Keď nám karanténa niečo dala, tak je to uvedomenie si, koľko hodín dokážeme premrhať v kancelárii. Čas, ktorý venujeme práci, sa automaticky nerovná produktivite a, paradoxne, často platí, že pracovať menej znamená pracovať lepšie.Najmä vtedy, keď si zoberieme chvíľu na prehodnotenie, kam smerovať energiu, pozornosť a ako si vytýčiť priority.

Prinášame vám tretiu časť série online podujatí Forbes Reštart. Diskutovať budeme o vplyve súčasnej situácie na duševné zdravie, aká je stigma ohľadom duševného zdravia a prečo je dôležitá prevencia. Vstupenky si môžete zakúpiť TU.
Toto sú otázky, ktoré vám pomôžu začať:
„Udržiavacia práca“ alebo napredovanie?
Existujú dva typy práce, ktorú vykonávame: údržba a pokrok. Prvá v sebe zahŕňa úlohy, ktoré sú pre chod biznisu dôležité, ale neposúvajú ho ďalej. Ide napríklad o staranie sa o potreby klientov, účtovníctvo či triedenie pošty.
Potom sú tu činnosti, ktoré zaraďujeme medzi „napredovacie“. Ich cieľom je, ako z názvu vyplýva, rozšírenie biznisu či jeho posun. Patrí sem napríklad hľadanie efektívnejších nástrojov na prácu či získavanie nových klientov, rebranding značky, rozširovanie marketingovej komunikácie a mnohé ďalšie.
Menej stresujúca budúcnosť?
Čaká vás, ak pred tridsiatkou dosiahnete tri finančné ciele
Ak ste schopný rozlišovať medzi tým, čo udržuje vašu prácu v chode a tým, čo pomôže v jej zlepšení, stačí jedno: pravidelne sa ubezpečovať, či robíte viac „napredovacej“ ako „udržiavacej“ práce.
Čo by som mohol delegovať?
Premyslite si, ako a komu by ste mohli prenechať čo najviac z vašich činností. Vďaka rozšírenému trhu virtuálnych účtovníkov, asistentov, výskumných pracovníkov a ďalších tímov nebolo nikdy jednoduchšie najať ľudí, ktorí sú v konkrétnych veciach expertmi.
Čo musím dnes urobiť za dve hodiny?
Keby ste vedeli, že za pracovným stolom môžete byť presne dve hodiny, čo by ste umiestnili do to-do listu na prvé miesta?
Nemajú zoznam úloh a na večeru chodia domov včas.
Toto je 12 tajomstiev produktívnych ľudí
Odpovedať na túto otázku je veľmi dôležité, pretože nám to ukáže, aké sú naše reálne priority. Keď predpokladáte, že budete mať na prácu 8 hodín, je oveľa pravdepodobnejšie, že časť strávite nepodstatnými aktivitami a nezmyselnými prestávkami, ktoré by ste pri kratšom čase a hlbokom sústredení vynechali.
Začnite teda s identifikovaním top 5 vecí, ktoré dnes musíte urobiť.
Keď sa niečo do tejto päťky nezmestí, pravdepodobne to nie je absolútne nevyhnutné a možno to môže počkať do zajtrajšieho zoznamu úloh.
Čo je absolútna priorita týždňa?
Táto otázka je trochu ťažšia, pomôže vám však presne označiť to, čo je vo vašej práci dôležité a čo vám zarába peniaze.
Keby ste vedeli, že môžete robiť len dve hodiny TÝŽDENNE, čo by ste urobili pre to, aby ste dosiahli zisk, nielen obyčajné prežívanie? Presne na túto otázku máte smerovať väčšinu energie a pozornosti bez ohľadu na to, koľko hodín týždenne či denne pracujete.
Čo po mne zostane?
Nakoniec, je dôležité mať v mysli väčšiu perspektívu.
Práca, ktorá tu po nás zostane, nie je niečo, čo sa vám podarí urobiť za jednu sobotu alebo počas sabbaticalu. Je to niečo, čo vedome a nevedome budujeme každý deň.
Dedičstvo je celá skupina činností, ktoré za sebou nechávate, biznis, ktorý ste vybudovali či líderské zručnosti, ktoré ste posunuli ďalej. Je to o tom, čo si budeme pamätať, čím ste prispeli spoločnosti a čo z toho má zmysel.
Ak pamätáte na odkaz, ktorý chcete zanechať, vyhnete sa kritizovaniu maličkostí či zbytočnému mikro-manažovaniu. Budete žiť v prítomnosti a rozhodovať o tom, ktoré kroky podniknúť dnes, aby ovplyvnili zvyšok vášho života.