26. januára 2018

Uplynulý rok sa podieľal na najväčšom tunajšom e-commerce obchode, pri ktorom výsledná čiastka za predaj mala prekročiť 80 miliónov eur. Portál Zľavomat.sk spolu so Slevomat.cz a českým agregátorom zliav Skrz.cz kúpila britská firma Secret Escapes, za ktorou stoja investorské skupiny Google Ventures a Index Ventures. Aleš Mlátilík je CEO tohto portálu na Slovensku už tretí rok. Zamestnáva okolo 80 ľudí a ročný obrat celej skupiny atakuje hranicu 100 miliónov eur.

Aleš Mlátilík, CEO Zľavomat.sk. Foto: Miro Nôta

Nech sa páči, prečítajte si niekoľko jeho inšpirácií, ako byť lepší.

1. Tešte sa z krízových situácií a nepustite do nohavíc z výziev. Prichádzajú krízy, tie veľké šance… Kríza je vec, ktorá môže posunúť vás aj vašu firmu. Ak taká situácia nastane, povedzte si, že výborne, že práve ja som dostal príležitosť ju vyriešiť, veď aj preto zastávam túto pozíciu. Napríklad ja počas krízových situácií spím najpokojnejšie, keďže viem, že vzniká niečo nové.

Potrebujete mať troch ľudí, ktorí vás posunú ďalej. 7 rád, ako byť lepší od Róberta Slováka

2. Vytvorte návyk z osláv. Po každom mesiaci máme zabehanú takzvanú „uzatváračku“. Vtedy vo firme zostaneme dlhšie a oslavujeme (aj s alkoholom) bez ohľadu na to, či uplynulý mesiac bol dobrý alebo zlý. Neformálne stretnutia aj na pôde firmy odbúravajú napätie.

3. „Pravidlo 3“ pri výbere kolegov. Sedliacky rozum, schopnosť tvrdo zabrať a pozitívny prístup k práci. Ak nový kandidát spĺňa tieto jednoduché kritéria a ešte aj zapadá do tímu, nemusí mať ani 10 rokov praxe. Beriem ho!

4. Zbavujte sa „toxických“ ľudí. Rýchlo. Niektorí ľudia majú pre tím toxické správanie – sú neochotní, negujú všetky novinky, ohovárajú alebo okolie ignorujú. A – čo je dôležité – nikdy sa nezmenia. Ak fungovanie tímu svojím negatívnym správaním a prístupom narušuje hoci aj najväčší odborník v danej oblasti, rozlúčte sa s ním čo najskôr. Mimochodom, platí to aj pre súkromné vzťahy. Verte, že nikdy nenastane ten správny čas na rozlúčku, preto čakať ozaj netreba.

Nechajte si v kalendári miesto pre seba. 7 rád ako byť lepší od Jakuba Ptačina

5. Uznajte vlastné chyby a nezahmlievajte. Viackrát sa mi stalo, že som pred svojimi podriadenými uznal vlastnú chybu. Tímu sa oveľa lepšie pracuje v prostredí otvorenej komunikácie, ocení to.

6. Hýčkajte si autentickosť a neberte sa veľmi vážne. Pri vedení ľudí vás najďalej dostanú skúsenosti, schopnosti a intuícia, čo vám nedá ani vzdelanie, ani odborné príručky. Dovoľte si byť spontánny, ukážte ľudskú tvár a… Nemusíte byť stále seriózny. Neberte sa príliš vážne a nemajte obavu spraviť si žarty aj zo seba.

7. Komunikujte všade, najlepšie tak zistíte atmosféru vo firme. Rád neformálne komunikujem nielen s ľuďmi vo firme, ale aj na zastávke MHD, v obchode pri pokladni či na konferencii. Pri neformálnej komunikácii najlepšie zistíte, ako funguje skrytá energia a nálada v tíme. Všetkých sa snažím poznať po mene aj vedieť, akí sú, čo majú radi, čo ich naopak nebaví. Viesť svojich ľudí je potom oveľa prirodzenejšie.