AI a nástup veľkých jazykových modelov
GoodAI
Jeho firma GoodAI pracuje na vývoji všeobecnej umelej inteligencie, od ktorej si sľubuje, že bude zlepšovať samu seba, ale aj ľudstvo a celý svet. Napríklad tak, že dokáže ľudí vyliečiť z chorôb alebo zabráni nášmu starnutiu.
S programovaním začal ako14-ročný, prvou oblasťou, ktorá ho zaujala, bol vývoj hier. V roku 2010 preto založil herné štúdio Keen Software House. Do dnešných dní je najväčším herným hitom jeho štúdia vesmírna staviteľská hra Space Engineers, z ktorej predal viac ako päť miliónov kópií po celom svete.
Po úspechoch v hernom svete v roku 2014 založil spoločnosť GoodAI s osobnou investíciou 10 miliónov dolárov. V medzinárodnej firme pôsobí asi dvadsiatka expertov. Z pozície CEO a CTO dnes riadi v GoodAI dlhodobý cieľ – vyvíjať bezpečnú všeobecnú umelú inteligenciu, ktorá by pomohla ľudstvu. Jeho firmy pôsobia v Česku, kde sa v roku 2019 stal AI osobnosťou roka.
Čas medzi GoodAI a Keen Software House delí asi pol na pol. O vývoji hier a umelej inteligencii často prednáša, v AI presadzuje odvážnejší prístup. „Nechcel by som, aby sa AI mimoriadne regulovala, pretože by to spôsobilo, že by inovácie rástli pomalším tempom. V prvom rade je však potrebné nepodceniť riziká,“ dodáva.