Očakávaný nástupný plat väčšiny ľudí je do 1500 eur, najčastejšie 1250 až 1500 eur. Sťahovať sa za prácou je však pre väčšinu problém. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu agentúry Stem/Mark pre Home Credit Slovakia.
Po novej práci sa pritom za posledný rok obzeralo 67 percent Slovákov, štvrtina bola aj na pohovore.
Priemerná hrubá mesačná mzda zamestnanca na Slovensku je v súčasnosti približne 1400 eur. Mnohí respondenti sú podľa prieskumu nespokojní so svojim aktuálnym finančným ohodnotením a hľadajú preto alternatívy, kde by si zarobili viac.
„Veľká väčšina na to využila známe portály inzerujúce pracovné pozície. Na pohovor k novému potenciálnemu zamestnávateľovi sa však odhodlalo ísť za uplynulý rok len 24 percent opýtaných,“ uviedol analytik trhu Home Credit Jaroslav Ondrušek.
Na pohovore ich podľa prieskumu najviac zaujímala otázka výšky mzdy (83 percent), miesto výkonu práce (51 percent), firemné benefity (48 percent) alebo to, aký je v novej práci kolektív (44 percent).
Nástupný plat do sumy 1500 eur očakáva spolu 56 percent Slovákov. Rozpätie 1250 až 1500 eur predpokladá štvrtina opýtaných. Plat v rozmedzí 1500 až 1750 eur by si predstavovalo 23 percent ľudí a dvanásť percent respondentov by nebolo ochotných zarábať menej ako 2000 eur.
Práca bez sťahovania
I keď väčšina ľudí by chcela zarábať viac, ochota presťahovať sa za lepšou pracovnou ponukou je na Slovensku pomerne nízka.
V rámci republiky by tak rozhodne bolo ochotných urobiť 11 percent a skôr áno 26 percent respondentov. Odísť do zahraničia je pripravených ešte menej opýtaných – rozhodne áno deväť percent a skôr áno 19 percent.
Okrem výšky platu, ktorý je najrozhodujúcejším faktorom pre presťahovanie sa za prácou, je to aj atraktivita práce a novej destinácie, ako aj flexibilná pracovná doba.
Prieskum ukázal, že 35 percent Slovákov si môže v súčasnej dobe vybrať miesto, z ktorého budú pracovať. Ľuďom najviac vyhovuje kombinácia práce z kancelárie a domu, takúto preferenciu má 46 percent opýtaných. Výlučne z domu chce pracovať 24 percent a iba z priestorov firmy 30 percent respondentov.