21. júna 2021

Najhodnotnejšími značkami na svete sú Amazon a Apple. K lídrom z USA sa však začínajú približovať čínske značky, ktoré sú hodnotnejšie než európske top značky, ukázala správa poradenskej spoločnosti Kantar BrandZ.

Amazon, založený v roku 1994 Jeffom Bezosom, zostáva aj tento rok najhodnotnejšou značkou s odhadovanou hodnotou 684 miliardy dolárov (574,89 miliardy eur). Za ním nasledujú Apple so 612 miliardami dolárov, Google so 458 miliardami dolárov a Microsoft so 410 miliardami dolárov.

10 najhodnotnejších globálnych značiek za rok 2021

Nárast oproti roku 2020 v miliónoch dolárov. Zdroj: Kantar BrandZ

Najhodnotnejšou čínskou značkou je na piatom mieste čínsky koncern Tencent (241 miliárd USD) a Alibaba (197 miliárd USD) je siedma. Čínske značky podľa šéfa pre globálne stratégie BrandZ Grahama Staplehursta neustále a postupne postupujú vpred, podporujú totiž vlastný technologický rozvoj a dokážu zachytiť hlavné trendy na čínskom a globálnom trhu.

Najrýchlejšie rástla Tesla

Päť značiek počas uplynulého roka viac než zdvojnásobilo svoju hodnotu, na čele boli čínske spoločnosti z oblasti internetového predaja Pinduoduo a Meituan a najväčší čínsky výrobca alkoholických nápojov Moutai, TikTok a americká Tesla. Tesla bola najrýchlejšie rastúcou značkou, keď jej hodnote medziročne stúpla o 275 % na 42,6 miliardy dolárov a stala sa najhodnotnejšou automobilovou značkou.

Sto najväčších značiek má podľa Kantar celkovú hodnotu 7,1 bilióna dolárov. Z toho až 74 % pripadá na značky z USA. Na Čínu 14 %, ktorá už predbehla Európu (8 %). Ešte pred rokom na európske značky pripadlo 20 % a na čínske 11 %. Najhodnotnejšou európskou značkou je francúzsky Louis Vuitton (21), nasledovaný nemeckým koncernom SAP (26). Jedinou britskou značkou je Vodafone (60).

Reklama

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?