Hotel pod Lipou v Modre predstavuje zaujímavý príklad moderného, ale stále tradičného slovenského hotelierstva. Štvorhviezdičkový rezort ponúka viac než len ubytovanie – je miestom, kde sa spájajú krása okolitej prírody a moderné služby. Silvia Malatinská, spolumajiteľka hotela, prezrádza, čo odlišuje Hotel pod Lipou od ostatných zariadení a aké výzvy a príležitosti prináša prevádzka hotela v súčasnom dynamickom prostredí.
Čo momentálne rezonuje v slovenskom hotelierstve? Ako ho vnímate z pozície spolumajiteľky hotela?
Slovenské hotelierstvo má veľký potenciál. Napriek tomu, že sme malá krajina, máme obrovské turistické možnosti, nádhernú prírodu, bohatú históriu a kultúru. Hlavnou výzvou pre nás je prilákať domácu či zahraničnú klientelu aj v letných mesiacoch, hoci nemáme more. Slovenské hotely musia neustále inovovať svoje služby, zvyšovať kvalitu a prispôsobovať sa meniacim požiadavkám klientov, aby mohli uspieť. Samozrejme, je náročné konkurovať zvyšku Európy, ale máme na to. Čelíme tomu, že ľudia majú zafixované, že ak dovolenka, tak lyžiarsky kopec alebo more.
Ako vidíte budúcnosť klasického hotela v online ére plnej možností a rýchlej ponuky?
V rámci nášho odvetvia existuje mnoho technológií, ktoré vedia zabezpečiť, že hosť od rezervácie až po check-out pomaly ani nepotrebuje stretnúť človeka. Hotelieri často kritizujú, že nám moderné online platformy berú klientov, no je to pravda iba čiastočne. Tí, ktorí nechcú bývať v hoteloch a vyhľadávajú ubytovanie prostredníctvom Airbnb, sú jednoducho iná kategória hostí.
Aká je vaša?
My sa sústreďujeme na to, že ponúkame hosťom servis. Chceme, aby hostia u nás cítili starostlivosť a ľudský prístup. Toto vyhľadáva aj naša klientela. Náš hosť nechce len dobrú posteľ, ale chce stretnúť aj príjemnú osobu na recepcii, niekoho, kto mu všetko vysvetlí a pomôže mu; potrebuje cítiť, že si nezaplatil len posteľ, na ktorej spí, ale že k tomu dostal aj rozsiahlu službu, z ktorej cíti starostlivosť.
To je jediné, v čom sa dnes môžeme a vieme zlepšovať. Moderné spôsoby ubytovania môžu síce ponúkať dobré ubytovanie so skvelou posteľou, ale hosť ani zďaleka nedostane takú službu a starostlivosť. To je práve výhodou nášho hotela.
Ako vyzerá skladba vašej klientely?
Nie sme mestský hotel. Klientela, ktorá prichádza na turistickú obhliadku Bratislavy, či zahraniční biznisoví hostia nie sú našou cieľovou skupinou. Sme špecifický hotel pre klientelu, ktorá využíva blízkosť mesta a súčasne z neho vyhľadáva únik.
Ponúkame rozľahlý areál v lone krásnej prírody s veľkým množstvom aktivít len štyridsať minút autom od hlavného mesta. Táto výhoda je zaujímavá pre súkromnú, najmä však pre firemnú klientelu. Nemajú to ďaleko na teambuilding či kongres, a predsa môžu spoločný čas prežiť plnohodnotne mimo mesta.
Chceme, aby hostia v hoteli pocítili našu starostlivosť a ľudský prístup.
Silvia Malatinská
Čo všetko im ponúka Hotel pod Lipou?
Máloktoré ubytovacie zariadenie na Slovensku vie poskytnúť to, čo dokážeme my. V prvom rade máme výnimočný areál. Ponúka rozmanitú škálu možností využitia od jari do jesene. K dispozícii sú viaceré športoviská – volejbal, basketbal, tenis, rôzne aktivity, ako sú lanový park, lukostreľba či bazén.
V zime je to, naopak, wellness, Jurkovičova tradičná kolkáreň, escape room alebo keramická dielňa. Práca s keramikou je pre teambuildingy úžasná aktivita, ktorá napomáha rozvíjať kreatívne myslenie a má až terapeutický rozmer.
Napriek tomu, že máme pomerne veľkú kapacitu ubytovacích a kongresových priestorov, stále dokážeme zachovať príjemnú atmosféru a pocit útulna. To sa odrazilo aj v dizajne interiéru, aby hosť nemal mať pocit anonymnej izby, ale príjemného ubytovania, kde môže relaxovať a vychutnávať si starostlivosť a ponúkané služby.
Naša reštaurácia v podaní šéfkuchára Marcela Bugaja kombinuje tradičné slovenské recepty s modernými kulinárskymi trendmi. Dôraz kladieme na čerstvosť a kvalitu surovín, ktoré získavame od lokálnych dodávateľov. Vínna karta ponúka široký výber lokálnych vín, ktoré dopĺňajú gastronomický zážitok. To všetko servírujeme s osobným prístupom k hosťom.
Cítiť v hoteli, že spolumajiteľkou rezortu je žena?
Muži vedia dať hotelu biznisovú dynamiku, no žena má väčší cit. Tento typ služby sa historicky začal vo forme pohostinstiev, vždy to bola taká rozšírená domácnosť. Hotel je v podstate moderným variantom. Nechcem to generalizovať, ale ako doma, tak aj v hoteli vytvorí správnu atmosféru žena lepšie ako muž. Je preto predpoklad, že jej prístup môže byť citlivejší než mužský. Vždy bolo v hotelierstve viac mužov, ale dnes je už mnoho žien, ktoré riadia hotel a za ktorými je vidieť nemalé úspechy.
Ak by ste mali spomenúť akýsi základný kameň, ktorý definuje Hotel pod Lipou, čo by to bolo? Na čom stojí jeho úspech?
Môžete postaviť akýkoľvek hotel, ak však hosťovi nezabezpečíte správny pocit, nebude dostatočne spokojný. Od prvého momentu je kľúčové poskytovať výbornú službu, pocit starostlivosti, dôležitosti a dať mu najavo, že sme tu preňho. To robia ľudia. Tí sú základným kameňom celého zážitku a dotvárajú celkovú atmosféru miesta. Ostatné prvky, ako je krásny hotel s areálom, sú len bonus.