Niekoľko mesiacov po smrti spoluzakladateľa siete rýchleho občerstvenia Subway Petra Bucka, sa oficiálne oznámil predaj firmy.
Prevzatie za deväť miliárd dolárov by malo byť na spadnutie a podľa TASR, ktoré sa odvoláva na agentúru AFP, by malo byť oznámené už dnes počas dňa (v stredu, 23.8.). Podľa zdroja AFP konkurenčné ponuky predložili v utorok spoločnosť Roark Capital a konzorcium zahrňujúce súkromné investičné spoločnosti TDR a Sycamore. Uspieť by mala najvyššia ponuka realizovaná výlučne v hotovosti.
Desiatky rokov tradície
Reťazec rýchleho občerstvenia vo februári oznámil, že si najal banku JPMorgan, aby mu poskytla poradenstvo v súvislosti s možným predajom. Hovorca spoločnosti v utorok pre AFP uviedol, že k transakcii sa až do jej dokončenia nebude vyjadrovať. Vedenie spoločnosti Subway v poslednom čase kládlo dôraz na znižovanie nákladov v snahe lepšie konkurovať iným reťazcom. Väčšina rastového úsilia sa zameriavala na zahraničné trhy.
Ešte začiatkom roka 2000 zachvátil Spojené štáty ošiaľ menom „footlong“ (sendvič dlhý jednu stopu, cca 30 cm). Viac ako tri desaťročia po otvorení prvej predajne Subway v Bridgeporte v štáte Connecticut sa sendvičové franšízy začali objavovať všade, od nákupných centier cez kostoly až po veľké obchodné centrá Walmart vo všetkých kútoch USA.
V roku 2011 už boli ikonické žltozelené markízy Subway častejším javom ako charakteristické zlaté oblúky reťazca McDonald’s.
Škandály a predaj
Dnes je už všetko inak. Po smrti spoluzakladateľa a dlhoročného generálneho riaditeľa spoločnosti Freda DeLucu v roku 2015 a škandále hovorcu spoločnosti Jareda Fogla, ktorý sa priznal k obvineniam zo sexuálneho zneužívania detí a pornografie, predaje siete reštaurácií klesli.
Od tých čias sa rýchly rozvoj siete zastavil. Takmer štvrtina z viac ako 27 100 predajní v USA, ktoré boli v prevádzke v čase DeLucovej smrti, je dnes zatvorená.
Sendvičové kráľovstvo však sprevádzali škandály pravidelne. Predaj firmy preto po smrti spoluzakladateľov nikoho neprekvapil.