Tento článok je brandvoice. Čo to znamená?
16. mája 2019

Firemné akcie sú jednou z vecí, ktoré veľmi často stoja za zdrojom tých najzábavnejších príbehov a spomienok v kariére človeka. Rovnako sú tiež výbornou príležitosťou neformálne sa porozprávať s nadriadenými. Bývajú však aj prvé “na muške”, pokiaľ príde pokyn škrtať rozpočty.

Zrušenie akcie sa môže zdať ako rýchly recept, nájde sa však veľa prípadov, kedy je takýto radikálny krok predčasný. Vo veľkej väčšine prípadov sa totiž dá nájsť alternatívne riešenie, ktoré uspokojí finančné oddelenie aj zamestnancov.     

S kvalitnou eventovou agentúrou nájdete riešenie takmer vždy. Vyhnete sa všeobecnej nevôli, negatívnym signálom, že niečo nie je vo firme v poriadku a minimálne jedného človeka ušetríte od nevďačnej úlohy povedať kolegom nepríjemnú správu.

spicybrown, event, agentura,
Foto: archív SpicyBrown     

Zážitok nemusí utrpieť kvôli rozpočtu

Tak ako v reklame, aj pri eventoch platí, že originálnym nápadom dokážete vyvážiť nižší rozpočet. Drahší priestor, luxusný catering a exkluzívny program sám o sebe nenahradí do detailu premyslený koncept, profesionálnu prípravu a zvládnutú operatívu na mieste. “Potvrdzuje to aj spätná väzba od klientov, ktorí oceňujú, že sme s kolegami zladení, rozumieme si, vieme vyriešiť nepredvídané situácie a nenecháme sa ‘v štichu’,“ hovorí Pavol Sirotný, CEO eventovej fullservisovej agentúry SpicyBrown. 

Lokalita, trvanie, téma, profesionalita organizátora…Je veľa premenných s ktorými sa podľa neho dá pracovať tak, aby sa rozpočet neprejavili v nálade zúčastnených.

SpicyBrown
CEO eventovej fullservisovej agentúry SpicyBrown, Foto: archív SpicyBrown

Dobrý plán, lepšie využité peniaze

Úspory dokáže priniesť aj to, ak si plánovanie eventu nenecháte na poslednú chvíľu.

“Niekedy stačí zmeniť lokalitu, vybrať termín mimo top sezóny, urobiť rezervácie s predstihom alebo sa kreatívne vyhrať s finančne menej náročnými nápadmi. Potom môžete naplánovať veci do detailu a rozhodnúť sa, ktoré investície prinesú eventu najvyššiu pridanú hodnotu,” hovorí šéf SpicyBrown.

Dodáva, že agentúra rešpektuje rozpočty klientov, no zároveň varuje, že nízka cena vie priniesť riziko. “Vždy hľadáme vhodné alternatívny ale nepúšťame sa do rizikových spoluprác. Našou úlohou je totiž klientov nasmerovať a určitým spôsobom ich edukovať,” hovorí Pavol Sirotný.

Etablovaná agentúra

Mať voľné ruky a štedrý rozpočet je snom každej eventovej agentúry. Tú kvalitnú však spoznáte práve podľa toho, že dokáže pochopiť aktuálne potreby klientov a dokáže sa s nimi otvorene porozprávať o možnostiach a priniesť na stôl alternatívy aj pri nižšom rozpočte. Presné odhady, kalkulácie a efektívny staffing by mali byť samozrejmosťou.

SpicyBrown ide ešte ďalej a s ponukou vlastných priestorov, cateringu, mobiliáru či audio a video techniky sa nemusí spoliehať na drahých externistov.

Filozofia zero waste

Okrem toho, že klienti dokážu zrealizovať event aj s menším rozpočtom, tak ho môžu mať aj ekologický. Dôraz na tento rozmer podnikania býva v súčasnosti čoraz väčší. „Rešpektujeme takúto cestu klientov, od roku 2018 sami implementujeme do vlastných projektov princípy Zero Waste. Túto možnosť ponúkame aj našim klientom. Na podujatia sme schopní zabezpečiť kompostovateľný riad, vratné poháre alebo servírovací riad z recyklovaných materiálov,“ dodáva CEO SpicyBrown.

Oblasť event marketingu ponúka široké a kreatívne možnosti realizácie, kde je rozpočet síce dôležitým, no rozhodne nie jediným faktorom úspechu podujatia. Dobrý manažment, kreativita a vybavenie sa postarajú o to, aby ste z každého eura dostali maximum zážitkov.