„Napriek covidovej situácii v zlepšovaní našich služieb nepoľavujeme,” tvrdí Ivana Pechová, generálna riaditeľka hotela Tatra.
Čo všetko si hotel Tatra „pamätá“?
Tatra má bohatú históriu, ktorá sa píše už od roku 1930. Hotel našťastie neutrpel počas vojny, keď sa priamo po Ulici 1. mája premávali tanky, a nezničilo ho ani bombardovanie Bratislavy v roku 1944. Naopak, v hoteli vznikol prvý profesionálny kabaret v ČSR Tatra revue a v roku 1982 založila legendárna dvojica Lasica a Satinský v hoteli Tatra divadlo, dnes známe ako Štúdio L+S.
Hotel prešiel mnohými zmenami. Ktorá bola tá najvýraznejšia?
Po dokončení prístavby v roku 2008 sa kapacita hotela zdvojnásobila a hotel dnes disponuje dvesto izbami. Mnohí ľudia si Tatru spájajú aj s kinom. To bolo prerobené a v hoteli tak vzniklo konferenčné centrum s celkovou kapacitou až sedemsto osôb.
Odvtedy už prešlo pár rokov. Čo ste ešte zmenili?
Vzhľadom na obľúbenosť našej najväčšej kaskádovej sály sme začiatkom roka 2020 pristúpili k jej rekonštrukcii a modernizácii. Žiaľ, hneď po dokončení nás zasiahol covid, a tak sa sála LUX využívala len minimálne. Dnes sme však o to viac pripravení ponúknuť špičkové služby v priestore, kde sa naraz usadí až tristopäťdesiat osôb.
Aký dopad má pandémia na biznis hotel?
Tatra ako veľkokapacitný biznis hotel v centre hlavného mesta pandémiou extrémne utrpel. V prvej vlne to bolo šialené. Zrazu sme čelili obrovskému stornovaniu rezervácií. Našim klientom sa však vždy snažíme vyjsť v ústrety a vzhľadom na neočakávanú situáciu, ktorú sme nevedeli ovplyvniť ani my, ani naši hostia, sme neúčtovali žiadne storno poplatky.
„Robíme všetko pre to, aby sa hostia u nás cítili komfortne a dúfame, že už čoskoro si budeme užívať výnimočné momenty všetci spoločne,“ hovorí Ivana Pechová. Zdroj foto: Hotel Tatra
Dalo sa tejto situácii nejako prispôsobiť?
Veľa ľudí predpokladalo, že sa eventy presunú do online priestoru a možno tam aj ostanú. Ja verím, že ľudia svoju potrebu socializácie nebudú dlhodobo potláčať a opäť si budú užívať osobný kontakt. Trendom sú dnes hybridné konferencie, pri ktorých sú niektorí účastníci akcie prítomní osobne a iní sa pripájajú online. Tieto konferencie sa rozbehli aj v našich priestoroch, ale teší nás, že aj osobná účasť je stále žiadaná. Predsa len, spätná väzba je dôležitá aj pre spíkrov. V službách je nevýhoda tá, že keď nepredáme v danom momente, nemôžeme predaj vždy odsunúť na neskôr. Pozitívum však je, že keď sa ľudia cítia bezpečne, stále majú chuť stretávať sa. My robíme všetko pre to, aby sa hostia cítili komfortne práve u nás a dúfame, že sa už čoskoro všetci vrátime do normálneho života a spoločne si budeme užívať výnimočné momenty osobne.