elektronika
(kons. finančný rok k 3/21) 367 mil. eur
8.7 mil. eur
Prvý tovar nakladali v Nemecku začiatkom 90. rokov do „žiguláka“, o 30 rokov neskôr už ich ročné tržby vysoko presahujú 350 miliónov eur – a majú ambíciu rásť aj v ďalších rokoch, i vďaka akvizíciám. Nay sa začiatkom 90. rokov stal oficiálnym distribútorom renomovaných značiek ako Sony či Panasonic, avšak chýbali im maloobchodné siete. Spoločníci preto prišli s myšlienkou otvorenia predajní v centrách miest pod značkou Nay, ktoré by prevádzkovali miestni podnikatelia. Koncept, ktorý je dnes známy ako franchising, bol na začiatku 90. rokov na Slovensku novinkou. Dnes pod spoločnosť Nay dvojice podnikateľov Peter Zálešák a Ján Tomáš spadajú celkovo vyššie desiatky kamenných predajní na Slovensku a v Česku a ich biznis vysoko rastie aj vďaka online predaju. K tomu prispela do značnej miery aj pandémia, ktorá nákup elektroniky presunula z offline prostredia na internet. Aj uprostred tohto ťažkého obdobia sa im podarilo expandovať a prebrať pod seba 21 elektropredajní K+B a rozšíriť sieť Electro World, ktorú kúpili v roku 2014. Peter Zálešák bol v roku 2008 ako zakladateľ spoločnosti a predseda predstavenstva zvolený za EY Podnikateľa roka na Slovensku.