200 mil. eur
strojárstvo, reality, obchod s vozidlami
Optifin Invest, Tatravagónka Poprad, Immocap, Top Auto
66
220 mil. eur
pokles
Bývalý šéf štátnych železníc, právnik, spolukapelník Mira Žbirku, pracovník štátneho podniku zahraničného obchodu Omnia a rakúskej banky Girozentrale, predajca výpočtovej techniky či honorárny konzul ostrovného štátu a daňového raja Bahám. Michal Lazar sa presadil v mnohých oblastiach, svoje schopnosti však zúročil najmä v biznise. Najcennejším aktívom podnikateľského portfólia Michala Lazara je v súčasnosti popradská Tatravagónka.
Veľkovýrobca vagónov, ktorý kúpil a zveľadil bývalý šéf štátnych železníc spolu s Alexejom Beljajevom (podiel vo firme spravujú cez ich Optifin Invest) ešte v časoch vlády Vladimíra Mečiara, ide už niekoľko rokov na plný plyn, no vlani ho tiež dostihli vysoké ceny energií a materiálov, čo znamenalo významný pokles ziskovosti.
Konsolidované tržby spoločnosti dosahujú vyše 600 miliónov eur a podľa manažérov sa firma prepracovala na pozíciu najväčšieho výrobcu nákladných železničných vagónov v Európe. Veľkým logistickým spoločnostiam vo Švajčiarsku, v Nemecku či Poľsku dodáva vagóny a podvozky po stovkách, na zvládnutie dopytu dokonca vlastníci Tatravagónky prikúpili chorvátsky železničiarsky podnik TŽV Gredelj či výrobcu kotlov v SES Tlmače, ktorý po zmene výrobného programu vlani strojnásobil tržby.
Okrem železničiarstva podniká Lazar aj v realitách a predaji vozidiel. S Petrom Lukešom a Ladislavom Rehákom spoluvlastní obchodný holding Top Auto, v realitách má s Petrom Lukešom developerskú skupinu Immocap, ktorá v Bratislave stavia The Mill či nový Istropolis.