18. októbra 2019

Možnosť voľby považujeme mnohí za samozrejmosť. To však neplatí v každej krajine sveta. Viac neprezradíme, pozrite si to sami v dojemnej reklame, ktorá patrí do výberu najlepších a najhorších kampaní za uplynulý mesiac. Článok vám prinášame v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr, kampane vybrali a hodnotili Braňo Macko, kreatívny riaditeľ agentúry Ponyhouse, a Margaréta Korvasová, ktorá pôsobí v marketingovej agentúre Hype na pozícii Account executive. 

Výber Braňa Macka

Film Joker – trailer

V posledných rokoch bolo trendom v kampaniach na filmy ukazovať ukážky, ktoré vám prezradili takmer celý dej filmu. Pri Jokerovi ukazovali veľmi, veľmi, veľmi málo – respektíve stále tie isté scény dookola. Omnoho viac sa zamerali na celý ten mysteriózny opar tajomna okolo postavy Jokera a Joaquina Phoenixa. Nebudem klamať, bol som frustrovaný – chcel som počuť soundtrack, chcel som vidieť aspoň nejaký cliffhanger… Nič. A zafungovalo to, film láme rekordy v návštevnosti.

Only organic – The World′s Most Skippable Ad

Baví ma nová kampaň na podporu organických potravín v Amerike. Videí, ktoré vás motivujú skipnúť, už bolo zopár, ale tuto to naozaj funguje výborne, nie samoúčelne. Už len tým, že vám vymenujú naozaj všetky látky, ktoré sa do organických potravín nepridávajú. Rácio mi hovorí, že organické potraviny nie sú o nič lepšie, než tie „obyčajné“, ale kampaň je naozaj fajn.

Na ich bylinky majú zálusk aj Nemci.
Rodinná firma Agrokarpaty však uprednostňuje domáci trh

Fail:

Corwin – Guthaus

Keď si kúpite byt v tomto projekte, dostanete e-bike. Lebo Kodaň. Ani vám to nedáva zmysel, však?

Výber Margaréty Korvasovej

World Vision USA – Chosen

Kampaň „Chosen“ nie je pre žiadne citlivky, doslova. Po zhliadnutí videa som sa zamyslela nad tým, že možnosť výberu považujeme za samozrejmosť. Organizácia World Vision postavila deti, žijúce v extrémnej chudobe, na miesto, kde záležalo práve na ich rozhodnutí. Mali proste na výber, možno po prvýkrát v živote. Pekný príklad, ako jednoduchá myšlienka môže poukázať na rozdielne ľudské hodnoty. Za mňa kampaň so silnými emóciami aj výsledkami.

Oplatí sa kontroverzná kampaň?
Nenávistné komentáre môžu značkám pomôcť, ale ich aj potopiť

WIN WIN – Play Food from the future

V zajtrajšom jedálnom lístku namiesto klasických karbonátok  nájdete the algae ball (guľu z morských rias). Nezvyčajné? Uhol pohľadu. Ak by som vyrastala s myšlienkou, že zelená jedlá guľa je na večeru a nerastie len pod vodou, predpokladám, že sa s tým stotožním. Cieľom kampane Play Food from the future je pomocou 3D hračiek zvýšiť informovanosť o udržateľných potravinách, ktoré možno budú bežnou súčasťou stravovania. Vydarené! Myslím, že nasledujúce roky ukážu, či táto idea skutočne pomáha.

FITINN

Otvorene, nie je to zlé, nakoľko kampaň naplnila svoj virálny potenciál, čo môžeme považovať za úspech. Avšak môj subjektívny názor je, že kampaň pre FITINN pôsobí lacno a už vôbec nie je „body positive“, čo je jeden z najväčších trendov. Prikláňajú sa k nemu dokonca aj značky svetových rozmerov. Napríklad, kolekcia spodnej bielizne od Rihanny, ktorú predviedla počas newyorského Fashion Weeku, Calvin Klein, Demi Lovato, Selena Gomez… Všetci poukazujú na rozmanitosť vnímania krásy.

Reklamu fitnes centier Fitinn mnohí kritizovali.
Foto: Fitinn

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk