24. mája 2018

Ešte predtým, než sa jej narodilo dieťa, pôsobila Lucia Cangárová ako manažérka v americkej spoločnosti. Bola preto zvyknutá manažovať, koordinovať a nadväzovať nové kontakty. Postupne jej práca začala chýbať, a tak si vytvorila vlastnú značku Boboo.

Tú sa rozhodla venovať deťom, keďže, ako sama hovorí, k nim má teraz vďaka svojmu synovi najbližšie. Svojim zákazníkom ponúka, okrem iného, klasické handmade plienky. Tie zaujmú ihneď, keďže obyčajnú bielu farbu vymenila Lucia za rôzne nápadité motívy, o ktoré sa starajú šikovné slovenské umelkyne.

Značka Boboo vznikala postupne. Táto idea sa v hlave Lucie Cangárovej zrodila na jeseň v roku 2017. Jej hlavnou prioritou bolo po tom nájsť dodávateľov na Slovensku a vybrať tie najkvalitnejšie produkty.

Tými nosnými sú plienky a plienkové osušky. Za značkou stojí táto mamička úplne sama. Má ale šikovných dodávateľov, bez ktorých by to inak nešlo. „Detské body sa vyrábajú v Trenčíne, plienky v Bratislave a Banskej Bystrici,“ prezrádza pre Forbes.sk.

Lucia Cangárová so synčekom. Foto: archív L. Cangárová

Medzi najobľúbenejšie produkty značky Boboo patria u zákazníkov personalizované plienky a osušky. Lucia dopĺňa, že záujmu sa veľmi teší motív Lúka, ktorý sa väčšinou ihneď vypredá ako „teplé rožky“.

Reklama

A kde hľadá inšpiráciu pri navrhovaní jednotlivých kúskov? Počúva svoje okolie, ostatné mamičky a vlastnú intuíciu. „Sama som mamičkou a viem, aké dôležité je mať kvalitu a zároveň pekný dizajn. Produkty tvorím tak, aby som s nimi bola spokojná a chcela ich dať tiež svojmu synovi,“ hovorí Cangárová.

Lucia Cangárová dbá na kvalitu produktov. Foto: Boboo

Plienky, ktoré sú základným pilierom značky, pre Luciu Cangárovú vyrába certifikovaný dodávateľ podľa jej vlastných inštrukcií. Všetky produkty sú vyrobené zo 100% bavlny s vyššou gramážou. Tá je vraj dôležitá. „Plienky a osušky potom držia krásne tvar a sú také ako z čias našich mamičiek a starých mám. Vydržia donekonečna,“ dodáva pre Forbes.sk.

Značkou podporuje Slovenky

Na motívoch momentálne spolupracuje s 3 maliarkami a grafičkami z rôznych kútov Slovenska. Lucia im povie svoje predstavy a ostatné necháva na nich. Stále ale nadväzuje nové a nové spolupráce, aby priniesla zákazníkom zaujímavé produkty a postarala sa tak o rast svojej značky. „Podporujem šikovné a kreatívne Slovenky,“ dodáva.

Každý mesiac pritom záujem zákazníkov o produkty Boboo narastá. Aktuálne posiela majiteľka značky týždenne približne 30 balíkov. Tie putujú na Slovensko ale i do Českej republiky, Talianska, Nemecka alebo Dánska. Záujem o detský tovar je teda i v zahraničí.

Na motívoch spolupracuje majiteľka značky so slovenskými umelkyňami. Foto: Boboo

V biznise je pritom podľa tejto mladej mamičky dôležité stáť nohami pevne na zemi a mať manažérske skúsenosti. Všetko musí byť premyslené a človek má mať jasný cieľ. „K nemu je dôležité postupne sa približovať a nepoľaviť,“ hovorí Lucia. Viesť značku by nešlo ani bez komunikačných zručností, poriadnej dávky šťastia a podpory správnych ľudí.

Narodeninová plienka?

Veľký dôraz kládla i na reklamu. Pre tú si zvolila sociálne siete Instagram a Facebook. Ako sama hovorí, aktuálne má dobrú základňu zákazníčok, ktoré sa k nej vracajú a opätovne si objednávajú niečo ďalšie. To je pre ňu tá najväčšia pochvala a uznanie.

Plienky sú nosným pilierom značky. Foto: Boboo

A čo budúcnosť značky Boboo? Lucia chce na slovenský trh priniesť novinky, ktoré zákazníkov zaujmú. Pracuje na kolekcii oblečenia pre deti, mamičky a oteckov. Onedlho ale uzrie svetlo sveta narodeninová plienka, ktorú na náš a český trh prinesie ako prvá. Táto novinka bude mať dizajn mesiacov a rokov. Mamička na plienku položí svoje dieťa, označí príslušné číslo a odfotografuje ho. Vytvorí si tak pamiatku a bude vedieť, v akom veku bola jej ratolesť na ktorej fotografii.

Hlavná foto: Boboo