11. februára 2021

Z lásky k joge, z lásky k sebe. To sú hlavné dôvody, pre ktoré sa Dagmara Krchnavá odhodlala pustiť do vlastného podnikania napriek pandémii. Do vlaňajšieho roka o biznise totiž iba snívala. Dnes popri zamestnaní a koučingu buduje v Bratislave od nuly značku Soouly. Jej cieľom je ukázať ľuďom, ako v živote spomaliť a nezabúdať na seba. „Pre mňa je dôležité mať telo a myseľ v rovnováhe,“ vraví. 

Dagmara je žena mnohých zručností. „Pracujem ako industry service manager v globálnej spoločnosti, ktorá sa zaoberá outsourcingom a poradenstvom,“ vysvetľuje. Pre klientov hľadá ľudí s konkrétnymi IT znalosťami, priraďuje im zamestnancov firmy a na priebeh projektov dohliada.  

Telové oleje dostali originálne názvy v angličtine. Foto: archív značky Soouly

Okrem toho sa naplno venuje koučingu – po pomoc si k nej chodia klienti, ktorých zaujíma napríklad oblasť sebarozvoja či odstránenie blokád či limitujúcich presvedčení, ktoré sú prekážkou v dosahovaní cieľov. Dagmara ich tiež učí ovládať myseľ, aby ich myšlienky a slová dokázali priviesť na tú správnu cestu, na ktorú sa chcú v živote dostať.

Napriek tomu ju neustále prepadala túžba vytvoriť niečo vlastné, čo by ľuďom do života vnieslo radosť a pokoj. Okrem toho dúfala, že si vlastný biznis zamiluje a bude ním žiť. V novembri 2019 po rozhovore so sestrou Alexandrou prestala snívať a pustila sa do práce. „Povedala som si, že buď teraz, alebo nikdy,“ dopĺňa.  

Štart biznisu v čase zúriacej pandémie

Vznik značky Soouly je podľa slov Dagmary odpoveďou na to, čo sama dlho hľadala. V podnikaní dokázala spojiť svoje srdcové záležitosti. Jogu, pohyb a starostlivosť o seba. Korkové podložky na cvičenie či meditáciu a telové oleje uviedla na trh v priebehu minulého roka.

Reklama

Od ideálneho štartu bola síce na míle ďaleko, no nevzdala sa. „Všetko som už mala naplánované, pripravené a nechcela som to posúvať pre pandémiu,“ približuje. V podnikaní je pre ňu pravou rukou sestra Alexandra, ktorá má na starosti aj marketing.  

Za najväčšiu výzvu tohto neľahkého obdobia považuje fakt, že sa zrušili mnohé predajné výstavy či trhy, na ktorých by mohla predstaviť svoje produkty ľuďom. A to nebolo všetko. „Navýšili sa tiež niektoré poplatky, predĺžila sa výroba a celkovo to skomplikovalo začiatok,“ dodáva.  

Aj napriek tomu jej koncept zapasoval do obdobia pandémie, keďže cieľom značky Soouly je, aby ľudia nachádzali cestu sami k sebe pomocou každodenných relaxačných obradov. „Nech už je to utíšenie mysle na podložke, alebo upokojenie tela pri večernom rituáli. Ak chceme cvičiť, alebo si natrieť pokožku olejom, musíme si na to vyhradiť čas. A tento čas sa postupne stane chvíľou, kedy si doprajeme veci, ktoré pohladia našu dušu,“ upresňuje Dagmara.  

Názvy produktov sú pozitívnymi mantrami

Dizajn korkových podložiek a telových olejov vymýšľa sama Dagmara. Vždy k tomu mala blízko, keďže už počas stredoškolského a vysokoškolského štúdia veľa kreslila a maľovala, preto to považuje za svoju prirodzenú súčasť.

„Keď som premýšľala nad začiatkom vlastnej značky, podmienkou bolo, že to musí byť niečo, kde budem tvoriť,“ ozrejmuje. A to sa jej podarilo. Uzdu svojej fantázii popustila aj pri vymýšľaní názvov výrobkov ako Love yourself (ľúb sa), Open yourself (otvor sa) či Enjoy the moment (vychutnaj si chvíľu). 

Dizajn podložiek navrhuje Dagmar. Foto: archív značky Soouly

Na produktoch značky Soouly nájdu zákazníci a rôzne pozitívne afirmácie v podobe viet: „Som kreatívna a plná radosti. Som v bezpečí a obklopená hojnosťou. Som silná, žiarivá a sebavedomá bytosť.“

Prečo sa rozhodla vydať na túto cestu? Dagmara konštatuje, že takouto formou chce ľudí povzbudiť, aby si dôverovali, zaľúbili sa do seba a poznali vlastnú hodnotu. Kým výrobu prírodných telových olejov si zabezpečila na Slovensku, korok na podložky má z Portugalska, vznikajú v Číne a na Slovensko sa dostanú vlakom.

Dagmara má so značkou Soouly v najbližšom období veľa plánov, napríklad v podobe nového kozmetického produktu, ktorý chce priniesť na trh ešte v priebehu tohto roka. Ako sa rozhoduje, čo nové zaradí do ponuky?

„Je to intuitívne. Riadim sa svojím vnútorným pocitom. Niekedy mám potrebu pracovať na jednom nápade či produkte, ďalší týždeň na inom,“ dodáva s úsmevom. Pre ňu je dôležité, aby jej práca na novinkách prinášala v prvom rade radosť. 

V portfóliu má Dagmara aj takzvaný refresh sprej na korkové podložky. Foto: archív značky Soouly

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk.

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?