8. septembra 2019

Životný štýl dvojice vášnivých, mladých a pochabých surférov zmenil príchod ich potomkaAspoň tak to o sebe hovoria Petra a Robert Jedličkovci, ktorí vďaka prvorodenej dcére a túžbe dať jej z tohto sveta len to najlepšie rozbehli vlastný biznis. Preto pod značkou Petinka vyrábajú detské učiace veže, do ktorých rodič vloží dieťa a to spoznáva svet a učí sa tým, že pozoruje okolie. Ponúkajú tiež activity boardy a ďalšie drevené hračky na princípe Montessori

Bezstarostne rásť, hrať sa a vzdelávať. To chcú dopriať prostredníctvom svojich produktov už deťom od jedného roka. Tie môžu v bezpečí učiacej veže pokojne stáť a asistovať trebárs i svojej mame v kuchyni. Manželia, ktorým patrí značka Petinka, však svoje produkty chceli dostať aj k starším deťom, a preto do konceptu pridali ďalšie prvky a hry.

Jedna veža, všetky benefity

S ideou vyrábať učiace veže prišli manželia Jedličkovci v roku 2016, keď mala ich dcéra práve rok. Chceli totiž, aby ju už od útleho veku obklopovali zmysluplné hračky, vďaka ktorým by sa nielen zabavila, no zároveň si rozširovala obzory a spoznávala okolitý svet. A keďže dovtedy Robert spolu s kamarátom Jozefom Venglošom vyrábal na CNC fréze (počítačom riadený stroj, pozn. red.) vlastné surfy, tak Petra prišla s nápadom využiť ju tiež na výrobu učiacich veží.

Manželia ponúkajú ekologické hračky vyrobené z dreva či kaučuku.
Chodia po ne na svetové veľtrhy

Ju samu podobné produkty zaujímali a pri výchove sa zároveň držala hesla: „Pomôž mi, aby som to dokázal sám.“ Tento princíp chcela vniesť i do značky Petinka. „Všetci traja sme tieto výrobky teda začali bližšie študovať. Pozreli sme sa aj na to, čo ponúkajú iné firmy,“ vysvetľuje Petra.

Cieľom tímu bolo spojiť všetky výhody učiacich veží do jedného produktu. „Hrali sme sa s rôznymi nápadmi,“ konštatuje Robert. Vedeli, že chcú, aby ich produkty slúžili ako bezpečnostné ohrádky, aby sa dali bez problémov rozobrať a preniesť. V neposlednom rade bolo ich cieľom, aby boli dizajnovo príťažlivé.

Životný štýl dvojice vášnivých, mladých a pochabých surférov zmenil príchod ich potomka. Aspoň tak to o sebe hovoria Petra a Robert Jedličkovci, ktorí vďaka prvorodenej dcére a túžbe dať jej z tohto sveta len to najlepšie rozbehli vlastný biznis. V značke Petinka preto vyrábajú detské učiace veže, activity boardy, ale tiež ďalšie drevené hračky na princípe Montessori. 
Robert si prácu s drevom nesmierne užíva. Je to totiž jeho obľúbený materiál. „A k tomu sa voláme Jedličkovci,“ smejú sa manželia spoločne. Foto: archív značky Petinka

Chceli teda vytvoriť akýsi variabilný systém, ktorý by mohli rodičia pre svoje deti poskladať a dopĺňať tak, aby s nimi rástol. Preto Petra navrhla, aby zadnú stenu učiacej veže, ktorá bola pôvodne len bezpečnostná, niečím ozvláštnili. „Veď tam vytvorme acitivity board,“ spomína na jej slová manžel. Urobili z nej platformu, ktorá môže byť i samostatným kusom na hranie. Práve preto má vlastný úchytný systém na princípe magnetov a drevených kolíkov.

Mali voziť drevo do Číny, dnes radšej robia dizajnový nábytok s rukopisom

Na spomínanú platformu vedia rodičia menším deťom pripevniť napríklad geometrickú vkladačku, vypínač či zámky na hranie. Väčšie deti môžu zase samostatne vytvárať dráhy pre guľôčky či jednoduché mechanizmy z ozubených koliesok. „Práve tie väčšie deti už musia pri hrách zapojiť aj mozog,“ opisuje Petra. Trojica sa chcela postarať o to, aby jej učiace veže rozvíjali u tých najmenších jemnú motoriku, tvorivé myslenie aj predstavivosť.

Hračky nestačia vyrábať

Značku Petinka budovala trojica vyslovene od nuly. Nemala žiadny biznis plán. „Prvé veže sme robili u Jozefa v garáži. Keď sme niečo zarobili, presťahovali sme sa do väčších priestorov a nakúpili sme ďalšie stroje. Teraz už fungujeme v hale,“ vraví Robert. Prvú vežu zostrojili manželia pre svoju dcéru, následne pre známych a potom sa chýry o ich drevenom nábytku šírili ďalej.

Svoje učiace veže vyrábajú zo špeciálne lepenej preglejky, ktorú tvorí bukové drevo. S týmto materiálom však musia pracovať opatrne, jeho hrany sú totiž krehké a rizikové na opracovanie. „Potrebujeme na ne špeciálne brúsky, aby sme dosiahli top kvalitu produktu,“ približuje Robert.

Životný štýl dvojice vášnivých, mladých a pochabých surférov zmenil príchod ich potomka. Aspoň tak to o sebe hovoria Petra a Robert Jedličkovci, ktorí vďaka prvorodenej dcére a túžbe dať jej z tohto sveta len to najlepšie rozbehli vlastný biznis. V značke Petinka preto vyrábajú detské učiace veže, activity boardy, ale tiež ďalšie drevené hračky na princípe Montessori. 
Učiace veže Petinka (vľavo) pomáhajú deťom objavovať svet. Manželia na ne ešte pridali activity board (vpravo) so zámkami a rôznymi mechanizmami. Ten môže stáť i ako samostatná stena. Foto: archív značky Petinka

Na všetky svoje výrobky si tím vybavil i potrebné certifikáty, keďže takéto drevené hračky pre deti musia byť maximálne bezpečné. A aký je o ne záujem? „Objednávky chodia stále. Nestačíme vyrábať na sklad,“ konštatuje Robert. Preto v blízkej budúcnosti plánujú investovať približne 80-tisíc do nákupu nového profesionálneho stroja na výrobu, ktorý bude oveľa rýchlejší.

Expanzia už čoskoro

Zrýchlenie výroby však nie je jediný dôvod na nákup nového stroja – tím značky Petinka sa pripravuje i na veľkú výzvu. „Chystáme sa predstaviť v zahraničí. A keďže je tam väčší trh, tak si potrebujeme byť istí, že vieme naplniť objemy. S našou starou frézou nie sme dosť rýchli,“ priznáva otvorene Petra.

Životný štýl dvojice vášnivých, mladých a pochabých surférov zmenil príchod ich potomka. Aspoň tak to o sebe hovoria Petra a Robert Jedličkovci, ktorí vďaka prvorodenej dcére a túžbe dať jej z tohto sveta len to najlepšie rozbehli vlastný biznis. V značke Petinka preto vyrábajú detské učiace veže, activity boardy, ale tiež ďalšie drevené hračky na princípe Montessori. 
Vľavo je učiaca veža spolu s activity boardom, akej zakladatelia značky nenašli konkurenciu. Vpravo je jej klasická verzia. Foto: archív značky Petinka

„Robíme naraz učiace veže i activity boardy, ktoré sú variabilné a fungujú ako taká veľká stavebnica,“ vysvetľuje Robert. Začiatkom budúceho roka sa teda trojica chystá na Spielwarenmesse v nemeckom Norimbergu, čo je najväčšia svetová výstava hračiek.

Petra ďalej prezrádza: „Dovtedy chceme svoje produkty kompletne dotvoriť, nech sa môžu predávať aj v obchodoch. Preto teraz riešime napríklad i dizajn obalov.“ Taktiež v najbližšom čase plánujú preložiť svoju webovú stránku do iných jazykov a sústrediť sa na marketing. Doposiaľ totiž reklame veľkú pozornosť nevenovali.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk