Niekoľko mesiacov po smrti spoluzakladateľa siete rýchleho občerstvenia Subway Petra Bucka, sa oficiálne oznámil predaj firmy.
Prevzatie za deväť miliárd dolárov by malo byť na spadnutie a podľa TASR, ktoré sa odvoláva na agentúru AFP, by malo byť oznámené už dnes počas dňa (v stredu, 23.8.). Podľa zdroja AFP konkurenčné ponuky predložili v utorok spoločnosť Roark Capital a konzorcium zahrňujúce súkromné investičné spoločnosti TDR a Sycamore. Uspieť by mala najvyššia ponuka realizovaná výlučne v hotovosti.
Desiatky rokov tradície
Reťazec rýchleho občerstvenia vo februári oznámil, že si najal banku JPMorgan, aby mu poskytla poradenstvo v súvislosti s možným predajom. Hovorca spoločnosti v utorok pre AFP uviedol, že k transakcii sa až do jej dokončenia nebude vyjadrovať. Vedenie spoločnosti Subway v poslednom čase kládlo dôraz na znižovanie nákladov v snahe lepšie konkurovať iným reťazcom. Väčšina rastového úsilia sa zameriavala na zahraničné trhy.
Získajte výber najlepších správ
Prihláste sa na odber Newslettra Forbes Espresso a získavajte exkluzívne postrehy a rady od úspešných podnikateľov, odborníkov a inšpiratívnych lídrov z rôznych odvetví.
Pri vyplnení emailu súhlasím so spracovaním osobných údajov.
Ďakujeme za vaše prihlásenie! Vitajte v komunite Forbes.
Ešte začiatkom roka 2000 zachvátil Spojené štáty ošiaľ menom „footlong“ (sendvič dlhý jednu stopu, cca 30 cm). Viac ako tri desaťročia po otvorení prvej predajne Subway v Bridgeporte v štáte Connecticut sa sendvičové franšízy začali objavovať všade, od nákupných centier cez kostoly až po veľké obchodné centrá Walmart vo všetkých kútoch USA.
V roku 2011 už boli ikonické žltozelené markízy Subway častejším javom ako charakteristické zlaté oblúky reťazca McDonald’s.
Škandály a predaj
Dnes je už všetko inak. Po smrti spoluzakladateľa a dlhoročného generálneho riaditeľa spoločnosti Freda DeLucu v roku 2015 a škandále hovorcu spoločnosti Jareda Fogla, ktorý sa priznal k obvineniam zo sexuálneho zneužívania detí a pornografie, predaje siete reštaurácií klesli.
Od tých čias sa rýchly rozvoj siete zastavil. Takmer štvrtina z viac ako 27 100 predajní v USA, ktoré boli v prevádzke v čase DeLucovej smrti, je dnes zatvorená.
Sendvičové kráľovstvo však sprevádzali škandály pravidelne. Predaj firmy preto po smrti spoluzakladateľov nikoho neprekvapil.