Jeden náš klient bol najväčším distribútorom značky kávy Bulletproof vo svojom regióne. K biznisu pristupoval extrémne poctivo, osobne komunikoval so zákazníkmi, odpisoval okamžite, mal férové ceny, prednášal a edukoval o téme zdravej výživy. Jedného dňa však dostal informáciu, že slávna americká značka nemá dostatok produktov pre európsky trh.
Bulletproof získala tisíce nových predajných príležitostí vďaka spolupráci s Wallmartom v USA, a tak ho v podstate vypli. Klient si vtedy uvedomil, že nebudoval svoju značku, ale značku niekoho iného. Budoval niečo, čoho budúcnosť nemal pod kontrolou. Ako distribútor kávy Bulletproof bol teda nielen vystavený strate príjmov v súčasnosti, ale aj v budúcnosti.
Budoval si len predaj v momente, ale nebudoval predaj v budúcnosti.
Našou úlohou bolo zmeniť to a zachrániť podnikanie pomocou vlastného produktu a značky. Pre jeho e-shop so zdravými potravinami a doplnkami výživy sme z tohto dôvodu vytvorili vlastnú privátnu značku. V hlave sme mali od začiatku značku, ktorá bude atraktívna v USA, a preto sme vedeli, že musí znieť zaujímavo, škandinávsky a zároveň známo. Na zdôraznenie výhody „vyrobené v Európe“ sme vymysleli škandinávsky znejúcu značku NoordCode s dostupnou .com doménou a ochrannými známkami. Sever ako symbol „pravého, skutočného, prirodzeného“ sveta a známe slovo „Code“, ktoré je priamo napojené na produktové pravidlá zakladateľa (čisté produkty, žiadne prísady, preukázaný prínos pre vaše telo). NoordCode medzinárodne rastie aj vďaka názvu, ktorý nie je spojený s jednou produktovou kategóriou. Dnes si môžete kúpiť NoordCode Pure Ghee, NoordCode Pure Collagen, NoordCode Coffee, NoordCode 90% Chocolate, NoordCode C8 MCT Oil, NoordCode Keto Bars a mnohé ďalšie. Poctivosť v podnikaní pre niekoho iného vás nezachráni. Poctivý produkt, ktorý máte pod kontrolou a vlastníte jeho ochranné známky, áno.
Pred expanziou značky si vyriešte ochranné známky
Pred zažalovaním vám nepomôže ani to, že ste frontmanom skupiny Aerosmith
Steven Tyler musel premenovať svoju firmu na predaj a úpravu motocyklov Red Wing na Dirico Motorcycles. Problémom bola Honda Redwing.
Pred zažalovaním vám nepomôže ani humor
Talianska luxusná značka Dolce & Gabbana sa nepobavila nad juhoafrickým klenotníctvom Dolce and Banana. McDonald’s v roku 1993 úspešne zabránil zubárovi v New Yorku predávať služby pod názvom „McDental“. O pár rokov nato zastavil snahu singapurskej spoločnosti o registráciu „Maccoffee“ ako ochrannej známky v EÚ. Vtip s názvom neprešiel registráciou ochrannej známky ani pre CBD obchod a produkty „McHemp“. A čo taký Weedgram? Napadol ho Instagram. A Weedworks? Prišiel im list od právnych zástupcov spoločnosti WeWork.
„The Boring Snack Company“ nepochodila so svojimi cookies a proti jej prihláške ochrannej známky sa postavila The Boring Company Elona Muska.
Pred zažalovaním vám nepomôže ani to, že máte .com doménu
Firma Kempingski poskytovala ubytovacie služby v stanových mestečkách na festivaloch.
Vtipný názov bol nápaditý, no nepáčil sa právnym zástupcom svetovej hotelovej siete Kempinski. Kempingski sa premenoval na Tent Inn a doména so starým názvom KEMPINGski.com bola presmerovaná na kempinski.com.
Pred zažalovaním vám nepomôže ani to, že ste veľkí
V Španielsku sa pivo Corona Extra musí volať Coronita. Názov Corona bol totiž príliš podobný názvu Coronas, na ktorý má v Španielsku ochrannú známku vinárska spoločnosť Bodegas Torres.
Pred zažalovaním vám nepomôžu ani milióny fanúšikov
TikTok influencerku Pokeprincxss kontaktovalo Nintendo pre porušovanie autorských práv spoločnosti a musela zmeniť nielen meno, ale aj vrátiť všetky peniaze zarobené predajom tovaru s Pokémonmi.
Kto je Michal Pastier
Michal nazbieral svoje skúsenosti pri vyše 250 projektoch nových značiek a pomohol pomenovať viac ako 170 z nich. Cieľom jeho tímov je pomáhať slovenským firmám byť svetovými a nezdržiavať sa úvodnými chybami pri budovaní značiek firiem, produktov a služieb.