6. mája 2018

Na nedávnej služobnej ceste z New Yorku do Toronta som urobila skutočne začiatočnícku chybu. Rezervovala som si neskorý let, aby som mohla pracovať celý deň.

Pre nepriaznivé počasie sa ale oneskorenie zmenilo na osemhodinovú odyseu. Po tejto katastrofe som vyspovedala pár inteligentných cestujúcich žien, ktoré sa podelili o svoje tipy týkajúce sa lietania. Tu sú chyby, ktoré by ste nemali urobiť:

Nezarezervovať si sedadlo, ak si rezervujete let. „Raz som na to zabudla a sedela som v zadnom rade – bez opierky, od západu na východné pobrežie po dobu šiestich hodín. (Tiež som zistila, že ľudia čakajúci na toaletu si neuvedomujú, že ich balansovanie preniká do vášho osobného priestoru).“ – Stacy Shoemaker Rauen, šéfredaktorka, Hospitality Design Magazine

Čo si zbaliť na služobnú cestu? Týchto 10 rád vám pomôže

Byť neformálne oblečený. „Raz som cestovala v roztrhaných džínsoch, žabkách a tričku do Aruby, kde som mala dôležité stretnutie. Mojou úlohou bolo zachrániť klienta. Batožina sa však ku mne nedostala a let meškal, takže som musela ísť v tomto oblečení rovno na stretnutie. Netreba dodávať, že som nič nezachránila.“ – Florence Quinn, zakladateľka, Quinn PR

Veriť v to, že k dispozícii bude Wi-FI. „Vzala som si let medzi dvojicou obchodných uzlov a predpokladala som, že letecká spoločnosť bude mať na palube Wi-Fi. Alebo, že chytím internet na letisku. Skončila som zaseknutá na päť hodín trvajúcom lete bez Wi-Fi a mojich dokumentov na Cloude. Teraz si to vždy skontrolujem. Ak letisko alebo letecká spoločnosť nemajú k dispozícii internetové pripojenie, stiahnem si súbory vopred.“ – Alex Zatarain, spoluzakladateľka, Eight Sleep

Toto je 15 najhorších chýb, ktoré môžete urobiť na služobnej ceste

Mať nepohodlnú obuv. „Často som cestovala po Európe a zistila som, že na letiskových termináloch môže dôjsť k veľmi dlhej prechádzke. Bežať, aby ste tu chytili let, a to v topánkach na opätkoch, nie je jednoduché. Vždy pre to so sebou nosím žabky na prezutie.“ – Celia Rao Visconti, viceprezidentka globálneho marketingu a elektronického obchodu, Briggs & Riley

Zabudnúť si pred príletom skontrolovať svoje plány. „Prileteli sme do Vegas a po dlhom lete som plánovala ísť do hotela a pred stretnutiami sa osviežiť. Neuvedomila som si, že po mňa posielajú auto a prevádzkového riaditeľa, aby ma vyzdvihli. Mám ponaučenie.“ – Allie Hope, vedúca vývoja a akvizícií, Virgin Hotels

Nemať so sebou záložnú kozmetiku. „Vždy si zbalím malú osviežujúcu súpravu (vlhčené obrúsky, zubnú kefku, deodorant, rúž, maskara, púder) do príručnej batožiny. Je to skvelý tip, ak nemáte po ruke po prílete nič iné. Môžete sa aspoň osviežiť.“ – Alyssa Bushey, viceprezidentka, RockOrange

Neplánovať dopredu, aby ste sa prispôsobili cestovnému času. „Myslím si, že najlepšie je plánovať čo najviac sa dá. Po prílete sa tak vyhnem stresu počas cesty na stretnutie. Tiež si kontrolujem vzdialenosť medzi letiskom a mojou destináciou. Do úvahy beriem čas príchodu a mestskú dopravu.” – Troy Guard, šéfkuchárka/ majiteľka, TAG Restaurant Group

Zabudnúť si vziať tašku navyše. „Vždy na svojich cestách pozbieram kadejaké veci, takže niekedy nedokážem zatvoriť kufor. Pre takéto prípady so sebou nosím jednu z tých lacných nákupných tašiek. Mám ju ukrytú v prednom vrecku kufra, takže ak moja batožina prekročí povolenú hmotnosť, tak mám zálohu.“ – Carey Reilly, cestovná expertka a redaktorka, Not So Skinny Mom

Zarezervovať si miesto v uličke. „Počas služobnej cesty mi bolo počas päť hodín trvajúceho letu pridelené sedadlo v uličke. Sedela som vedľa ženy, o ktorej som predpokladala, že je tehotná, pretože najmenej desaťkrát použila toaletu. Posledné dve hodiny boli nepríjemné. Teraz si vždy rezervujem sedadlo pri okne.“ – Jae Scott, motivačná rečníčka a konzultantka pre imidž

Ale iní hovoria: Zarezervovať si miesto pri okne je chyba. „Ak sa chystám na dlhý let, tak si vždy zarezervujem miesto v uličke. Okno počas noci láka, aby ste sa opreli, no ak osoba vedľa vás spí, tak ste na mieste v podstate uväznení.“ – Gretchen Thomas, riaditeľka pre vína a destiláty, Barteca Restaurant Group

Predpokladať, že na palube lietadla dostanete jedlo. „Rada niečo zjem ešte pred cestou, takže počas letu nie som hladná. Aktuálne sú aj na letiskách dobré reštaurácie, takže nikdy nie je príliš zložité niečo si nájsť.“ – Laurent Tourondel, majiteľka viacerých reštaurácií

Nezbaviť sa pásmovej choroby (jet lagu). „Na mojich služobných cestách pri zmenách času pre mňa vždy funguje tento vzorec: krátke driemanie v lietadle, zelený čaj, beh, ísť skoro spať. To mi pomáha minimalizovať jet lag. Tiež sa snažím rezervovať si let, ktorý dorazí na miesto neskoro popoludní deň pred mojim prvým stretnutím.“ – Tammy Peters, zakladateľka, Media Mixology

Trpieť v nižšej triede. „Cestovala som za prácou počas tehotenstva a rezervovala som si miesto v štandardnej ekonomickej triede. Na pristávacej dráhe sme mali meškanie a ja som sa cítila extrémne nepohodlne. Po tejto skúsenosti si vždy zarezervujem lepšiu triedu aj keď to znamená, že zaplatím viac.“ – Gabrielle Blitz Rose, funkcionárka, Beautiful Destinations

Neplánovať dopredu, ak chcete domov priniesť víno. „Ak si chcete domov doniesť fľaše s vínom, musíte si ich zbaliť do batožiny. Zoberte si so sebou niekoľko uzatvárateľných obalov na fľaše. Ak sa vám niektorá z nich poškodí, obal absorbuje kvapalinu.“ – Gretchen Thomas, riaditeľka pre vína a destiláty, Barteca Restaurant Group

Myslieť si, že vám zamestnanci pri odletovej bráne pomôžu. „Preskočte zamestnancov pri odletovej bráne – obzvlášť ak ste členom klubu leteckej spoločnosti. Klubový pracovník bude rozumieť vašim cestovným potrebám a uistí sa, že je o všetko postarané.“ – Howard Wein, zakladateľka, Howard Wein Hospitality

Hlavná foto: Pexels

Prispievateľka Laura Begley Bloom píše pre Forbes.com o tom, ako môže cestovanie zmeniť život.