15. júla 2018

Novým radom prémiových OLED televízorov pokorila hviezda LG ďalší vrchol v zobrazovacích technológiách – organické LED-ky vám ukážu štvornásobne čistejší obraz v žiarivých farbách z každého uhla, a to aj 100 krát za sekundu. Pokojne im môžete aj povedať, čo si o nich myslíte, pochopia vás.

OLED technológie dávajú LCD obrazovkám poriadne na frak. Spoločnosť LG ako líder v tomto odbore potvrdila svoj náskok a uviedla v apríli tohto roku päť špičkových OLED modelov s uhlopriečkami od 55 do 77 palcov. Kraľuje im vlajková loď W8 s dizajnom Picture-on-Wall. Ako napovedá názov, tento model patrí na stenu a keďže má hrúbku menšiu ako 3 mm, blíži sa vzhľadom skôr k plagátu, ako k obrazu. Nasledujú ho ďalšie osmičky – E8 Picture-on-Glass, G8 One Glass Screen a C8 a B8 s podtitulkom Cinema Screen. Okrem svojho úchvatného dizajnu však prinášajú oveľa viac.

Čierno – čierna tma a žiarivá zeleň

Ak ešte stále smútite za plazmou, asi ste ešte nemali možnosť vidieť OLED obrazovku. Na rozdiel od LCD televízorov organické diódy na OLED paneli nepotrebujú podsvietenie, pretože všetky pixely vyžarujú svetlo priamo. Pri zobrazení čiernej farby sa jednoducho vypnú. Kontrast je teda hlboký, farby excelentné a zároveň prakticky nezávislé od uhla pohľadu, takže telku môže sledovať celá rodina rozmiestnená v obývačke bez straty farebného rozsahu. Za dokonalé spracovanie obrazu v nových OLED modeloch W8, E8, G8 a C8 však môžeme ďakovať hlavne špeciálne vyvinutému procesoru α9 – Alfa 9.

Alfa samec medzi procesormi

Nový procesor posúva osmičkový rad LG OLED do iných dimenzií. Najdôležitejšou inováciou je čistenie obrazového šumu v štyroch krokoch, na rozdiel od štandardu dvoch krokov. Obraz je potom menej zrnitý, jasnejší a jemnejšie vykreslený. Procesor má tiež úlohu neprestajne obraz diagnostikovať a v prípade potreby ho vylepšovať, takže vás prekvapí aj farebné podanie aj bežne dostupného TV vysielania. Navyše podporuje doteraz nevídanú snímkovú frekvenciu 100 snímok za sekundu, nový formát HFR (High Frame Rate), ktorý docieli plynulý obraz aj pri scénach s rýchlym pohybom. Tým sa výrobcovia chceli zavďačiť hlavne fanúšikom športových prenosov.

Široký vysoký dynamický rozsah

Pri prémiových modeloch televízorov je dnes už štandardom HDR, teda vysoký dynamický rozsah. V novom rade ho LG však rozširuje o podporu obsahu aj v ďalších technológiách. Okrem spomínaného HFR si na nových OLED televízoroch môžete vychutnať filmy v kvalite 4K CINEMA HDR, teda HDR 10 PRO, Advanced HDR by Technicolor, HLG PRO a najpokročilejšom formáte Dolby Vision. Dokonalý obraz musí byť doplnený aj kvalitou zvuku, preto sú všetky LG OLED TV vybavené podporou Dolby Atmos, vďaka ktorým môžete doma zažiť 360-stupňový priestorový zvuk ako v kine. Modely W8, G8 a E8 majú v spodnej časti soundbar, ktorý vysiela zvuk priamo, model C8 má špeciálne tvarovaný stojan TV, ktorý usmerňuje zvuk smerom k divákovi. Pri modeli B8 je štandardné ozvučenie reproduktormi.

Poslúcha na slovo

Nové modely môžete ovládať Magickým ovládačom s kurzorom, ktorý funguje podobne ako myš na počítači. Má však aj vstavaný mikrofón, pomocou neho môžete vyhľadávať obsah na internete s korektnou podporou slovenského jazyka. Na využívanie webového prehliadača tak nepotrebujete žiadne externé zariadenie. Ak by sa vám nechcelo ani pohnúť prstom, je tu ešte ďalšia možnosť, ovládanie hlasom. LG totiž kombinuje dve pokročilé technológie – prirodzené spracovanie jazyka (Natural Language Processing, NLP) a vlastnú umelú inteligenciu „hlbokého učenia“ Deep ThinQ. Či sa telky opýtate na hlavného herca alebo jej prikážete vypnúť sa, vykoná to v reálnom čase, zatiaľ však rozumie vašim príkazom len v angličtine. Tento rok sa však pripravuje rozšírenie podpory Google Asistent o ďalších 40 jazykov, takže časom sa azda naučí aj po slovensky, prípadne po česky. Potom možno budete vedieť inteligentnú televíziu využívať aj ako centrálny mozog domácnosti. K novému radu LG OLED TV sa totiž cez Bluetooth alebo Wi-Fi môžu pripojiť aj podporované smart robotické vysávače, osvetlenie, reproduktory či termostaty.

Tento článok je BrandVoice. Vznikol v spolupráci so spoločnosťou LG.