Predajca tenisiek a streetwear oblečenia Footshop sa po roku a pol vracia opäť do Bratislavy. Novú predajňu otvoril Peter Hajduček v nových priestoroch na Obchodnej ulici.
Teniskový e-shop Footshop a rovnomenná sieť kamenných predajní v Česku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je dielom Slováka Petra Hajdučeka, člena rebríčka Forbes 30 pod 30 za rok 2017. Po roku a pol otvára opäť brány svojej novej predajne v Bratislave, konkrétne na Obchodnej ulici.
Koncept predajne je inšpirovaný hotelom Kyjev a za interiérom stoja viacerí umelci, ktorých inštalácie sa dajú v predajni kúpiť.
Ako v pripravovanom rozhovore pre Forbes Hajduček prezradil, otvorenie novej predajne v Bratislave bolo ich zámerom. Pred viac ako rokom a pol zatvorili svoje brány mimo centra mesta a predpokladajú, že nová poloha vnesie vietor do plachiet offline predaju.
Viaceré značky
Hajduček svoj zámer na vybudovanie Footshopu rozpracoval ešte vo svojej bakalárskej práci. Neskôr sa jeho idea premenila na rýchlo rastúci e-commerce biznis so štýlovým oblečením a obuvou. Projekt oslovil tisícky zákazníkov v zahraničí, získal si priazeň investorov, kúpil viacerých konkurentov a dosiahol tržby v desiatkach miliónov eur. Patrí pod nich napríklad značka Queens alebo FlexDog.
Na prelome rokov 2021 a 2022 sa firma začala stretávať, ako mnoho ďalších e-commerce hráčov, s problémami s cashflow. Dôvodom bol najmä utlmený záujem zákazníkov, ktorý nenakupovali tenisky a oblečenie z preplnených skladov. „Z môjho pohľadu sa to nedalo urobiť inak. Pretože keď človek vidí dobré výsledky, tak prečo by si predikoval pokles. Biznis našej veľkosti (celá skupina v roku 2021 dosiahla tržby 40 miliónov eur, pozn. red.) sa nedá zmeniť zo dňa na deň. Objednávame tovar dva kvartály vopred a je prirodzené, že to firmy mohlo prekvapiť, alebo že sa to rozchádzalo s predikciami,“ opisoval krízovú situáciu Hajduček v minuloročnom rozhovore pre Forbes.
Zakladateľ Footshopu priznáva, že si v tom období prešiel najnáročnejšou manažérskou skúškou. Na druhej strane, už o niekoľko mesiacov na to, začal Hajduček s investormi komunikovať o predaji a vstupe na burzu.
Informácie sa potvrdili v máji tohto roku, keď padlo finálne padlo na valnom zhromaždení špecializovanej spoločnosti Wood SPAC One (WSO), ktorá je súčasťou investičnej skupiny Wood & Company.
Približne pred mesiacom uviedla investičná skupina, že plánuje investovať 538 miliónov českých korún (viac ako 20 miliónov eur). So súčasným vlastníkom uzavrela dohodu o získaní maximálne 49 % podielu v spoločnosti. Akcie firmy sú verejne obchodovateľné na Burze cenných papírů Praha. Ide tak o prvú SPAC (Special Purpose Acquisition Company) transakciu v strednej Európe.
Akcionármi Footshopu sú zakladateľ a generálny riaditeľ Peter Hajduček, anjelsky investor Marcel Vargaeštók, fond rizikového kapitálu Kaya a česko-slovenská investičná platforma Crowdberry.
Predajca tenisiek a oblečenia vygeneroval vlani v obrate vyše 40 miliónov eur. Išlo o 11-percentný pokles tržieb, ale firma sa dokázala vrátiť do prevádzkového zisku EBITDA v stovkách tisíc eur.