Tento článok je brandvoice. Čo to znamená?
14. mája 2020

HR oddelenia boli vždy považované za ustálené. Ako zmenila pandémia ich fungovanie? Výrazne. Procesy a postupy sa okamžite začali transformovať do digitálneho prostredia bez toho, aby sa akokoľvek znížila kvalita služieb pre zamestnancov. Namiesto mesiacov sa zmeny udiali v priebehu dní. 

Swiss Re už dlhodobo umožňuje flexibilitu času a miesta v rámci konceptu Own the way you work. Keďže model práce z iného miesta ako z kancelárie bol pre zamestnancov známy, náhly prechod prebehol hladko. 

Lucia Groneová, HR Head slovenskej pobočky Swiss Re. Zdroj foto: Archív značky

Náš HR team sa zameral na tri oblasti, ktoré v čase krízy považoval za kľúčové.

Prvou je tzv. “operational excellence” – zachovanie vysokých štandardov kvality práce a výkonnosti zamestnancov. Vo vysokom tempe sme menili papier za digitál. Podania PN, uplatňovanie benefitov či onboarding. Za pár dní sa nám podarilo nastaviť skoro 100%  bezkontaktný priebeh procesov. Krátke osobné prebratie notebooku a iných pracovných nástrojov, následne séria videoškolení a testov v online priestore, ako aj program vytvorený tak, aby sa noví zamestnanci necítili osamotení, či vylúčení.

V časoch krízy sa ukáže obrovská sila firemnej kultúry. Novým nastavením už existujúcich online kanálov na komunikáciu so zamestnancami sme schopní poskytnúť podporu v prípade akýchkoľvek otázok.  

Rozvoj leadershipu je pre Swiss Re treťou z kľúčových oblastí. Podarilo sa nám transformovať jeho kontinuálny rozvoj a podporu lídrom do online prostredia, zachovať aj osobný prístup a riešiť špecifické situácie, ktoré mohli nastať. Rozbehli sme tréningy s expertmi z HR o tom, ako motivovať ľudí a ako zabezpečovať správny lídership manažment počas práce na diaľku.

Čo bolo pre nás z tohto všetkého zatiaľ najpoučnejšie? Technológie zvládnu veľa, ale je nevyhnutné vštepiť im ľudský a osobný rozmer. Práve tieto aspekty v najvyššej možnej miere prispievajú k spokojnosti, agilite a spolupráci všetkých zamestnancov.  

Tento článok je AdVoice.
Autorom článku je Lucia Groneová, HR Head slovenskej pobočky Swiss Re.
Popri práci sa angažuje ako lektor študentského vzdelávacieho programu Nexteria Leadership Academy a spolupracuje s Fakultou podnikového manažmentu na rozvoji študentov personálneho manažmentu.