Počet ľudí nakupujúcich v e-shopoch sa po poklese v roku 2022 začal opäť zvyšovať a priblížil sa k rekordným hodnotám z obdobia pandémie. Vyplýva to z pravidelného prieskumu E-shopper barometer spoločnosti DPD, ktorý sa uskutočnil v 22 európskych krajinách na vzorke 24 233 respondentov. Na Slovensku sa prieskumu zúčastnilo 1 009 opýtaných.
„Pravidelní zákazníci sú z pohľadu online obchodníkov kľúčoví. Až 87 percent všetkých online nákupov urobia práve oni. Pravidelní zákazníci robia viac ako 18 percent všetkých svojich nákupov online a mesačne nakupujú v e-shopoch v priemere viac ako štyrikrát,“ uviedla spoločnosť s tým, že 69 percent ľudí na Slovensku nakupuje online oblečenie a módu. Nasleduje kozmetika (58 percent) a obuv (52 percent).
2 min
2 min
Footshop vlani rástol o 34 percent, tržby sa priblížili 60 miliónom
3 min
3 min
Výsledok konsolidácie? Inflácia sa prudko zvýšila – na 3,9 percenta
3 min
3 min
Čínsky prezident sa stretol s top biznismenmi v krajine. Investori skúmajú, kto sa podujatia zúčastnil
2 min
2 min
Legendárne pražské Palladium je na predaj. Chcú zaň 700 miliónov eur
5 min
5 min
Ak USA odídu z NATO, Rusko zaútočí na bývalé štáty ZSSR, tvrdí Zelenskyj
3 min
3 min
OpenAI oficiálne dala červenú Muskovej ponuke. Za kúpu ponúkol takmer 100 miliárd dolárov
2 min
2 min
Európska únia plánuje obmedziť dovoz potravín po vzore Trumpa
3 min
3 min
Clá možno budú, alebo aj nebudú. Trumpov minister financií vypustil dymovú clonu
2 min
2 min
Za lístok na vlak si priplatíme. ZSSK zavádza nový poplatok za nákup pri pokladni
2 min
2 min
Musk sa sna o hyperloope nevzdáva. Podľa dohody by mal ambiciózny projekt vyrásť v Dubaji
3 min
3 min
Za fiktívne služobky na Slovensko dostal osem rokov väzenia, český štát obral o 300 miliónov
2 min
2 min
TikTok je späť. Obľúbená aplikácia, ktorú používa viac ako polovica Američanom, je dostupná
1 min
1 min
Porsche prepúšťa, do roku 2029 zruší až 1 900 miest. Odbyt klesol o tri percentá, najmä kvôli Číne
5 min
5 min
Recipročné clá pre všetky krajiny. Trump odpálil ďalšiu salvu v colnej vojne
3 min
3 min
Ukrajina zvýšila dovoz plynu zo Slovenska, ktorý obnovila minulý týždeň
Dôvodov, prečo sa ľudia rozhodnú uprednostniť internetový obchod pred kamenným, je viacero. Šetrenie času uvádza osem z desiatich opýtaných. Dvaja z troch hovoria, že využívanie internetových obchodov znižuje stres z nakupovania.
Pre 67 percent ľudí je online nakupovanie natoľko pohodlné, že ho využívajú čoraz viac napriek tomu, že tovar musia niekedy vrátiť. Väčšina ľudí takisto v prieskume uviedla, že online vedia kúpiť takmer všetko, čo potrebujú.
Z prieskumu takisto vyplynulo, že obyvatelia Slovenska nakupujúci online sú veľmi citliví na cenu. Pre 73 percent z nich je najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní. Dvaja z troch nakupujúcich využívajú veľké zľavy a sezónne výpredaje. Naopak, viac ako tretina ľudí je ochotných priplatiť za produkty a služby, ktoré sú ohľaduplné k životnému prostrediu.
Najdôležitejším kritériom pri výbere internetového obchodu je pre pravidelných zákazníkov najmä možnosť bezplatného doručenia a podrobný popis tovaru. Naopak, od nákupu ich podľa prieskumu odrádzajú zlé názory ostatných zákazníkov na sociálnych sieťach a chýbajúce skladové zásoby požadovaného tovaru.
„Význam online nakupovania rastie a ľudia v ňom nachádzajú pohodlnejšiu a často príjemnejšiu alternatívu ku kamenným obchodom. Sú to však nároční zákazníci, ktorí sa neboja porovnávať. Ak chce byť internetový obchod úspešný, musí svojich zákazníkov poznať a napĺňať ich potreby,“ uzavrel generálny riaditeľ spoločnosti na Slovensku Peter Pavuk.