Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) oznámil za 1. kvartál súčasného obchodného roka nečakaný prevádzkový zisk. Firma bola zisková napriek slabému dopytu, keď zákazníci v reakcii na vysokú infláciu obmedzili nákupy. Informovala o tom agentúra Reuters.
Prevádzkový zisk firmy H&M, druhého najväčšieho odevného reťazca na svete, dosiahol za 1. štvrťrok 2022/2023, čo predstavuje obdobie od decembra do konca februára, 725 miliónov švédskych korún (64,18 milióna eur). V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho obchodného roka sa tak zisk výrazne zvýšil, keď pred rokom predstavoval 458 miliónov švédskych korún. Navyše, analytici očakávali stratu na úrovni 1,10 miliardy korún.
Veľkou mierou k zisku prispelo znižovanie nákladov, ako aj secondhandová platforma Sellpy. Spoločnosť však naďalej zápasí s tvrdou konkurenciou zo strany svetovej jednotky na trhu Inditex, vlastníka značky Zara, ako aj s prudko expandujúcimi online predajcami takzvanej rýchlej módy ako SHEIN a Temu.
Čisté tržby za 1. kvartál zverejnila spoločnosť v samostatnej správe už v polovici marca, pričom ako vtedy uviedla, vzrástli o 12 % na 54,9 miliardy švédskych korún. V lokálnych menách sa však zvýšili iba o 3 %. Za marec by mali podľa odhadov H&M zaznamenať v lokálnych menách rast o 4 %.