5. novembra 2018

Nechať niekoho čakať nie je najlepší začiatok stretnutia, práve meškanie totiž určuje, akým smerom sa schôdzka bude uberať. Navyše, ak hovoríme o obchodných stretnutiach, nedochvíľnosť sa stáva takmer neodpustiteľným trestným činom.

Neskorý príchod na obchodné stretnutie odzrkadľuje, že ste niekto, kto neberie svoju prácu tak vážne, ako by mal, a kto si myslí, že jeho čas má väčšiu cenu ako čas ostatných. Preto jednou z najjednoduchších a najdôležitejších vecí, na ktorej by ste mali zapracovať, najmä ak podnikáte, je presnosť. Áno, treba vedieť, ako mať čas pod kontrolou, aby na vás nikto nemusel čakať.

Vďaka organizácii času stíha školu i biznis. 7 rád, ktoré pomôžu aj vám

Väčšinou, ak dorazíme na schôdzku neskoro, je to preto, že máme zlý odhad. Znamená to, že sme príliš optimistickí, pokiaľ ide o predpovedanie času, ktorý potrebujeme na to, aby sme boli pripravení odísť z domu, alebo ktorý potrebujeme na presun na dohodnuté miesto.

Takže, ako sa môžete „popasovať“ s nedochvíľnosťou? Pomôže vám s tým týchto 6 tipov:

Prečo sme nedochvíľni?

Prvá vec je odhaliť nedostatok a rozpoznať ho. Sme nedochvíľni, ale z akého dôvodu? Analýza problému je prvým krokom k jeho vyriešeniu.

Posuňte si čas na hodinách dopredu

Toto je bežná rada – posunutie času na hodinách o 10 minút dopredu je totiž spôsob, ako oklamať seba samého, čo spôsobí, že na dohodnuté miesto prídete s časovou rezervou. Aj keď viete, že hodiny idú popredu, budete mať pocit, že musíte konať zarovno s časom.

Jediná otázka na pohovore odhalí, či bude zamestnanec dochvíľny

Vždy si naplánujte prísť o 10 minút vopred

Desať minút, ktoré získate posunutím času na hodinách, plus 10 minút, ktoré získate vďaka plánovaniu príchodu v predstihu, vám pomôžu v neočakávaných a neovplyvniteľných situáciách, ako sú zápchy v doprave či nejaké poruchy. Minúty „navyše“ vám pomôžu byť dochvíľnejšími.

Neplánujte si nič nad svoje možnosti

Ak máte počas dňa čas na splnenie troch záväzkov, nestanovte si štyri. Je lepšie spraviť veci pomaly, ale dobre, ako po dohodnutom termíne, prípadne zle či dokonca nikdy. Radšej niektorú zo schôdzok preložte, ak už vopred viete, že budete meškať alebo že nebudete môcť zostať až do konca.

Nastavte si budík alebo upozornenia

Ak ste nedochvíľni, mali by ste vedieť, že budíky a upozornenia sú vašimi najlepšími spojencami. Naplánujte si čas upozornení aj s istou rezervou a nastavte ich zakaždým, keď potrebujete niečo urobiť: či už ide o vstávanie, o čas, keď by ste mali odísť z domu, alebo o moment, keď potrebujete odísť na ďalšie stretnutie. A nezabudnite – používajte upozornenia, no robte to správne. Neplatí nič také, ako „odložiť o 10 minút“.

Pripravte si všetko, čo potrebujete

Koľkokrát sa vám stalo, že ste sa museli vrátiť domov, pretože ste zabudli niečo dôležité? V ideálnom prípade si deň vopred pripravte všetko od oblečenia, ktoré si vezmete na seba, až po to, čo si potrebujete vziať so sebou: notebook, kufrík, spisy… Ak ste jedným z tých, ktorí vždy na niečo zabudnú, dajte si to na viditeľné miesto, napríklad vedľa kľúčov alebo vedľa dverí.

Hlavné foto: Pexels

Prispievateľka Almudena Moreno píše pre Forbes.es.