Tento článok je prestige. Čo to znamená?
2. marca 2020

Sociálne siete sú často prvým reklamným nástrojom, po ktorom firmy siahajú. Kto chce zvýšiť efektivitu reklamy, mal by využiť aj klasické komunikačné kanály. Sieť out of home digitálnych obrazoviek od Lurity spájajú to najlepšie z oboch prístupov. 

Vyrábať kvalitný produkt a poskytnúť dobrú službu, to chce šikovnosť a odhodlanie. Skutočnú hodnotu však predstavujú až v momente predaja. Aby si zákazník niečo kúpil, firma o tom potrebuje dať najskôr vedieť a pravidelne sa pripomínať. Práve o tom je reklama, uľahčuje predaj, a tým aj tvorbu hodnôt. Nezaobíde sa bez nej žiadna firma, ktorá chce zdravo rásť. 

Viac kanálov, efektívnejšia reklama

Mnohé firmy s reklamou začínajú na sociálnych sieťach. Stačí fotka či video z telefónu, krátky text, rozpočet pár eur a vidíte prvé výsledky. Plusmi sú interaktivita aj široké možnosti zacielenia. Medzi najväčšie výhody patrí to, že platíte len za zobrazenia a zároveň viete zistiť podrobné informácie o tom, na koho vaša reklama fungovala najviac, prípadne čo bol krok vedľa. Malé lokálne firmy, kaviarne či reštaurácie si bez nich dnes nevedia predstaviť život, sociálne siete sú pre ne často webstránkou, rezervačným systémom a komunikačnou platformou v jednom.

Out of home digitálna obrazovka od Lurity. Zdroj foto: Archív značky

Avšak, hneď ako začne firma rásť, mal by rásť aj zásah reklamy, a to nielen z hľadiska rozpočtu na reklamný priestor, ale aj z hľadiska počtu komunikačných kanálov. Čím viac ich firma má, tým efektívnejšie vie komunikovať a dosahovať marketingové ciele. Ľudia stále fungujú mimo online sveta, spoliehanie sa iba na digitálne kanály by znamenalo nevyužiť dostupné možnosti. Out of home (OOH) reklama ponúka oveľa väčší priestor na kreativitu, púta viac pozornosti už len svojimi rozmermi, no zároveň má aj široký zásah. A presne to sú predpoklady na to, aby reklama naozaj fungovala a postupne sa dostala ľuďom do pozornosti. Jej výsledky sa však dajú pozorovať iba nepriamo, nezistíte, koľko ľudí si ju pozrelo.

Rýchlosť a presnosť digitálu s rozmermi a pútavosťou OOH

Digitálne reklamné obrazovky od Lurity však spájajú výhody oboch svetov. Dokážu zobrazovať nielen statický ale aj dynamický obraz, automaticky prispôsobovať zobrazenú reklamu okolnostiam, a cieliť ju pomocou umelej inteligencie. Tá sama vyhodnotí, akú reklamu zobrazí okoloidúcim a zistí, či si ju aj pozreli. “Tou najväčšou výhodou je však to, že inzerent platí iba za reálne výsledky. U nás je totiž možné platiť aj za skutočné videnia reklamy,” hovorí Tomáš Tiefenbach, riaditeľ Lurity, ktorá vlastní reklamnú sieť inteligentných panelov nielen na Slovensku, ale aj v ČR, Bosne a Rumunsku.

Aktualizácia v reálnom čase

Lurity dokáže automaticky prispôsobovať reklamu na základe dát od klienta. Napríklad, cestovná kancelária spustí na obrazovkách kampaň na last minute zájazdy, a tá sa synchronizuje s rezervačným systémom. V momente ako sa vypredá, reklama sa sama stiahne a môže sa začať promovať iná destinácia s novým vizuálom a aktuálnymi cenami.

Out of home digitálna obrazovka od Lurity. Zdroj foto: Archív značky

Jednoduchá správa

Pri klasických “papierových” reklamách platí, že čo už raz dáte von, to tam nejaký čas zostane. S Lurity dokáže inzerent kampaň spustiť online a upravovať administračné rozhranie. Takže ak aj v priebehu kampane zistíte, že je potrebné niečo zmeniť, napríklad rozpočet, cielenie či vizuály, viete to urobiť okamžite.

Presné cielenie

Obrazovky Lurity sú vybavené kamerami, ktoré dokážu v stotinách sekundy vyhodnotiť, či si človek reklamu pozrel. Dokonca, vedia aj anonymne odhadnúť jeho pohlavie a vek s presnosťou približne 3 roky, čo na marketingové účely úplne stačí. Vďaka umelej inteligencii sa dokážu naučiť, kedy sa v lokalite pohybuje daná cieľová skupina a tomu prispôsobiť zobrazovanie reklamy. Vo výsledku z toho ťaží inzerent, ktorému sa reklama zobrazuje najmä vtedy, keď ju majú možnosť vidieť jeho zákazníci.