Tento článok je BrandVoice. Čo to znamená?
25. októbra 2021

Nitriansky výrobca elektrotechnických produktov, LCD a OLED televízorov a dosiek plošných spojov oslavuje 25. výročie svojho založenia. Jeho úspech stojí na obchodných partnerstvách, zamestnancoch a inováciách. 

Foxconn Slovakia sa za štvrťstoročie na trhu vypracoval na stabilného výrobcu, zamestnávateľa a vizionára so silnou podporou zamestnancov. Takmer všetky vyrobené produkty vyváža dnes do zahraničia a obstojí aj v konkurencii iných európskych hráčov. 

„Základom nášho obchodného úspechu je, že so zákazníkmi vytvárame partnerstvá a nevystupujeme len v úlohe dodávateľa,“ hovorí Peter Hrčka, výkonný riaditeľ Foxconn Slovakia. Podľa neho sa spoločnosť snaží predovšetkým budovať obchodné partnerstvá s globálnymi firmami a značkami. Zabezpečuje pre nich celý reťazec aktivít, od dodávok súčiastok a komponentov cez výrobu až po servisné aktivity, a zároveň sa spolu s nimi podieľa na vývoji budúcich generácií výrobkov. „Riešenie na mieru navrhujeme každému partnerovi, ktorý má záujem o spoluprácu,“ dodáva Hrčka. 

„Bez ľudí a inovačných riešení, ktoré vytvárajú, by na úspech nemohla pomýšľať žiadna výrobná spoločnosť,“ hovorí Peter Hrčka. Zdroj foto: Foxconn

Väčšina klientov spoločnosti Foxconn je v sektore spotrebnej elektroniky, automobilového priemyslu a malosériovej výroby. „Ponúkame im pomoc aj pri vývoji produktu, dávame pridanú hodnotu pri optimalizácii dizajnu, aby bol produkt ľahko vyrobiteľný a mal dlhú životnosť,“ hovorí výkonný riaditeľ. 

Inovácie otvárajú nové príležitosti

Práve nadhľad z dlhodobej perspektívy prispieva k tomu, že Foxconn sústavne sleduje novodobé trendy, aktívne ich aplikuje zvnútra firmy a svojim zamestnancom poskytuje priestor na kreativitu a inovácie. Vďaka tomu sa manuálna práca čoraz viac automatizuje, optimalizujú sa výrobné procesy a spoločnosť prechádza digitálnou transformáciou. „Optimalizujeme procesy na výrobných linkách a zariadeniach, mnohé si vyrábame sami a dodávame ich aj do ďalších spoločností. Musím neskromne podotknúť, že sme najlepší pri optimalizácii výrobných procesov zo všetkých závodov Foxconn, ktoré vyrábajú televízory,“ hovorí Hrčka. 

„Našu činnosť charakterizuje slogan Foxconnu: Budúcnosť tvoríme my. Máme za to, že inovačné riešenia každej spoločnosti otvárajú dvere k novému biznisu, prosperite a úspešnej budúcnosti,“ hovorí Peter Hrčka. Zdroj foto: Foxconn

Spoločnosť vytvorila aj vlastné oddelenia Inžinieringu a Výskumu a vývoja, ktoré sú základom inovácií. „Našu činnosť charakterizuje slogan Foxconnu: Budúcnosť tvoríme my. Máme za to, že inovačné riešenia každej spoločnosti otvárajú dvere k novému biznisu, prosperite a úspešnej budúcnosti,“ dodáva Peter Hrčka. Preto v roku 2016 naštartovali projekt Smart Factory, ktorý má tri nosné piliere, a to automatizáciu a robotizáciu, inovácie v podnikovom informačnom systéme a internet vecí.  

Bez zamestnancov úspech nepríde

„Bez ľudí a inovačných riešení, ktoré vytvárajú, by na úspech nemohla pomýšľať žiadna výrobná spoločnosť,“ hovorí Hrčka. Zamestnanci sú podľa neho jedným z hlavných pilierov úspechu, pretože majú dlhoročné skúsenosti v odvetví elektrotechniky a ich znalosti využívajú aj mnohé sesterské závody v iných štátoch, napríklad v Číne, Mexiku, Vietname. 

Foxconn na Slovensku zamestnáva 1 400 ľudí a investíciu do nich, ich vzdelávania a rozvoja, považuje za kľúčovú. „Každý zamestnanec môže kariérne rásť a rozvíjať svoje zručnosti. Počas celého roka pripravujeme množstvo špecializovaných tréningových programov, do ktorých sa môže zapojiť,“ hovorí Hrčka. Podľa neho ľudí oslovuje aj balík benefitov, kde okrem motivujúceho platového ohodnotenia zaradili tiež trinásty a štrnásty plat, flexibilný pracovný čas i preplácanie nadčasov.   

Vstup do sveta elektromobility

Spoločnosť prešla od svojho vzniku v roku 1996 v Trnave pod značkou Sony Slovakia dlhú cestu. Má za sebou sťahovanie do nitrianskeho priemyselného parku a prechod pod novú materskú spoločnosť Hon Hai Technology Group v roku 2016, ktorá je najväčším výrobcom elektroniky na svete. Na Slovensku vyrobí ročne tri milióny televízorov a štyri milióny dosiek plošných spojov. A dnes otvárajú dvere aj do sveta elektromobility. „Elektromobilita je na vzostupe, elektromobily nevyhnutne potrebujú dosky plošných spojov a veľké množstvo displejov. Kto môže byť v tejto oblasti lepší ako ten, kto vyrába televízory dvadsaťpäť rokov?“ hovorí Peter Hrčka. Podľa neho má tento segment veľký potenciál a sám očakáva, že dopyt bude rásť exponenciálne. Foxconn Slovakia chce dodávať kľúčové komponenty, infotainmenty, asistenčné systémy a riadiace jednotky.