15. apríla 2021

Pôvodne chceli ponúkať nápadité raňajky zaneprázdneným ľuďom, ktorí zvykli v práci narýchlo zhltnúť bagetu z pumpy či rožok z bufetu. Kým však projekt Ránečko rozbehli, prišla pandémia a kancelárie zatvorila. Michal a Barbara Jánošíkovci sa však nevzdali a začali doručovať raňajkové boxy „do postele“. O záujem zákazníkov rozhodne nemajú núdzu.

Michal a Barbara sa spoznali v oblasti gastronómie, v ktorej však v tom čase nevideli svoju budúcnosť. A tobôž nie v rámci podnikania. S odstupom času sa preto obaja zamestnali v medzinárodných korporáciách na pozíciách v obchode či marketingu. „Odrazu sme trávili celé dni v kanceláriách, v mestských zápchach či na stretnutiach. Každý deň sme videli na sebe aj na kolegoch, že nestíhajú,“ začína svoje rozprávanie Barbara. Ráno vstávali o dve hodiny skôr, aby sa z Malinova vôbec dostali do Bratislavy a ich spolupracovníci na tom boli podobne.

„Potom sme sa všetci nahrnuli do kancelárie, kde si každý v kuchynke natieral rožok, ktorý si kúpil v reťazci pod officom, alebo si vykladal na tanier bagetu, ktorú si stihol uchmatnúť po ceste. Veľakrát som od kolegov počula aj to, že sa cestou zastavili s deťmi na raňajky v ‚Mekáči‘,“ dodáva.

Barbara a Michal Jánošíkovci. Foto: archív respondentov

Niekde tu vznikla v hlave Jánošíkovcov idea ponúkať službu v podobe raňajok, ktoré by vás čakali na pracovnom stole po príchode do kancelárie. Ľudia by tak získali čas navyše, v pokoji by sa najedli a začali svoj deň a mítingy možno aj s lepšou náladou.

Kým stihli dať celý nápad dokopy a našli priestor na vlastnú „výrobničku“, prišla pandémia. „Ľuda zostali na home officoch a my sme museli zareagovať. Skúsili sme teda raňajkové boxy s tým, že ich budeme roznášať zákazníkom domov,“ vysvetľuje dvojica.

Reklama

V súčasnosti, keď mávajú pravidelne vypredané, sa zdá, že to nebol krok vedľa. K týždňovej ponuke preto pridali aj sobotnú, ktorú si zväčša objednávajú ľudia, keď chcú spojiť oddych a spoločný čas nad dobrými raňajkami, a mať pritom čistú kuchyňu.

Väčšinu ich ponuky tvoria raňajkové boxy. Foto: archív respondentov

V ich ponuke nájdete rôzne bagle či plnené chlebíky, ale aj palacinky a croissanty. Väčšinu ich produktov tvoria práve raňajkové boxy, ktoré obsahujú mix rôznych produktov.

Hektické začiatky

Keďže pri ich zrode stála pandémia, samotné rozbehnutie projektu bolo o to ťažšie. Sprevádzali ich však aj ďalšie chyby, s ktorými sa občas stretávajú začínajúci podnikatelia. „Naivne sme si mysleli, že to spolu zvládneme len my dvaja. Ráno pripravíme raňajky, o 9.00 hodine skončíme a fičíme do našich zamestnaní,“ smeje sa Barbara a dodáva, že na začiatku boli odkázaní aj na pomoc rodiny.

Dnes na toto obdobie spomínajú s úsmevom. Ráno boli vo výrobni raňajok, poobede pendlovali medzi svojou prácou a „customer servise“ oddelením, financiami či marketingom Ránečka a zrazu bola polnoc a ich ráno čakal opäť budík nastavený na skorú rannú hodinu. „Doteraz netuším, ako sme to zvládali,“ smeje sa Barbara.

Ránečko plánuje svoju ponuku postupne rozširovať. Foto: archív respondentov

Postupne si však okolo seba vybudovali malý tím ľudí, ktorý sa im oplatí, keďže objednávky každý týždeň pribúdajú. „Víkendy máme vypredané vždy, väčšinou už do piatku doobedia. Snažíme sa aj preto našich zákazníkov naučiť, aby na svoje raňajky, aj keď sú až v sobotu a dnes je streda, mysleli čo najskôr, pretože každý týždeň musíme odmietať objednávky, pretože sme vypredaní,“ hovorí. Momentálne Ránečko rozširuje svoj tím, aby mohli ulahodiť väčšiemu počtu ľudí ako doposiaľ.

Pomohol im Instagram

V rozširovaní im pomáha aj Instagram, ktorý im podľa vlastných slov otvoril dvere k zákazníkom. Denne mu preto venujú niekoľko hodín. „Je to kanál, cez ktorý komunikujeme so svojimi zákazníkmi najviac,“ hovoria.

Svoje raňajky momentálne dovážajú len v rámci Bratislavy a okolitých obcí, do budúcna však majú odvážne plány aj na rozšírenie do iných miest. „Prvým krokom je však mať nastavené procesy na 110 % v našej prvej výrobničke, aby sme si mohli povedať, že sme pripravení posunúť sa ďalej,“ hovorí Barbara. Časový horizont si preto špecifikovať netrúfne, aj pre súčasnú pandemickej situáciu.

Pôvodne plánovali dovážať raňajky do práce, väčšina objednávok však v súčasnosti smeruje do domácností. Foto: archív respondentov

Aké sú teda najbližšie plány Ránečka? „Doručiť zajtra tie najlepšie raňajky všetkým zákazníkom, ktorí si od nás objednali a pridali sa tak do našej raňajkovej crew. Každý deň sa zlepšovať, rásť, byť bližšie k zákazníkom a hlavne baviť sa tým, čo robíme,“ hovoria Jánošíkovci na záver.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?