Skalní fanúšikovia vytiahli značku tequily Teremana Tequila hollywoodskeho herca Dwayna Johnsona, známeho ako The Rock, k novému míľniku. Dosiahol milión predaných prepraviek tequily, pričom celkovo predal deväť miliónov litrov tohto alkoholického nápoja.
Aby sme dali tieto čísla do kontextu svetového trhu: iba desiatka ďalších značiek tequily predala viac. Jednou z nich je Casamigos, ktorú založil ďalší hollywoodsky herec George Clooney s kamarátmi Michaelom Meldmanom a Random Gerberom, a ktorú odkúpil v roku 2016 gigant Diageo za miliardu dolárov.
Clooneyho značka tequily v tom čase predávala 120-tisíc prepraviek ročne, pričom v jednej prepravke je dvanásť fliaš.
Prekonali vlastné očakávania
Dwayne Johnson, ktorý založil prémiovú značku tequily Teremana začiatkom roka 2020, priznal, že dosiahnutie takéhoto míľnika predaja je obrovská vec – dokonca aj pre tohto megalomana.
„Bol to bezprecedentný úspech na severoamerickom kontinente. Prekonali sme vlastné očakávania a plánujeme rásť týmto výnimočným tempom, až kým nedosiahneme svoj plný potenciál. Chuť, kvalita a dostupnosť sú kľúčom k nášmu úspechu.“
Dôkazom, že má so svojou značkou tequily našliapnuté na úspech, sú aj ocenenia z medzinárodných výstav a súťaží, ktorých má celkovo doposiaľ na konte 17. Minulý rok dokonca získali zlatú medailu na svetovej súťaži v San Franciscu.
Zrejme sa mu tak vyplatilo spojiť sa v tomto biznise s najväčším menom vo svete tequily, rodinou Lopezovcov, ktorí prevádzkujú jednu z najstarších destilérií v Mexiku.
Rozmachu tejto značky napomáha aj fakt, že ju Johnson rozbehol v čase, kedy trh s tequilou rastie „rýchlo a zbesilo“. Dokonca je tequila najrýchlejšie rastúcim alkoholickým nápojom z hľadiska predajov v celých Spojených štátoch amerických.
Niektoré prognózy uvádzajú, že do roku 2025 predbehne tequila aj populárnu vodku a stane sa najkonzumovanejším alkoholom medzi Američanmi. Najväčší priestor na rast je pritom práve v prémiovom segmente, kam sa zaraďuje aj Johnsonova Teremana s cenovkou od 30 dolárov za fľašu.
Sila Instagramu
Biznis pritom herec rozbiehal práve počas pandémie covidu. „Nemali sme žiadnu predstavu, ako sa to utrasie. Našu značku sme spúšťali zarovno s príchodom pandémie, ale nevedeli sme, ako to dopadne, veď aj správanie spotrebiteľov sa v tom čase výrazne zmenilo. Ľudia vtedy hľadali veci, ktoré im boli známe, na ktoré sa mohli spoľahnúť, pričom my sme chceli priniesť na trh čosi úplne nové,“ spomína The Rock.
„Namiesto toho, aby sme rozbeh nášho biznisu s tequilou odložili, sme sa rozhodli spustiť predaj naplno a povedali sme si, že sme v tom všetci spolu.“ K úspechu mu dopomohlo aj to, že má na Instagrame 328 miliónov sledovateľov.
„Rozhodne mi pomohla sila sociálnych sietí. Myslím si, že som si vybudoval dôveru u fanúšikov po celom svete. Tak som si povedal, že si skúsim dať jeden drink a uvidíme, čo sa stane,“ hovoril s úsmevom.
The Rock si pritom povedal, že vtiahne svojich fanúšikov aj do celého procesu produkcie. A tak aj v marketingu stavil na ukážku celej výroby tequily – a odprezentoval zrenie agávy aj pomalé varenie pri nízkej teplote.
„Na trhu sme videli priestor pre kvalitný produkt s dostupnou cenovkou. Pričom som svojmu tímu neustále opakoval: nepotrebujeme náš produkt promovať, nemusíme budovať povedomie o značke, stačí, keď si budeme budovať vzťah s našimi fanúšikmi,“ ozrejmil herec.
Nerobí to pre exit
Na otázku, či má vidinu podobného predaja svojej značky, ako to s Casamigos urobil George Clooney s partiou, odmietavo krúti hlavou.
„Nie, ja som v tejto hre s dlhodobou víziou návratnosti a nemám žiadnu stratégiu exitu. Keď sme značku spúšťali, dúfal som, že vytváram čosi, čo budem môcť po sebe zanechať, a nie produkt, ktorý o päť rokov predám väčšiemu hráčovi,“ vysvetľuje Johnson.
„No pokiaľ ide o mojich kamarátov Kevina (Harta) a Marka (Wahlberga), viem o čo sa snažia a nemajú to ľahké, no majú iné dôvody, pre ktoré išli do biznisu. Pre nich je smerovanie k exitu stratégiou, pre ktorú sa rozhodli, a prajem im veľa šťastia,“ dodáva.
Napriek historickému úspechu má herec ešte neuspokojený apetít. „Budeme pokračovať v tom, čo sme začali a pracovať na tom, aby bola značka taká robustná, aká len môže byť. A zároveň by sme chceli urobiť z Teremana Tequila medzinárodnú značku, máme totiž globálne ambície,“ uzatvára Dwayne Johnson.
Článok vyšiel na Forbes.com, jeho autorom je prispievateľ Brad Japhe.