21. októbra 2021

Nemecká spoločnosť FlixMobility, ktorá prevádzkuje značky FlixBus a FlixTrain, získala najväčšieho poskytovateľa diaľkovej autobusovej  dopravy v USA. Spoločnosť  Greyhound Lines kúpila od britskej FirstGroup plc v hodnote 172 milliónov dolárov (148 mil. eur). FlixMobility sa tak dostáva na americký trh.

Globálna sieť FlixBusu doteraz obsluhovala viac ako 2 500 destinácií v 36 krajinách mimo USA, čo predstavuje 400-tisíc denných spojení. Greyhound spája približne 2 400 destinácií v Severnej  Amerike a prepraví takmer 16 miliónov pasažierov ročne.

„Spotrebitelia v Severnej Amerike stále častejšie hľadajú cenovo dostupné, pohodlné, chytré a udržateľné riešenia mobility,“ hovorí André Schwämmlein, spoluzakladateľ spoločnosti FlixMobility.

„Ako sa naše podnikanie bude naďalej zotavovať  z dôsledkov pandémie, budeme opakovať úspech, ktorý sme už dosiahli v 37 krajinách,“ dodáva.

Podiel slovenského milionára

Ďalší zo spoluzakladateľov FlixMobility, Jochen Engert, uviedol: „Neustále  rozširovanie našej siete prostredníctvom partnerstiev a akvizícií bolo vždy neoddeliteľnou  súčasťou našej stratégie rastu pri budovaní globálnej prítomnosti. Akvizícia spoločnosti  Greyhound je veľkým krokom vpred a posilňuje pozíciu spoločnosti FlixBus v USA.“

Reklama

FlixMobility je rýchlo rastúcim startupom pôvodom z nemeckého Mníchova. Podiel v spoločnosti majú viacerí súkromní investori. Je medzi nimi aj Slovák Martin Kúšik, ktorý je podľa Forbes rebríčka milionárov s odhadovaným majetkom 470 miliónov eur desiatym najbohatším Slovákom. Vo FlixMobility vlastní podiel vo výške 0,48 percenta, ktorý mal získať za zhruba 10 miliónov eur.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?