23. marca 2018

Na autosalóne v Pekingu predstavil Volkswagen už tretiu generáciu modelu Touareg, ktorý sa vyrába v závode pri Bratislave. Novinka prináša výrazný dizajn a inovatívnu techniku. Stane sa novou vlajkovou loďou značky Volkswagen. Miesto svetovej premiéry v Číne bolo zvolené s ohľadom na celosvetovo najrýchlejšie rastúci trh SUV a najväčší národný trh značky Volkswagen.

Medzigeneračne Touareg narástol o 8 cm do dĺžky, vďaka čomu sa zväčšil vnútorný, ale aj batožinový priestor zo 697 na 810 litrov. Vďaka použitiu hliníka je karoséria o 106 kg ľahšia.

V interiéri ponúkne plne digitálny kokpit zložený z dvoch displejov Innovision Cockpit a infotainmentu Discover Premium. Tie pod spoločným sklom splývajú do digitálnej ovládacej, informačnej a komunikačnej jednotky, ktorá prakticky nepotrebuje konvenčné tlačidlá. Umožňuje intuitívne ovládanie, personalizáciu a trvalé pripojenie na internet prostredníctvom integrovanej karty eSIM. Predné sedadlá ponúknu už aj masážnu funkciu.

Do Formuly 1 sa vracia známa talianska automobilka

Vlajková loď ponúkne najširšiu sústavu navzájom prepojených asistenčných, regulačných a komfortných systémov v rámci značky Volkswagen. Novinkou je nočné videnie s infračervenou termovíznou kamerou, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche doplnený asistentom pre staveniská na diaľnici na poloautomatické vedenie vozidla v jazdnom pruhu do rýchlosti 60 km/h a systém Front Cross Traffic Assist na bezpečný výjazd z miest s obmedzeným výhľadom. Podvozok ponúkne aktívnu kompenzáciu náklonu, ako aj riadenie  zadných kolies. Tie prispejú k zvýšeniu obratnosti a zmenšeniu priemeru otáčania o 1 meter.

Začiatok predaja je naplánovaný na druhý polrok 2018. Touareg bude v Európe k dispozícii s naftovými a benzínovými motormi V6 s objemom 3,0 litra, v rozmedzí výkonov od 231 až po 340 koní. V budúcom roku ponuku doplní naftový osemvalec 4.0 TDI s výkonom 421 k.

Volkswagen Touareg sa vyrába od roku 2002 pre celý svetový trh výlučne v Bratislave, v závode Volkswagen Slovakia. Od roku 2010 z montážnych liniek schádza jeho druhá generácia. Z prvých dvoch generácií bol vyrobený už približne 1 milión kusov.

Tretia generácia chce nadviazať na tento úspech technologickými inováciami, autentickým dynamickým dizajnom SUV a vysokým komfortom.