiť sa s nimi naživo online.“ 

Spokojná s premiérou online semináru bola aj Marketing & PR Director Proxenty Monika Balgová, podľa ktorej bola organizácia semináru ďalšia výzva, na ktorú bolo treba rýchlo a efektívne zareagovať. „Našťastie, tento rok už na to nie som sama. Spolu s novými kolegami z marketingového tímu sme vymysleli koncept, ktorý bol orientovaný na klienta a technicky zrealizovateľný v krátkom čase. Hoci sme sa nevideli osobne, priniesli sme touto formou aktuálne informácie z väčšiny projektov.”

Zdroj foto: Archív klienta

Pandémia podnikanie neovplyvnila 

Investičná skupina tak pre svojich klientov zorganizovala prvý online seminár, na ktorom šéf Proxenty zhodnotil predchádzajúci rok a predstavil plány na najbližšie obdobie. Podľa Kožíka skupina v uplynulom období nezaznamenala žiadne negatívne dopady pandémie na svoje projekty. „Ťažisko našich aktivít smerujeme do realitných projektov a do potravinárstva, čo sú výrazne proticyklické odvetvia. Vďaka tomu sme nijako nepocítili vplyv koronakrízy na náš biznis. Práve naopak. Ceny bytov na Slovensku aj naďalej rastú rekordným tempom, čo spôsobuje, že zisky z realizovaných realitných projektov sú vyššie, ako sme očakávali,“ zdôraznil Kožík. Podľa neho sa skupina momentálne pripravuje na dokončenie až troch realitných projektov. Spolu s nimi sa v priebehu nasledujúcich mesiacov zavŕši aj predaj priemyselného areálu vo Vrábloch. 

Vďaka týmto exitom sa na účtoch skupiny v priebehu nasledujúcich mesiacov naakumuluje značný objem hotovosti. Podľa Kožíka sa preto v Proxente už teraz veľmi intenzívne zamýšľajú nad tým, kam tieto prostriedky umiestnia. „Pripravujeme nové akvizície, aby sme do portfólia zahrnuli nové, zaujímavé projekty. To sú veci, ktoré nás v tomto momente zamestnávajú najviac,“ prezradil Kožík. Detaily pochopiteľne konkretizovať nechcel, naznačil však, do akých segmentov upriamuje svoju pozornosť.   

Pavol Kožík samozrejme neobišiel ani projekty, ktoré aj naďalej zostávajú v portfóliu skupiny. Patria medzi ne ďalšie realitné projekty v Bratislave, ktoré sú už vo výstavbe, alebo ktoré sú zatiaľ iba v štádiu príprav. Okrem nich sú významnou zložkou portfólia skupiny aj dva potravinárske projekty. Jedným z nich je výroba funkčných tyčiniek v Galante a druhým závod na výrobu cukroviniek na Kube.  

Klientov lákajú investície na Kube  

Najväčší priestor počas seminára bol však vyhradený klientom, ktorí mali možnosť klásť otázky prostredníctvom interaktívnej aplikácie Slido. „Záujem klientov o takúto formu komunikácie nás príjemne prekvapil,“ hodnotí Kožík. „Dostali sme takmer stovku otázok a hoci sme čas vyhradený na otázky operatívne predĺžili, aj tak sme ich nestihli zodpovedať úplne všetky,“ skonštatoval Kožík s ľútosťou.     

Medzi otázkami pochopiteľne najviac rezonovala situácia okolo konkurenčnej skupiny Arca Capital. Klienti sa však vo veľkom zaujímali aj o možnosť investovať na Kube. Podľa Kožíka táto možnosť pre klientov stále je, avšak iba vo veľmi obmedzenom rozsahu. „Aktuálne je hodnota jednej akcie na úrovni 9 300 eur. K dispozícii však máme iba posledných 500 kusov akcií. Podľa mojich odhadov bude tento objem vypredaný v priebehu jedného, maximálne dvoch mesiacov. Preto ak má klient k dispozícii voľné zdroje, nemal by dlho váhať,“ upozornil Kožík.    

Online seminár videlo vyše 1000 divákov  

Historicky prvý online seminár skupiny Proxenta sledovalo naživo viac ako dvesto divákov. Tí, ktorí nemali možnosť sledovať priamy prenos, si ho mohli pozrieť aj dodatočne. Len za prvých 24 hodín si záznam z udalosti pozrelo ďalších viac ako 1000 ľudí. Podľa Kožíka síce moderné technológie nedokážu úplne nahradiť osobný kontakt, na druhej strane však môžu sprostredkovať spojenie s väčším počtom účastníkov. Skupina Proxenta preto plánuje v podobných formách online komunikácie pokračovať aj v budúcnosti.  

Seminár PROXENTA 2020 je aj naďalej k dispozícii na youtube kanáli skupiny Proxenta.