5. januára 2021

Majiteľ značky známeho konceptu talianskej kuchyne Pizza Mizza, akciová spoločnosť Gastronet, smeruje do konkurzu. Obľúbené talianske jedlo si však Bratislavčania ešte stále môžu kúpiť v troch franšízach, ktoré naďalej fungujú. Existuje aj šanca, že sa značku podarí zachovať.

Návrh na konkurz Gastronetu podala bratislavská spoločnosť Drogéria plus a súd jej podaniu vyhovel. Oznámenie o začatí konkurzného konania zverejnil v utorok 5. januára Okresný súd Bratislava I. Informáciu ako prvý priniesol portál index.sme.sk.

Spoločnosť Gastronet, ktorá takmer dve dekády v Bratislave prevádzkovala aj niekoľko vlastných pizzérií Pizza Mizza, svoje dve posledné prevádzky v obchodných centrách Eurovea a Avion zavrela už na jar tohto roka.

Stalo sa tak okrem iného aj pod vplyvom tvrdých dopadov koronakrízy, vysvetlil pre Forbes.sk niekdajší spolumajiteľ spoločnosti Jozef Šétaffy, ktorý v nej neskôr pôsobil ako člen predstavenstva.

Pizza Mizza z trhu nemusí vymiznúť. Ilustračné foto: Facebook – Pizza Mizza Slovakia

„Už v prvej vlne pandémie Covid-19 sme mali problémy, keď sme museli zavrieť pobočky Pizza Mizza v obchodných centrách. Spoločnosť Gastronet ale bola ekonomicky na hrane už dlhodobo, jednoducho sme to neutiahli a toto je pravdepodobne koniec,“ hovorí Jozef Šétaffy.

Ako dodáva, situácii neprospieva ani ťahajúci sa konflikt dvoch hlavných akcionárov, kvôli ktorému sa nevie na ničom dohodnúť ani valné zhromaždenie spoločnosti. Spor akcionárov napokon skončil na súde, v dôsledku čoho pretrváva aj patová situácia v spoločnosti.

S konkurzom GastroNetu však môže byť aj tomuto konfliktu čoskoro koniec. „Ak firma konkurz neprežije, ten spor už bude aj tak bezpredmetný,“ hovorí Jozef Šétaffy.

Čo bude so značkou Pizza Mizza?

Osud materskej spoločnosti GastroNet má teraz v rukách konkurzný súd a súdom určený konkurzný správca. Samotná značka Pizza Mizza však z trhu nemusí nevyhnutne vymiznúť.

Keďže ide o franšízový koncept, v Bratislave ešte stále pizzu a iné talianske špeciality pripravujú tri franšízy značky Pizza Mizza – a to v Podunajských Biskupiciach, v Petržalke na Starohájskej a v Starom meste v projekte Twin City. Jedna z najznámejších franšíz značky a pilotná prevádzka Pizza Mizza na Tobruckej ulici v Starom Meste však skončila už vlani v lete.

Ak GastroNet zanikne, čo Šétaffy pokladá za veľmi pravdepodobné, možno sa nájde záujemca o značku Pizza Mizza a ochranná známka by tak mohla turbulencie prežiť.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?