Nová konkurencia pre déemku, tetu a stojednotku. Nemecká sieť drogérií Müller potvrdila expanziu na slovenský trh.
Nemecký holding Müller, ktorý v Európe prevádzkuje sieť 900 drogérií, oficiálne potvrdil expanziu na Slovensko. Prvú filiálku na Slovensku plánuje otvoriť v budúcom roku. „Pre našu obchodnú spoločnosť je príchod na nový trh veľkým krokom a radi by sme si získali zákazníkov a zákazníčky rôznorodosťou ponúkaného tovaru,“ uviedla firma Müller Holding vo štvrtok v tlačovej správe.
Ako Forbes informoval minulý týždeň, nemecký holding Müller si už začiatkom tohto leta zaregistroval na Slovensku dcérsku firmu pod názvom Mueller Drogérie Slovensko a obnovil registráciu domény mueller.sk. Firma tiež zverejnila na kariérnom portáli Profesia inzeráty, v ktorých hľadala potrebných manažérov pre rozbeh podnikania.
Firma spolu s oficiálnym ohlásením vstupu na slovenský trh rozbehla aj verejnú inzerciu na obchodné priestory. „Bližšie informácie ohľadom našich požiadaviek pre zriadenie nových pobočiek na Slovensku získate na oddelení expanzie. Ak disponujete vhodným objektom, budeme radi, ak sa na nás obrátite,“ uviedla firma v tlačovej správe.
Etablovaná značka
Konateľom slovenskej pobočky je zakladateľ holdingu, miliardár Erwin Franz Müller. Vo vedení sú zapísaní tiež nemeckí manažéri a Slovák Tibor Brezovský, bývalý vysokopostavený manažér Lidlu a v súčasnosti šéf Mülleru pre Rakúsko a Maďarsko.
Značka Müller je známa najmä na nemeckom trhu, kde je veľkosťou tržieb a počtom predajní na treťom mieste za reťazcami drogérií dm drogerie markt a Rossman. Slováci z prihraničných oblastí ju môžu poznať napríklad z nákupov v rakúskom Kittsee a Viedni, maďarskom Mosonmagyaróvári, Miškolci či Ostrihome.
Retailový reťazec pod logom oranžového kvetu ponúka spotrebiteľom najmä drogériový tovar, kozmetiku, hračky, multimédiá či potreby pre domácnosť. Jadrom každej kamennej predajne je oddelenie drogérie, podľa skladových priestorov je potom prevádzka rozšírená o parfumériu, hračky alebo papiernictvo. Celkovo má spoločnosť v sortimente okolo 190-tisíc položiek a prevádzkuje tiež e-shop.
Aktuálne firma s centrálou v nemeckom Ulme pôsobí v ôsmich krajinách Európy, podľa údajov na svojom webe má vyše deväťsto predajní a zamestnáva 35-tisíc ľudí. Ročné tržby celého holdingu Müller vlani presiahli päť miliárd eur. Vo východnej a strednej Európe holding pôsobí v Chorvátsku, Slovinsku a Maďarsku.
Zakladateľ doposiaľ vedie holding
Holding vybudoval nemecký kaderník Erwin Franz Müller, ktorý založil svoju prvú firmu ešte v roku 1953 a doposiaľ – vo veku 91 rokov – sa aktívne podieľa na riadení a smerovaní svojho podnikateľského impéria. V rebríčku Forbes Najbohatších ľudí sveta mu aktuálne patrí 1104. miesto s majetkom tri miliardy dolárov.
Sieť Müller po príchode na Slovensko rozšíri ponuku retailových predajcov špecializovaných na drogériu a kozmetiku. Domácemu trhu aktuálne podľa portálu Finstat.sk dominuje nemecký dm drogerie markt s tržbami 369 miliónov eur za minulý rok (158 predajní), dvojkou je česká sieť drogérií Teta s tržbami 97 miliónov eur (221 predajní) a rodinná firma Krajčíkovcov so sieťou predajní 101 Drogerie a tržbami 84 miliónov eur (246 predajní). Významnými hráčmi na tomto trhu sú tiež retailové reťazce Lidl, Tesco či Kaufland, ktoré sú primárne zamerané na predaj potravín, ale aj online predajcovia drogérie.