29. septembra 2021

Trochu zdravej konkurencie občas nemôže byť na škodu. Ale niekedy vás môže doslova dostať na kolená.  Len málo ľudí to vie lepšie, ako Kelly Wackerman, ktorá je spoluzakladateľkou fitnesového programu The London Method. Ten je založený na pôvodných myšlienkach a nápade známej tanečníčky a trénerky Lotte Berk.

Butikové fitnes programy sú multimiliardovým biznisom, vrátane tzv. barre (ide o cvičenie, ktorého základom sú prvky z baletu, jogy a pilatesu, pozn. ed.). „Existujú stovky techník, ktoré spadajú pod pojem  ‚barre‘. Spadá sem všetko od hodín baletu až po hybridné lekcie pilatesu a jogy. Je to mimoriadne súťaživý biznis, v ktorom si každý myslí, že práve on je ten najlepší,“ hovorí Wackerman.

Keď vo vašej oblasti podnikania existuje takáto konkurencia, môže sa vám zdať nemožné pritiahnuť pozornosť (a peniaze) zákazníkov k tomu, aby si vybrali práve vás.

„Najskôr som bola z konkurencie frustrovaná, ale teraz ma inšpiruje,“ hovorí Wackerman, ktorá trénovala tisíce študentov aj učiteľov štýlu barre v 18 krajinách po celom svete. Opýtala som sa jej, aké sú najlepšie stratégie na to, aby váš biznis vyčnieval z radu.

Reklama

1. Nájdite si vlastný unikátny uhol.

Čo na svojom biznise môžete vyzdvihnúť z pohľadu, ktorý vás odlišuje od ostatných? Veď nie každý tréner klientov inšpiruje rovnakou mierou. Nie každý umelec využíva tie isté techniky ako ostatní. Pre Kelly Wackerman bola odpoveď na túto otázku jednoduchá a práve na nej vybudovala svoju unikátnu metódu The London Method.

„Ak chcete naozaj dobre pochopiť angličtinu, pravdepodobne strávite nejaký čas aj štúdiom latinčiny,“ hovorí Wackerman, ktorá svoju kariéru začala ako fitnes inštruktorka už pred 15 rokmi. „Zaujalo ma cvičenie barre, a tak som si urobila prieskum a našla informácie o Lotte Berk, ktorá je autorkou tohto cvičenia.“

Keď zistila, že mnohé pôvodné návody a lekcie Lotte Berk inštruktori zmenili alebo celkom vynechali, Wackerman sa rozhodla oživiť ich spoločne s Lottinou dcérou Esther Farifax. Navštívila Anglicko odkiaľ Berk pochádzala, poriadne si naštudovala všetky pohyby z jej cvičenia  a tak sa zrodila The London Method.

„Váš príbeh nemusí byť až taký extrémny. Ale nech je akýkoľvek, určite je unikátny, pretože je váš,“ hovorí Wackerman. Aj keď sa nemôžete vrátiť k pôvodnému zdroju, môžete sa od ostatných odlíšiť napríklad tým, akých máte klientov, alebo výsledkami, ktoré ste dosiahli vďaka tomu, čo ponúkate, či tým, aké vedecké poznatky sú za cvičením, ktoré vyučujete.

Nech už je vaša služba odlišná akýmkoľvek spôsobom, určite to povedzte svojim klientom.

2. Spolupracujte (aj s konkurenciou).

Hovorte o svojej službe všade, kde je to možné, aby nezanikla v záplave konkurencie. Wackerman sa ponúkala na rozhovory do podcastov, ale pozývala aj svojich konkurentov do vlastného podcastu. „Ak niečo viete a chcete sa o to podeliť s ostatnými, ľudia k vám radi prídu a načerpajú informácie,“ hovorí.

Wackerman vyvinula aj medzinárodný tréningový program, s pomocou ktorého sa snažila dať dohromady všetkých inštruktorov cvičenia barre, aby pomohla udržať odkaz autorky Lotte Berk nažive.

3. Svoju myseľ nastavte na hojnosť.

Aj keď ste si už možno našli svoju špecifickú klientelu, pravdepodobne ešte existujú tisíce aj milióny ďalších potenciálnych klientov. Všetkým tým ľuďom by ste mohli svoje služby poskytovať tiež.

Oblasť fitnesu nie je iná. Od roku 2013 do roku 2017 z pohľadu generovaných tržieb butikové fitnes značky narástli o 121 percent. (Klasické fitnescentrá v tom istom období rástli len o 18 percent). A to znamená viac butikových fitnes centier pre neustále rastúcu základňu zákazníkov.

„Keď viete, že je tu dosť klientov pre každého, a veríte si, že to, čo ponúkate, je niečo hodnotné, dokážete sa odlíšiť aj od konkurencie,“ hovorí Kelly Wackerman.

Autorkou článku je Stephanie Burns z Forbes US.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?