Vzdelávanie a boj proti hoaxom
Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR
Je tvárou kurikulárnej a učebnicovej reformy školstva a autorom myšlienky Regionálnych centier podpory učiteľov. Pedagógov majú pripraviť na ich novú rolu, v ktorej sa z „odovzdávačov“ informácií stávajú odborní sprievodcovia.
Túžbu stať sa učiteľom v sebe Martin Kríž prvý raz objavil ako vedúci v pionierskom tábore. Podľa jeho slov vtedy našiel niečo, v čom je dobrý a v čom sa po škole môže uplatniť. Definitívne sa pre túto kariéru rozhodol, keď sledoval rôzne reakcie svojich učiteľov počas nežnej revolúcie v roku 1989. Pôvodne chcel ísť študovať matematiku a chémiu, no zlákala ho filozofia. Na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského tak vyštudoval učiteľstvo histórie a filozofie.
Školstvu sa venuje už viac ako dvadsať rokov. Sám seba považuje za „kočovného uči teľa“ – učil na základných a stredných školách v Trenčíne, Skalici, Gelnici, Pezinku aj v Bratislave. Neskôr sa viac zameral na mentoring učite ľov. Pôsobil v Štátnom pedagogickom ústave a spolupra coval s viacerými neziskovými mimovládnymi organizácia mi a školami. Učiteľom podľa jeho slov pomáha nájsť v ich práci zmysel, aby nepracovali iba kvôli výplate a zároveň nevyhoreli.
V súčasnosti pôsobí ako generálny riaditeľ Sekcie predprimárneho a základného vzdelávania na Ministerstve školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR. Prejavom vzde lania podľa neho dnes už nemá byť, že človek má konkrétnu informáciu, ale že sa v ich pre bytku dokáže zorientovať.