Tento článok je BrandVoice. Čo to znamená?
4. marca 2021

InLED je slovenským výrobcom svietidiel, ktorý stavia na kvalite svojich produktov a nadštandardnom zákazníckom servise. Prečo sa vedenie rozhodlo ísť touto cestou, približuje Tomáš Baráth, výkonný riaditeľ spoločnosti.

Väčšina LED svietidiel sa presadzuje na trhu najmä cenou, ktorej slovenské výrobky nedokážu konkurovať. Prečo teda vyrábate doma?

Na začiatku sme aj my dovážali svietidlá z Číny. Rýchlo sme však zistili, že sa nemôžeme  na takéto výrobky spoľahnúť a nebola to pre nás cesta. My staviame v prvom rade na kvalite a každý jeden náš produkt musí spĺňať prísne kritériá, inak ho do predaja nepustíme.

Rozhodli sme sa, že budeme vyrábať vlastné svietidlá a dôraz budeme klásť na kvalitu, dlhú životnosť a špičkový servis pre zákazníkov. Je to pomalšia cesta k úspechu, ale jediná, ktorá nám dáva zmysel. Vieme, že vždy dodávame spoľahlivý výrobok. Spokojnosť zákazníkov a ich vzájomné odporúčania nám ukazujú, že sme sa rozhodli správne.

“Nie je to len o predaji produktov, zákazníkov vnímame ako partnerov, ktorým chceme poskytnúť najlepšiu službu,” hovorí Tomáš Baráth, výkonný riaditeľ spoločnosti InLED. Zdroj foto: Archív InLED.

Funguje tento prístup?

Ak chceme podnikať dlhodobo, musí byť kvalita našich výrobkov aj služieb absolútnou prioritou, iná obchodná politika by bola v tak náročnom konkurenčnom prostredí neudržateľná. Preto rozvíjame najmä služby pre zákazníkov a sústreďujeme sa na najdrobnejšie detaily. Som presvedčený, že tie rozhodujú. Neustále pracujeme na vylepšovaní každého detailu, aby sme vytvorili čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť pre našich klientov. Nie je to len o predaji produktov, zákazníkov vnímame ako partnerov, ktorým chceme poskytnúť najlepšiu službu. 

Svietidlá sa nekupujú na rok, dva. Je to dlhodobá investícia, ktorá má svoju návratnosť. Napríklad návratnosť našich produktov je v rozmedzí roka až dvoch, záleží na prevádzke. V ďalších rokoch sa už bavíme o priamych úsporách. Preto je dôležité, aby zákazník investoval do produktu, o ktorom vie, že vydrží viac ako päť rokov. Aj my poskytujeme päťročnú záruku.  

Ako vyzerá váš zákaznícky servis?

Vytvorili sme napríklad klientsku zónu, aby sa zákazník dostal čo najrýchlejšie k informáciám a k dodaniu svojej objednávky. Služby pre zákazníkov neustále inovujeme a rozvíjame. Nedávno sme napríklad zaviedli novinku – každé svietidlo sme vybavili QR kódom. Po jeho naskenovaní uvidíte všetky údaje o danom svietidle.

Pre každý produkt máme na sklade náhradné diely a poskytujeme minimálnu záruku päť rokov. Pred ukončením záruky zákazníkovi automaticky posielame notifikáciu a zisťujeme spokojnosť s produktom. Záleží nám na tom, aby svietidlo fungovalo rovnako kvalitne aj naďalej. Chceme sa starať o zákazníka nielen v deň nákupu, ale dlhodobo.  

Pre nás je práve služba zákazníkovi na prvom mieste, je to základ celej firemnej filozofie. Chceme tvoriť hodnotu a k nej patrí aj kvalitný servis. 

Novinka od InLED. Každé svietidlo je vybavené QR kódom. Po jeho naskenovaní je možné vidieť všetky údaje o danom svietidle. Zdroj foto: Archív InLED.

Trh sa v krátkom čase posunul od bežných svietidiel k LED osvetleniu. Čo bude nasledovať teraz?

Aktuálne sa situácia posúva k autonómnosti. Vo fabrikách už nestačí vymeniť svietidlá za moderné a úsporné, zaviesť novú technológiu, ale najmä zautomatizovať všetky procesy.

Nové svietidlá napríklad dokážu ušetriť až 70 % nákladov na energie v porovnaní s predchádzajúcou generáciou svietidiel. V každej výrobe dnes však potrebujú aj plnoautomatickú reguláciu osvetlenia. Vďaka regulácii dokážete z ušetrenej energie ušetriť ďalších 30 – 40 %. Toto je dnes už štandard, ktorý bežne robíme. Spracujeme celý projekt a odovzdáme ho na kľúč, vypočítame celkovú úsporu, úsporu s reguláciou, taktiež návratnosť investície. Častokrát sa investícia vráti do dvoch rokov. 

Aká bola doposiaľ vaša najzaujímavejšia zákazka?

Ťažko povedať, ktorá je najzaujímavejšia, každá je iná a ku každej pristupujeme individuálne. Najlepší pocit je výsledok, keď sú klienti spokojní a pomôžeme im v zlepšení pracovného prostredia. 

Okrem finančných úspor je dôležité sledovať aj úspory emisií. Môžem uviesť konkrétny príklad. V jednej zlievarenskej spoločnosti sme vypracovávali špecifický projekt. Spoločnosť usporila 65 % energie a 75 030 kg emisií CO2. Ročne tak ušetria 90 260 eur a investícia sa im vráti do dvoch rokov.

Aké máte ďalšie plány do budúcnosti?

Plánujeme viacero noviniek, na ktorých už dlhšie pracujeme, ale nerád by som v tomto momente približoval viac detailov. 

Aktuálne pôsobíme ako výrobca a predajca na Slovensku, nájdete nás už aj v Českej republike a vstupujeme do Maďarska. Chceme expandovať, prijímame nových ľudí, posilňujeme tím, aby sme sa dostali aj na iné trhy. Tvrdíme, že ak chce firma napredovať, nemôže sa držať len na slovenskom trhu, pretože ten má svoje obmedzenia. Nechceme sa pozerať na hranice ako na obmedzenia nášho podnikania, naopak, snažíme sa ich nevnímať a posúvať sa stále ďalej.